Gå til innhold

COOP PC tråden


Anbefalte innlegg

????

 

Tror jeg er litt mindre "tom i hodet" ang. data enn deg....

 

EDIT: ref. til innlegget under:

Nei, men jeg har hjulpet fyren med en del og blir litt provosert over utsagnet...

Jeg mente det ikke på en dum måte.

Men hvorfor reklamerer ikke den matvare butikken i ett blad eller tv eller plakater i butikken og ikke legge in sitt eget innleg på din side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nesten jeg har fått en annen coop pc jeg nå.. :dontgetit:  Må undersøke mer nå gett. :hmm:

 

Edit:

ATI Radeon 9600Xt her, 256mb ddram  :(  Da tydeligvis 512 på tv utgangen istedenfor håper jeg.

???

med 9600xt kort m/256MB istendenfor 9800XXL / 128MB?

Kjøpte du den på Coop for 7990,- ?

 

EDIT:

Stian2345: Greit det ;)

De har ikke lagt den ut på ITavisen selv... bare sendt en PC til test der.

De har jo reklamert godt for den på TV... ble kjapt utsolgt. Skulle få inn nye, vistnok.

 

Lurer på om det er den typen Nitrisious-E har fått

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Tror nesten jeg har fått en annen coop pc jeg nå.. :dontgetit:  Må undersøke mer nå gett. :hmm:

 

Edit:

ATI Radeon 9600Xt her, 256mb ddram  :(  Da tydeligvis 512 på tv utgangen istedenfor håper jeg.

???

med 9600xt kort m/256MB istendenfor 9800XXL / 128MB?

Kjøpte du den på Coop for 7990,- ?

 

EDIT:

Stian2345: Greit det ;)

De har ikke lagt den ut på ITavisen selv... bare sendt en PC til test der.

De har jo reklamert godt for den på TV... ble kjapt utsolgt. Skulle få inn nye, vistnok.

 

Lurer på om det er den typen Nitrisious-E har fått

Har heller ikke AMD 64, her er det bare AMD Athlon XP 3000+

 

M.a.o, denne Pc'en jeg sitter på er nok dårligere enn deres(vanlige coop pc'en antar jeg)?!

 

Og ja, ble kjøpt på Coop for 7990,-

 

Skal jeg ta bilder av den? Utvendig og innvendig?

 

Antar det er denne her dere har. Min er ikke lik, er blåsvart rundt frontpanel og andre div. steder, samt at den ikke er lik bak.

Kobling av den svære SCART'en gjøres helt nede og ikke på siden oppe.

Og det er floppy. Der hvor dere har ett blankt felt sikkert i frontpanelet.

 

Skal ordne bilder jeg..

Lenke til kommentar

Ville bare si til de som har temp problemer med coop pcen. Noen har hovedkorttemraturer på opp til 50 grader. Jeg har kjørt d2ol nå i 2 døgn i strekk og hovedkort tempraturem in er 30-31 grader (målt i speedfan). Har satt inn en papst 12db i bunn av kabinettet som blåser kald luft på grafikkortet.

Lenke til kommentar
Tror nesten jeg har fått en annen coop pc jeg nå.. :dontgetit: Må undersøke mer nå gett. :hmm:

 

Edit:

ATI Radeon 9600Xt her, 256mb ddram :( Da tydeligvis 512 på tv utgangen istedenfor håper jeg.

Høres ut som at du har fått deg en gammel en du, men det var da merkelig at den bare viser 256MB ram da? Tatt vare på kvitteringa? ta med PC og kvittering til prix butikken der du kjøpte den! :thumbup:

Lenke til kommentar

Alle her sier at twinmos ikke fungerer helt bra med prix pcen.

Men siden jeg er desperat pøvte jeg alikvel :p

 

Når jeg satte i ram brikken begjynte pcen og lage en duuu lyd.

 

Du, Du, du,du,du

 

Når jeg tokk ut ram brikken, fungerte alt som det skulle.

