Gå til innhold

Noen som klarer å ombestemme meg..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei du... Ser bra ut det men jeg ville bytta ut hovedkort og skjermkort.

 

Hovedkort: MSI K8N Neo2 Platinum (nForce3)

 

Skjermkort: GeForce 6800 GT/Ultra eller X800Pro/XT. Sistnevnte er ganske

                  vanskelig å få tak i enda tror jeg.

Var igang å skrive det når jeg oppdaga posten :p

 

Bytt til dette ja.

Mener du at jeg burde bytte HK og skjermkort, JEG vet hvorfor dere sier skjermkort, men det skal jeg kjøpe senere.

KAn du si hvorfor du vil at jeg skal bytte HK da?

Lenke til kommentar
Hei du... Ser bra ut det men jeg ville bytta ut hovedkort og skjermkort.

 

Hovedkort: MSI K8N Neo2 Platinum (nForce3)

 

Skjermkort: GeForce 6800 GT/Ultra eller X800Pro/XT. Sistnevnte er ganske

                   vanskelig å få tak i enda tror jeg.

Var igang å skrive det når jeg oppdaga posten :p

 

Bytt til dette ja.

Mener du at jeg burde bytte HK og skjermkort, JEG vet hvorfor dere sier skjermkort, men det skal jeg kjøpe senere.

KAn du si hvorfor du vil at jeg skal bytte HK da?

Hvis du ikke skal overklokke er ikke KT800 det beste chipsettet. Da ville jeg heller

kjøpt et hovedkort med nForce3

Lenke til kommentar
Uansett er det dårlig 12v på northq .

ATX12V 2.03 spekken har flyttet/fokus på effekt fra +5v til +12v .

 

Tom. en Tagan 380W fra MPX (679,-) vil funke bedre i det oppsettet .

Spec.

3.3v , 5v , 12v

28A,37A,22A

 

Så man skal ikke blindt se på total watt.

Er enig i det, men det virker som han ikke vil kjøpe andre steder enn der han har

kjøpt alt det andre. Tror nok at NorthQ'en klarer å kjøpe oppsette hans stabilt selv om

det ikke er en kvalitets psu

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt det fra Pcutstyr.no. Du vil slite hvis/når noe går galt. Jeg har heller dårlig erfaring med dem, og hvis du ser på webshopguiden, så er jeg ikke den eneste.

 

Vurder om du ikke kan betale litt mer, og få det fra en seriøs nettbutikk istedet. Det er en fordel å få alt fra ett sted, men så vidt jeg vet kjøper PCutstyr sine ting fra Norek/komplett, og det er det flere som gjør, så det er sikker lett å finne en annen .

 

Erik

Lenke til kommentar

Jeg har fått min northQ 400w psu i dag, og den ser deilig ut.. uansett er ikke 180w på 12v så veldig lite, man kan kjøre maaasse utstyr på det, da... Hovedkortspenning som cpu bruker, går jo på 20pins kontakten, og det er vel ikke 12v på den kontakten? soå litt klokking går nok fint; )

Lenke til kommentar

Tagan 380W (679,- hos mpx) med 22A på 12v holder bra , men skal du ha kjempe grafikk kort nå eller/etterhvert ville jeg tatt noe som kollegaen over har anbefalt .

PSU , nok effekt en gang for alle = penger spart (iallefall en goood stund) . Hvem er det som kjøper brukt PSU som har for lite omph for dagens situasjon.

 

Uten å følge anbefalinger direkte til enkeltprodukter søk selv i produktguiden .

Slå opp spec på den du tenker på og sjekk +12v ,her skal du ha minst 20A .

Skal du ha grafikk kort som trenger en 12v kabel tilkoplet setter du minimumskravet på +12v til 24A .

 

Skal du ha grafikk kort som trenger to 12v kabler tilkoplet setter du minimumskravet på +12v til 28A .

 

Følger du dette kan jeg garantere at du ikke angrer på psu valg.

 

 

Hovedkortspenning som cpu bruker, går jo på 20pins kontakten, og det er vel ikke 12v på den kontakten

 

Jo det er +12v på den .

Grunnen til at 4pins 12v pluggen kom var for at +12v pinnene i 20pinsen ikke skulle overbelastes og gi varmegang/brente baner.

Dette kom ved overgang fra P3 til P4(+AMD) P3 som ALLE vet ble foret med spenning til cpu fra +5v .

Defor heter det idag ikke kun ATX men ATX12v standard . Focus er lagt til +12v linjen med tanke på cpu foringen .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Bytt nettbutikk!-det er masse tråder om dårlig kundebehandling på pc utstyr- og odsen for at en av delene dine må på feks en retur er høy.

 

Har selv hatt utelukkendet horible erfaringer med den pc utstyr (som jeg ikke gidder å rippe opp i en gang til på hw forumet), ikke lenger en et par dager siden det kom en fersk klage på pc utstyr, defekt 6800 kort som en kar haddet ventet over en mnd på og fortsatt så utsetter de returen.

 

Komplett :thumbup: (ikke altid billig men en utrolig bra retur ordning, om du ser bort fra perioden de byttet til nytt system) eller netshop burdet du handle på når du handler så stort.

 

Det er min anbefaling-gjør hva du vill med den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...