Gå til innhold

Everquest 2 Vs World of Warcraft


Anbefalte innlegg

inntil motsatt er bevistt tror jeg WoW blir hakket større enn Eq2 , rett og slett fordi det er blizzard. og Blizzard er vel ikke akkuratt kjent for å lage møkka spill  :cool:

Større er ikke det samme som bedre. Jeg tror også WoW blir større, det er hypet noe helt enormt. Det er godt mulig det lever opp til hypen, men jeg er rimelig sikker på at en meget stor andel av de som kommer til å spille WoW gjør det uten at de har tatt et selvstendig valg kring hvilket spill som er best av dem. Utrolig mange som ikke engang ser ut til å vurdere EQ2. Det går strengt tatt mest ut over dem selv, men det er litt synd å se at hyping betyr så utrolig mye for hvilke spill folk velger. Kan sammenligne med NFSU2, som folk kommer til å gå mann av huse for å kjøpe, uansett om det blir bra eller ikke.

 

SWG er stort, men jeg vil ikke påstå at det er av de beste mmorpg-ene der ute. Meget stort fokus på at det skal være lett og oversiktlig gjør at dybden ikke akkurat er den beste. Håper ikke WoW blir som SWG slik sett. Jeg vil ha et spill jeg kan kose meg med i månedsvis, ikke et hvor jeg når "toppen" i løpet av et par uker eller en måned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig hvordan noen folk tråler forum... Bare for å finne noen de kan heve seg over... Merkelig merkelig...

 

Jaja, noen har vel mindre å gjøre enn andre...

 

On-topic: Jeg synes begge spillene ser bra ut, på veldig forskjellige måter. EQ2 vil nok egne seg bedre for oss som har spilt mye rollespill og MMOGs, mens WoW er nok mer for den yngre garde og nye spillere. Rett og slett fordi det er enklere bygget opp. WoW har jo bare tatt det beste fra eksisterende spill, og brukt det videre. Ingenting galt med det, men det venter med andre ord ingen store overaskelser for veteranene i MMORPG-verdenen.

Har mye å finne på, men det irriterer meg at folk ikke kan forholde seg til regler, og da må noen si ifra.

 

On-Topic:

Er enig med Aasgaard om at større er ikke nødvendigvis best, personlig så tror jeg EQ2 kommer til og slå knock-out på WOW i både kvalitet og størrelse, men ingenting er sikkert, med tanke på all hypen rundt WOW..

 

Har selv forhåndsbestilt EQ2, og gleder meg som en unge, dog det kostet 230$med toll, frakt og mer.. Collectors Edition, med Starter Kit:D

Lenke til kommentar
Blizzard er vel ikke akkuratt kjent for å lage møkka spill :cool:

De er vel ikke akkurat kjent for å lage hverken rene online spill eller rollespill heller? (Diablo er ikke et rollespill, men hack-n-slash... Men bra for det!)

 

MMORPG spill er jo langt fra hva dem har laget tidligere, så jeg er forsiktig med å glede meg for mye. Kommer jo selvsagt til å kjøpe det uansett. Er, og har alltid vært Blizzard fan.

Lenke til kommentar

Men uansett ka de lagte så har det vært absolutt toppseller!

De bruker god tid og de har gode ideer.

 

WoW Stress test var 10000 mye bedre enn andre ferdiglagte MMORGPS!

Mange MMORGPS sliter med begynnelsen, der alt er kjedelig, me triste tutorials, mens i WoW er alt så enkelt og oversiktlig og alle rasene har unike kampsystemer noe som gir masse variasjon, for å ikke snakke om selve atmosfæren og den følelsen du får når du ser Hovedbyene (musikken er tilpasset opplevelsen)

 

Vakkert skal jeg si deg og du skal lete lenge for å finne noe som kan måle seg med WoW!

 

EQ 2 grafikk, Grafikken har så lite og si i et MMORPG spill.... Det er gameplayet og variasjon som er det viktigste!

Lenke til kommentar

Du har rett i at det ikke kan sammenlignes helt..

 

Men personlig liker jeg World of Warcraft best.

