Gå til innhold

Er dere enige med dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men det er de har liten plass en maxtor diamond med holder 300 gb...

og du har 150 sån ca.... c..??

 

scsi er jo best spør du meg men det som eer så synd er de at prisen er skyhøy man må rengne meg og betale 2-6 000 for noen som er kule men du kan se priser her og her

forskjellen er at den ene linken viser priser på 80 pin og den andre 68 pin??? hakke pep på forskjellen....

Lenke til kommentar
men det er de har liten plass en maxtor diamond med holder 300 gb...

og du har 150 sån ca.... c..??

 

scsi er jo best spør du meg men det som eer så synd er de at prisen er skyhøy man må rengne meg og betale 2-6 000 for noen som er kule men du kan se priser her og her

forskjellen er at den ene linken viser priser på 80 pin og den andre 68 pin??? hakke pep på forskjellen....

68 pin er wide, men 80 pin er wide med hotswap, hvis jeg ikke husker helt feil. Før var 50pin vanlig, særlig på cd-rom og cdbrennere. Så kom 68 pin wide, (wide betyr at overførings hastigheten er det dobbelte av vanlig 50pin), i tilleg har du jo standarder som SCSI, FAST SCSI (SCSI2), ULTRA SCSI (SCSI3), og ULTRA 2 SCSI (SCSI4). Det råeste er jo da 80 pin wide ULTRA 2 SCSI. Jeg hadde selv en IBM DISK, 10`K RPM, 5årsgaranti. ULTRA 2 SCSI WIDE, 68pin. Men på en gammel ADAPTEC AHA2940UW kontroller. Men scsi i dag er ganske unødvendig, du får self. bedre driftsikkerhet, og lavere acces tider, men det er ikke verdt pengene. Min Seagate Ultra scsi disk 18,3gb (til 8000kr) tok kvelden er kun 8mnd`er!! Og det var 8 mnd`er med ganske lite bruk.

Men feil kan self. oppstå uansett hvor høy mtbf produsenten reklamerer for, det er garantien som er vikitg. Jeg syns at det burde være minst 5 års garanti på alle disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...