Gå til innhold

COOP PC tråden


Anbefalte innlegg

Kjøpte Coop/Prix Pcen primært for DVD-avspilling med oppskalering av bilde. Til dette bruker jeg en kombinasjon av ZoomPlayer, WinDVD og FFDShow. Kraftig prosessor og skjermkort, brukbart med RAM og rikelig med utganger skulle gjøre susen…….men nei. Etter å ha plagdes i halv annen måned er jeg i ferd med å gi opp. Selv med beskjeden oppskalering når jeg raskt 100% CPU bruk. Ytelsen med det aktuelle programvareoppsettet er ELENDIG i forhold til hva jeg hadde forventet av maskinen. Etter hva jeg har lest meg til i forskjellige brukerforum, gir dårligere spesifiserte maskiner betydelig bedre ytelse. En gjenganger er imidlertid at det er flere som sliter med sine godt spesifiserte AMD64 maskiner. De som kjører Pentium 4 opplever i beskjeden grad slike problemer.

 

Har kjørt recovery et par ganger uten at det har hjulpet.

 

Mine spørsmål er:

Er det andre brukere av dette forumet som kjører kombinasjonen ZoomPlayer, WinDVD og FFDShow til DVD-avspilling ?

Oppnår dere i så fall forventet ytelse fra denne maskinen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint her, både 01, 03 og 05....

 

Fikk denne mailen nettopp;

Hei XXX,

 

vi har fått bekreftet at Tyskland har modtaget din mail.

 

Vi forventer at der kommer en Bios update der løser det problem, som du på

en fin måte har beskrevet.

 

 

Med venlig hilsen / Best Regards

 

Hotline

 

Compare Support A/S

Hotline +47 2150 2720

Fax.    +45 2150 2721

[email protected]

Lenke til kommentar

Sjekk dette:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=333716&hl=

 

Har kjøpt Medion PCen fra COOP som jeg testet her;

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...p,and,test&st=0

 

Ulempene er der og blant annet nevnes;

- Mangel på SATA støtte

- 2MB cache på HDD

- CL3 minne (ikke så viktig på AMD64 system, men dog...)

 

Lurte på å bytte hovedkort til MSI K8NM - FISRB.

 

Spurte Medion hvordan dette vil påvirke garantien til andre komponenter (som skjermkort etc.) for å være på den sikre siden;

 

Les svar under:

>> Hei!

>> Denne maskinen ble levert med IDE disk og et

>> hovedkort som ikke hadde SATA støtte (noe som er

>> svært svakt og ikke i følge VIAs "standard").

>> Hovedkort MS-7010 (MSI).

>>

>> Har en SATA disk liggende som jeg ønsker å sette

>> inn og vurderer å bytte hovedkort (til MSI K8NM

>> FISRB) for å kunne benytte denne istedenfor å

>> sette inn SATA kontroller (nesten like dyrt).

>>

>> Lurer på hvordan dette påvirker garantien til

>> andre komponenter som for eksempel skjermkort

>> etc. Skjønner at dere ikke står ansvarlige for

>> hovedkort.

>>

>> Takker for svar.

>>

>>

>> Mvh,

>> XXXXXXXXXXXX

>>

>>_______________________________________________________

 

Svar fra Medion:

 

 

YYYYYYYYYYY  skrev:

 

> Hei!

> Et såpass stort inngrep som å skifte hovedkort vil dessverre føre til at

> garantien bortfaller.

>

> Med venlig hilsen / Best Regards

___________________________________________________________

 

Min reply:

 

 

På alle komponenter?

Skjermkort og DVD brenner?

 

Er ikke dette litt vell tåpelig? Det vil jo i praksis si at alle komplette PCer kjøpt av Medion ikke kan oppgraderes, og bare gi enda et argument på hvorfor man skal styre unna ferdigproduserte datamaskiner.

 

Dersom jeg kjøper en bil og bytter noen deler så gjelder fremdeles garantien på de orginale delene, mener jeg.

 

Er overrasket over dette svaret, da jeg bare spurte for å ha mitt på "det tørre" ved. evt videresalg e.l.

 

Venter på endelig svar før jeg kontakter forbrukerrådet og forhører meg om deres mening.

 

Vill ellers nevne at det er betenkelig å selge en datamaskin med VIA K8T800 brikkesett uten SATA støtte.

 

 

Mvh,

XXXXXXXXXXXXX

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

noen som har problemer med hl2 på denne pc'n?

Har bare problemer med det. Har formatert 3 ganger nå :cry: og installert skjermdrivere på nytt men til ingen nytte...

Det som sjer er at skjermen bare skrur seg av og maskinen låser seg. I hl2 med medium på på grafikk kjører jeg på rundt 10-30 fps og med mye hakking. Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar

Hehe jeg "modda" kabinettet litt.. skulle bare fikse sidedøra men den ble ødelagt :blush: så fant jeg noen parkettlignende plater i boden, sagde til no å satte på.. :p må bare ha noen kant/hjørne lister også noe å ha rundt cdrom, kortleser og floppy (ja jeg satte i floppy :):p blir kanskje bre etterhvert men tror jeg må måle fronten litt bedre opp også finne noe bedre å kutte frontplata til med da.. :) har desverre ingen bilder.. kommer kanskje noen senere :)

 

(Edit, skriveleif)

Endret av thomasw
Lenke til kommentar

Skrev en mail jeg til medion angående problemet jeg har....spør dere også om noen av dere har altfor dårlig ytelse? Skjønner ikke hva som er galt med pc'n min :cry:

 

Hei!

Jeg lurer på om det er noe galt med min pc. Jeg oppdaget at noe måtte være galt da jeg installerte Half Life 2 og skulle prøve det (et spill som skal være "designet" til Ati Radeon 9800 kort). Det som er at spillet hakker enormt og har rundt 5-30 fps (bilder per sekund) selv med alt på medium av grafikk instillinger. Lyden hakker svært og plutselig kan maskinen henge seg opp og skjermen slår seg av. Jeg tenkte jeg skulle undersøke nærmere og installerte test programmet "3dmark 05" som tester grafikkort,prossesor o.l. Også her er maskinen SVÆRT dårlig. På prossesor test så går den med rundt 1-2 fps i sekundet , dvs 1-2 bilder i sekundet og det burde vel egentlig vært rundt 50-100. Jeg har kjørt recovery og satt den tilbake til fabrikkinstillinger og installert nye drivere til skjermkort men uten resultat. Har dere noen råd? eventuelt andre som har hatt same problem? Maskinen min har ihvertfall ikke den ytelsen som den skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...