 

Jeg har spilt begge betaene, og liker wow bedre grunnet at det er en bedre flyt i spillet, koseligere grafikk med gode sterke farger som man ikke blir lei med det første, og som blizzard har sagt selv - som faktisk er ganske rett, "lett å lære, vanskelig å mestre"

 

Everquest 2 hadde en veldig dårlig beta start .. KJEMPEmange bugs og spillet hadde så dårlig flyt at det var en skam å spille... Den versjonen de har ute nå var det WOW hadde på PRE-Alpha.

 

Så har jo Blizzard altid laget bedre spill en SOE og da :p

Lenke til kommentar
Merkelig hvordan noen folk tråler forum... Bare for å finne noen de kan heve seg over... Merkelig merkelig...

 

Jaja, noen har vel mindre å gjøre enn andre...

 

On-topic: Jeg synes begge spillene ser bra ut, på veldig forskjellige måter. EQ2 vil nok egne seg bedre for oss som har spilt mye rollespill og MMOGs, mens WoW er nok mer for den yngre garde og nye spillere. Rett og slett fordi det er enklere bygget opp. WoW har jo bare tatt det beste fra eksisterende spill, og brukt det videre. Ingenting galt med det, men det venter med andre ord ingen store overaskelser for veteranene i MMORPG-verdenen.

Har mye å finne på, men det irriterer meg at folk ikke kan forholde seg til regler, og da må noen si ifra.

 

On-Topic:

Er enig med Aasgaard om at større er ikke nødvendigvis best, personlig så tror jeg EQ2 kommer til og slå knock-out på WOW i både kvalitet og størrelse, men ingenting er sikkert, med tanke på all hypen rundt WOW..

 

Har selv forhåndsbestilt EQ2, og gleder meg som en unge, dog det kostet 230$med toll, frakt og mer.. Collectors Edition, med Starter Kit:D

du kommer nok til å bli skuffet vis du trur EQ2 kommer til å bli bedere en wow

etter å ha spillt EQ2 betan en stund så må jeg si jeg ble skuffet ver ikke helt det store som jeg hadde forvented av folk som skryter av at dem har lang erfaring med mmorpg (eq)

 

men folk liker som regel ikke det samme =)

EQ2 har ikke pvp -_- stor minus

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg si noe om EQ2 for jeg har verken interresert meg stort for det eller prøvd BETA, men WoW har jeg fulgt med på siden det ble annonsert. Jeg har i tilegg spillt Stresstesten så det er det jeg vil uttale meg om her så får folk ellers gjøre seg opp egne meninger.

 

WoW blir et meget bra spill for både hardcore og casual gamere så vel som nybegynnere imo. Grunnen til dette vil jeg si ligger hovedsaklig i det EnoYls (Lead designer) kaller Polish og Innhold. Første gang jeg logget meg på I ST ble jeg gledelig overrasket. WoW er som å spille co-op på et single player spill! Det var quests og interaktivitet hvor enn man gikk, historie å lese, mennesker å snakke med, en verden å utforske (enda ett genialt aspekt fra Blizzard er at du utforsker deler av kartet hved å fine point-of-interest innen en sone. Da mottar du XP og stedet skrives inn på kartet ditt).

 

Mangelen av innhold er en av de tingene som dreper gleden av å spille et MMORPG spill. Når alt blir repetivt og kjedelig (ordforklaring: se Lineage 2) så blir det som en jobb å få nye ting og lære nye spells etc. WoW hadde nå i en uferdig BETA versjon av spillet mer innhold enn mange MMORPG jeg har spillt hadde ved utgivelse. Det fantes utallige quests og uendelig mye land å utforske.

 

Når innhold er nevnt kommer vi til det som virkelig skiller WoW fra resten. Polish.

Polish er når du etter ferdig endt quest returenerer stolt med ingredienser til en alkymist bare for å være vitne til at han forvandler seg selv til en sau av å drikke resultatet av en blanding av tingene du fant. Det er ting som et quest som tilfeldigvis popper opp midt på en øde landevei i form av en vandrene mystisk personlighet som viser seg senere å være en ond tyv som du får i oppdrag å eliminere som straff for å ha hjulpet ham. Kort sagt er polish "det lille ekstra".