Er brø når det kommer til slike ting, noen som vett koffor den lagede den lyden akuratt som en alarm?

 

Kan jeg ringe suporten og kalge? for disse tingene skal jeg fungere fint? egntlig?

 

Mer :p

 

Noen som kan hvise meg på en eller annen link vilken ram type som vil fungere sammen med den som alerede står i? (512ddram)

Lenke til kommentar
Har hørt denne brikken skal funke sammen med rambrikken som allerede er i COOP PCEN:

 

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112666&cks=PRL

Bestilte denne og:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112666&cks=PRL

 

Åpnet pakken - TwinMOS :cry:

 

Well,

- ut med 2 skruer

- av med lokket

- bort med flatkabel til CD/DVD

- inn med minnebrikken i den ledige slot'en

- monter og startup

- 1,00 GB RAM i Systemegenskaper

 

Så det funker ihvertfall... :hmm:

Lenke til kommentar

Sagt det tusen ganger :

 

NoName = TwinMOS (ofte)

TwinMOS liker ikke VIAs AMD64 løsning....

 

... kødd med twinMOSkan ofte fikses med å sette opp volten....

.... dette går ikke på Coop maskinen (låst BIOS).

 

Fordi om det teller en GIG minne betyr ikke det at alt er bra (stabilitet?).

 

 

Ofte fikses slike ting med BIOS oppdateringer... men BIOSen jeg fant på Medions sider var RÆVA....

 

Lykke til anyways :green:

Lenke til kommentar
Alle her sier at twinmos ikke fungerer helt bra med prix pcen.

Men siden jeg er desperat pøvte jeg alikvel :p

 

Når jeg satte i ram brikken begjynte pcen og lage en duuu lyd.

 

Du, Du, du,du,du

Sjekket du at brikken var helt på plass i sporet ? Det må gjerne litt mer press til for å oppnå dette en en regner med... Verd en sjekk. TwinMOS funker (fremdeles ja :cry: ) i min Coop-maskin.

Lenke til kommentar

Maset på Medion om ny BIOS:

Hei!

 

Jeg har gitt dere beskjed før:

 

Ang. BIOS 1.17 til  MS-7010 (MSI)

Denne gjør at maskinen yter dårligere!

Noen timings blir riktignok tweaket (Cas Latancy = 2.5 i stedenfor 3), men minnehastigheten settes til 333MHz (mot 400).

 

Dette fører til lavere benchmark resultater og at maskinen blir varmerer... som om den ikke var varm nok fra før!!!!

 

 

Dere lovet å gi beskjed om dette videre, allikevell er den ikke blitt oppdatert. Dette er svakt, da det er lenge siden jeg gjorde Dere oppmerksom på dette!

 

Hva med å bruke MSIs orginale BIOS til tilsvarende hovedkort (K8TM-ILSR)som utgangspunkt?

(her; http://www.msi.com.tw/program/support/bios...UID=574&kind=1)

Lenke til kommentar
Er ikke lyd på den (kommer jo bare fra skjermkortet... irriterende det der....

Hvordan få lyd da? Har tenkt å kjøpe meg en composite kabel eller hva det heter selv, å koble til tv'en så jeg bruker den istedenfor.

 

Mens vi er inne på lyd og coop pc, jeg fant jo ut at jeg har den "gamle" coop pcen i denne topicen, og er det meg, eller har denne pc'en en helt eelendig lydutgang?

 

Max volum er så langt ifra skadelig at man kan tape fast høytalerne til øra..Da vil jeg ihvertfall høre litt bedre.

 

Nå bruker jeg headset som jeg får litt mer lyd ut av, men dette er fortsatt flaut lavt på høyeste.. :ermm:

 

Det skal da virkelig ikke være sånn!?? Vurdert å kjøpe meg surround anlegg til maskin og jeg ikke finner ut av dette.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...