Gå til innhold

COOP PC tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geil passer .... de er i annonsen :tease: (1200,- for 2 x 512 MB)

Vil egenltig ikke selge de (er helt nye), men gjør det mulig for å gjøre det letter for evt. kjøper

Ok, så da funker Geil og Corsair vet jeg, men er det samme hvilken type jeg evnt. kjøper? Tenker på PC2700/PC3200 f.eks.. Det jeg har nå er PC2700, og visst jeg da kjøper ett kort på PC 3200 og setter det sammen med det andre på 2700, har dette noe og si da? Og går CL 2,5 med 3?

 

Veldig usikker på hvordan dette fungerer.. :p

Lenke til kommentar

Hei

 

Min Coop-PC ble sirup i oppstarten plutselig.

Dvs den henger 2-3 minutter uten at man kan trykke på del for å komm inn i bios. Plutselig løsner det og den starter så rimelig raskt.

 

Har forsøkt å gjennopprette systempunkt i windows XP og oppdatere

bios. PC'en ble så enda tregere i oppstarten så jeg satte dette tilbake slik det var. Det eneste jeg ikke har prøvd da er å oppdatere chipset-driverne.

Men der er det så mange valg ift. operativsystem. Noen som kan hjelpe meg med hvilket operativsystem jeg skal velge inne på sidene til hyperion for å få riktige drivere til denne coop-pcen? Har xp home SP1 installert.

 

Er det forresten noen som kan fortelle meg om denne pc'en fungerer greit med XP-pro?

 

Takker for hjelp

Lenke til kommentar

Den skal selvf. fungere fint med XP pro.

 

Du må finne ut om den teller sakte opp minnet.... i så fall er det en inst. i BIOS.

 

Kan være den leter etter floppy (A:), da den gjør dette dersom du har oppdatert BIOS.

 

Dersom du forklarer litt mer nøyaktig når i POST (sort skjerm/oppstart) den er treg, vil det hjelpe betraktelig.

 

Tviler på at det har noe som helst med WinXP å gjøre.

 

Legg inn disse driverene:

http://www.viaarena.com/downloads/drivers/...in1_v455vp1.zip

Lenke til kommentar
Har fiksa boot sequence i bios, men det skjer det samme.

Altså at minnet er telt opp og så bare henger maskinen i 2-3 minutter før den

finner diskene og går videre til xp.

 

Skal prøve med chipset-driverne du tipsa meg om, takk for det!

Har du noen USB-enheter tilkoblet?

Velkjent fenomen på denne PC'en, med tilknyttet USB-enhet kan "BIOS-opptellimg" ta flere minutter. Har du event, forsøkt å fjerne USB-enhet?

Forsøk event, å fjerne Card-reader fra boot-rekkefølgen i BIOS.

Når Win. lastes er da videre oppstart normal?

Isåfall har BIOS problemer å finne en eller annen enhet!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...