 

Grafikk messig er WoW ingen stunner, men vi må spørre oss selv; har det noe å si? Nei er min mening. WoW kan kjøres på en 800MHz maskin mad et gammelt GeForce 2 kort. Blizzard tenker på folk som ikke har 20000 å bruke på en AMD 64 bit CPU og et Radeon X800 kort. Allikevel er grafikken hyggelig å se på. Den passer sammen med miljøet og bakgrunnsteppet. Vi som har spillt de foregående spillene til Blizzard i warcraft serien (og hvem har ikke det?) vil finne igjen kjente figurer, steder, monster etc. Alt dette bare forbedres av at de minner om hvordan de så ut i Warcraft ellers. Hadde de sett lifelike ut så ville det imo blitt ett brudd med warcraft.

 

PvP

Player versus Player kamper. Spiller mot Spiller. Når alle quests som trengs er gjort og du har nådd det høyeste level mulig, hva gjør du? Svaret er PvP. WoW har pvp så det holder. det fungerer på en enkel og forståelig måte. verden er delt i soner: Enemy territory, Contested territory og Friendly territory. Og raser er plassert 50-50 i faksjoner. I fiende land kan alle angripe deg on sight, men du kan ikke angripe dem uten at de har angrepet deg først. I contested er alle fritt villt. I vennlig territorium er du uangripelig helt til du angriper noen andre. Vil du sloss mot noen i egen Faksjon må du be om en duell. da vil du og personen som ble spurt kunne sloss uten innblanding utenfra.

 

En siste observasjon.

Det virker som om mange misopfatter wow på den måten at de tror grafikken hinter til at det blir et lett barnespill-aktig MMOG. Grafikken er et kjennemerke for warcraft. den litt "toony" stilen er en viktig del av Warcraft sin profil. Humor er et nøkkelord og det ser man også i grafikken. Det er ikke dermed sagt at spillet er sånn. Så til dere som tror at WoW er et spill for nybegynnere og pingler oppfordrer jeg dere til å laste ned noen videoer av LoD (Lords of Death) sine pvp herjinger.

 

Det ble en del det der visst...

håper det forklarte litt om hvorfor jeg syns WoW kommer til å bli en av de beste MMOG's noensinne (jeg sier ikke DEN beste).

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg si noe om EQ2 for jeg har verken interresert meg stort for det eller prøvd BETA, men WoW har jeg fulgt med på siden det ble annonsert. Jeg har i tilegg spillt Stresstesten så det er det jeg vil uttale meg om her så får folk ellers gjøre seg opp egne meninger.

 

WoW blir et meget bra spill for både hardcore og casual gamere så vel som nybegynnere imo.

Man kan gjette på grunnlag av hva man har sett og hørt, men hvor godt WoW blir for hardcore-folk får man ikke et godt innblikk i før etter at det har vært ute en stund. SWG ser ved første øyekast ut til å være gedigent. Det er masse å utforske, og det er en drøss av muligheter. Spiller man en del et par uker eller en måned finner man imidlertid ut at en fort når toppen og har erfart det meste som er å erfare. Det er veldig fort ikke mer å strekke seg etter. Noe av det WoW har fått kritikk for har vært at man levler for fort. Slikt kan forandres, men om jeg når topplevel i løpet av en måned kommer det neppe til å bli et spill jeg orker å spille lenge.

 

Jeg sier ikke at WoW blir slik, eller at EQ2 blir bedre på dette punktet. Det vil tiden vise. En ting er i alle fall sikkert: En uke er ingenting når det gjelder et MMORPG.

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg si noe om EQ2 for jeg har verken interresert meg stort for det eller prøvd BETA, men WoW har jeg fulgt med på siden det ble annonsert. Jeg har i tilegg spillt Stresstesten så det er det jeg vil uttale meg om her så får folk ellers gjøre seg opp egne meninger.

