Gå til innhold

Trenger vi en ny opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Nei. Til noe man skal bruke så mye penger på, er det for lite folkelig. Og det blir nok ingen voldsom økning i opera-fans bare fordi vi får en finere operabygning. Bygget er stilig, dog.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Noen som har en formening om hva slags marmor som bør brukes? norsk svindyr, eller italiensk "billig"?

Er ikke den italienske marmoren allerede innkjøpt? Skulle mene at det norske alternativet er granitt. Velg det billigste. :shrug:

Lenke til kommentar

Ingen! Jeg mener, ærlig talt, der ER ikke mange opera entusiaster her i landet! hvis de vil ha ny opera, la dem betale!

 

Å bruke så mye penger på noe som så få benytter seg av....idioti...ren og skjær idioti

 

(hvis det fører til merkbart økt turisme o.l. fordi det blir en signatur bygning kjent værden rundt, ala Opera huset i Sydney, Empire state building o.s.v.... ja kanskje..men sannsynligheten for det er vel heller ganske liten...)

Lenke til kommentar
Noen som har en formening om hva slags marmor som bør brukes? norsk svindyr, eller italiensk "billig"?

Vel, den italienske billige er visst ikke så billig likevel.

Den koster en formue i vedlikehold, har jeg hørt.

Tror det er Sibelius-bygget i Finland som har gått i samme fella.

Anyway, jeg synes det blir fint med en opera.

Hvertfall hvis de får gjennom bjørvikaprosjektet med de fine nye boligene og sånt.

ATM er vel ikke bjørvika så veldig attraktivt.

Lenke til kommentar
Noen som har en formening om hva slags marmor som bør brukes? norsk svindyr, eller italiensk "billig"?

Vel, den italienske billige er visst ikke så billig likevel.

Den koster en formue i vedlikehold, har jeg hørt.

Tror det er Sibelius-bygget i Finland som har gått i samme fella.

Anyway, jeg synes det blir fint med en opera.

Hvertfall hvis de får gjennom bjørvikaprosjektet med de fine nye boligene og sånt.

ATM er vel ikke bjørvika så veldig attraktivt.

det kan jo bli vist så fint nå som de har fått bort alle narkisene. dog litt dyrere å gå på kiwi.. (tollbugata)

Lenke til kommentar

Vi trenger en ny opera. Jeg synes det er flott at staten går inn og sponser byggingen, men håper at man deretter kam omgjøre operahuset til et aksjeselskap, med brukerfinansiering.

 

EDIT: Noe så dystert som norsk granitt, eller pen italiensk marmor? La prinsippene om "godt norsk" fare for en gangs skyld, og få noe pent noe!

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...