Gå til innhold

Skal bruke 40.000 på ny PC

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilke pc deler er de beste på markede akkurat nå?? og hvilke kabinett lønner seg? i en sikker pris da.

*Emnetittel redigert av moderator - prøv bedre neste gang*

Endret av psilocybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for generelt spørsmål til å gi noe godt svar på. Si heller akkurat hva du trenger; kabinett med innmat, eller alt nytt med skjerm osv. Og gi et omtrentlig budsjett på hva du vil bruke.

Også bruksområder på dataen.

Du burde kanskje lese DENNE først.

Skrevet

Her sitter jeg med null kroner og blir direkte lei meg når noen sier: Hjelp jeg skal ha ny pc. Vær så snill og døp det om til noe annet. si heller Jippi, jeg skal ha ny pc.

Beklager denne posten som helt klart er et hjertens sukk, men jeg har så vanvittig lyst på ny pc selv..

Skrevet
Alt for generelt spørsmål til å gi noe godt svar på. Si heller akkurat hva du trenger; kabinett med innmat, eller alt nytt med skjerm osv. Og gi et omtrentlig budsjett på hva du vil bruke.

Også bruksområder på dataen.

Du burde kanskje lese DENNE først.

Jeg trenger alt uten om skjerm...

Skrevet

der er jeg enig IKKE bruk 40 000 kr på en pc...

som vil koste 30 000 om kort tid fordi det kommer hele tiden noe nytt og skal du ha det beste av det beste så må jeg bare si at les hw guiden

Skrevet

Jepp.

Kjøp alltid det "Nest Beste". Da får du så utrolig mye mer for pengene.

Når du kjøper den nyeste av det nye så betaler du minimalt for den ekstra ytelsen det gir. Det du rettogslett betaler for er at det er nytt... Noe som er helt inn i ørska waste of money...

Skrevet

Hva skal pc'en brukes til?

Spill?

Encoding/decoding?

3D-rendering?

Bildebehandlig?

Kontormaskin?

Server?

Greit å vite da forskjellige oppsett virker bedre til forskjellige ting...

Skrevet

å bruke 40k er helt bort i natta.. har brukt en del penger over tid på pc, du angrer somregel etter en stund, detta oppsetter koster ca 21k, sett resten i banken, om 1-2 år kjøper du en ny pc til 20-22k.. vil bli mye bedere enn å bruke alle 40 på en nå. vil ikke merke mye i ytelse på de siste 20k annyways.

NEC 3500A sort dvd brenner = 695kr

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED = 2.590kr

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM = 3.300kr (2 stk i RAID)

Maxtor DiamondMax Plus 9 250GB S-ATA = 2.980kr (2 stk)

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort Kabinett m/360W = 1.095kr

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250gb = 1.230kr

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit = 4.650kr

Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth = 1.245kr

MSI GeForce 6800 GT 256MB GDDR3 AGP, NX6800GT-TD256 = 3.850kr

mener at det bør holde mer en nok til alt (ev gå opp et hakk på gfx kort)

Skrevet

Du vil angre noe utrolig om 1 år da du vet du har svidd av 40k på en pc som ikke er high end lenger ;) det beste av det beste vil nesten aldri være det beste mye lenger enn 2mnd

Skrevet

Du vil angre noe utrolig om 1 år da du vet du har svidd av 40k på en pc som ikke er high end lenger det beste av det beste vil nesten aldri være det beste mye lenger enn 2mnd

du sier noe der ....

jeg hadde brukt 30 k max

hva skal du egentlig med det råeste av det råe???

trenger du det?

eler er det bare fordi du vil være kongen på haugen?`???

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...