 

WoW blir et meget bra spill for både hardcore og casual gamere så vel som nybegynnere imo.

Man kan gjette på grunnlag av hva man har sett og hørt, men hvor godt WoW blir for hardcore-folk får man ikke et godt innblikk i før etter at det har vært ute en stund. SWG ser ved første øyekast ut til å være gedigent. Det er masse å utforske, og det er en drøss av muligheter. Spiller man en del et par uker eller en måned finner man imidlertid ut at en fort når toppen og har erfart det meste som er å erfare. Det er veldig fort ikke mer å strekke seg etter. Noe av det WoW har fått kritikk for har vært at man levler for fort. Slikt kan forandres, men om jeg når topplevel i løpet av en måned kommer det neppe til å bli et spill jeg orker å spille lenge.

 

Jeg sier ikke at WoW blir slik, eller at EQ2 blir bedre på dette punktet. Det vil tiden vise. En ting er i alle fall sikkert: En uke er ingenting når det gjelder et MMORPG.

Hvis du ser hele posten min i ett ser du grunnene jeg gir til at dette blir et bra spill for alle. Når det gjelder farten en levler på i WoW er den veldig rask i BETA og høyst sannsynlig blir den redusert, noe Blizzard forsåvidt har hintet til også.

 

Ellers lærer man faktisk en del av å lese diverse BETA og klan forum, følge med på Offisielle nyheter osv.

 

edit: TAB+ENTER er en fin bil... fikk ikke føyd til: Men du har rett i at man ikke kan si noe sikkert før spillet er blitt spillt i retail en mnd eller tre. Allikevel virker de betatesterne på US forumet happy så langt.

Endret av Saggy
Lenke til kommentar

ut i fra det jeg har sett, ser det ut som WoW blir favoritten min iallefall

 

Liker Warcraft verdenen utrolig godt, grafikk som passer, (Everquest går for den mer "Lifelike" grafikken? (noe jeg personlig mener blir litt dårlig, ettersom det alltid (med dagens teknologi iallefall) blir litt "feil"..det blir seende rart ut lissom...) Tegneserie feelingen er MYE bedre gjennomført i dag, og derfor liker iallefall jeg WoW bedre grafisk sett..

 

EQ2 mangler også, tydeligvis utifra det jeg har lest PvP, ett av hovedattraksjonene i mange MMORPGs...

 

Også er det Blizzard som utviker WoW da...er det merkelig at folk har høye forventninger?? :D

 

(Er EQ2 basert på D20 regelsettet?? info?)

Lenke til kommentar
Har selv forhåndsbestilt EQ2, og gleder meg som en unge, dog det kostet 230$med toll, frakt og mer.. Collectors Edition, med Starter Kit:D

Lyst til å si hvor?

 

Edit: glem det. Jeg tenkte $23, syntes det var litt vel billig. ;)

hehe, vel uansett så vil jeg tro det blir verd penga, Kjøpte det på SonyStation :)

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg si noe om EQ2 for jeg har verken interresert meg stort for det eller prøvd BETA, men WoW har jeg fulgt med på siden det ble annonsert. Jeg har i tilegg spillt Stresstesten så det er det jeg vil uttale meg om her så får folk ellers gjøre seg opp egne meninger.

 

WoW blir et meget bra spill for både hardcore og casual gamere så vel som nybegynnere imo.

Man kan gjette på grunnlag av hva man har sett og hørt, men hvor godt WoW blir for hardcore-folk får man ikke et godt innblikk i før etter at det har vært ute en stund. SWG ser ved første øyekast ut til å være gedigent. Det er masse å utforske, og det er en drøss av muligheter. Spiller man en del et par uker eller en måned finner man imidlertid ut at en fort når toppen og har erfart det meste som er å erfare. Det er veldig fort ikke mer å strekke seg etter. Noe av det WoW har fått kritikk for har vært at man levler for fort. Slikt kan forandres, men om jeg når topplevel i løpet av en måned kommer det neppe til å bli et spill jeg orker å spille lenge.

 

Jeg sier ikke at WoW blir slik, eller at EQ2 blir bedre på dette punktet. Det vil tiden vise. En ting er i alle fall sikkert: En uke er ingenting når det gjelder et MMORPG.

Hvis du ser hele posten min i ett ser du grunnene jeg gir til at dette blir et bra spill for alle. Når det gjelder farten en levler på i WoW er den veldig rask i BETA og høyst sannsynlig blir den redusert, noe Blizzard forsåvidt har hintet til også.

 

Ellers lærer man faktisk en del av å lese diverse BETA og klan forum, følge med på Offisielle nyheter osv.

 

edit: TAB+ENTER er en fin bil... fikk ikke føyd til: Men du har rett i at man ikke kan si noe sikkert før spillet er blitt spillt i retail en mnd eller tre. Allikevel virker de betatesterne på US forumet happy så langt.

Men fremdeles er ikke en uke nok til å dømme et MMORPG, du må spille mange uker, kanskje måneder før at du får med deg de viktige delene, nytter ikke og spille WOW Stress test i en uke og tro at det viser start problemer, og hvor kult spillet kommer til å være over lengere tid, eller hvordan spillet i det heletatt kommer til å være, ting forandrer seg mye fra en beta til fullversjon.

Lenke til kommentar
inntil motsatt er bevistt tror jeg WoW blir hakket større enn Eq2 , rett og slett fordi det er blizzard. og Blizzard er vel ikke akkuratt kjent for å lage møkka spill  :cool:

Større er ikke det samme som bedre. Jeg tror også WoW blir større, det er hypet noe helt enormt. Det er godt mulig det lever opp til hypen, men jeg er rimelig sikker på at en meget stor andel av de som kommer til å spille WoW gjør det uten at de har tatt et selvstendig valg kring hvilket spill som er best av dem. Utrolig mange som ikke engang ser ut til å vurdere EQ2. Det går strengt tatt mest ut over dem selv, men det er litt synd å se at hyping betyr så utrolig mye for hvilke spill folk velger. Kan sammenligne med NFSU2, som folk kommer til å gå mann av huse for å kjøpe, uansett om det blir bra eller ikke.

 

SWG er stort, men jeg vil ikke påstå at det er av de beste mmorpg-ene der ute. Meget stort fokus på at det skal være lett og oversiktlig gjør at dybden ikke akkurat er den beste. Håper ikke WoW blir som SWG slik sett. Jeg vil ha et spill jeg kan kose meg med i månedsvis, ikke et hvor jeg når "toppen" i løpet av et par uker eller en måned.

vel, egentlig bryr jeg meg ikke om hvem av spillene som blir best, da jeg fortiden spiller Lineage2 - L2 ble regelrett slaktet i de fleste pc bladene osv, pga av den extreme "Hardcore" spillestilen som kreves for å bli god/høylvla i L2.

snart 5 måneder har jeg spilt det nå :love:

Kan love deg, begynner du med Lineage 2 er det en laaaaaaaang vei til toppen! skal man bli max lvl må man nok spille en ¨8-9 måneder minst , det betyr jo selvfølgelig at du spiller 12 timer om dagen også :whistle:

Venter heller på Middle Earth Online som kommer engang i 2005 :thumbup:

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Er sjelden jeg leser en tråd med så mange underlige innspill fra enkelte.

 

Til de som ikke greier å holde kjeften lukket om EQ2 betaen oppfordrer jeg Gamer moderatorene til å umiddelbart gi klare advarsler. Dette er helt normal kotyme på ethvert seriøst forum.

 

Til de av dere som ikke evner å klappe igjen bør dere med fordel lese gjennom NDA'en en gang til. Den er et juridisk bindene dokument, og personer som bryter en NDA kan i værste fall risikere straff - og ikke kom nå med noe vås om at det gir dere blanke i.

 

Uansett håper jeg at moderatorer her både kan slette poster som bryter klare NDA'er og samtidig få frem klart og tydelig at reglene for forumet forbyr dette, og at ethvert brudd bør føre til umiddelbar utestengelse fra forumet.

 

Evner man ikke å følge opp en NDA har man heller ingenting i en beta å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...