Gå til innhold

AluFortyFive by LGD *ferdig*


Anbefalte innlegg

Virkelig nydelig!

 

Jeg er spent på hvordan du løser resten. Det har vel ikke kommet frem av tegningene enda. Med en slik start blir det jo en glede å følge med videre!

 

Dette er jo noe jeg aldri ville vært i stand til å få til (jeg pusler jo bare litt i hjørnet på stuegulvet), derfor er det ekstra spennende.

 

Vis oss mere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle positive kommentarer.

Dere må bare komme med negative ting også. Hvis det er noen da. :)

 

Har tenkt litt videre på sideplatene nå, klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal kjøre med vanlig fres eller kulefres for å lage spor (kjøleribber?) i den.

 

Hadde vært kjekt med en logo av noe slag også. Logo og eller navn.

Kan jo ikke hete "Aluminiums ramme case-mod". (det var det beste jeg kom på i starten)

Forslag noen?

Lenke til kommentar

dette her ser skikkelig fett ut.. Stå på..

 

Det er bare en ting jeg vil kommentere.. Det har ikke no med selve prosjektet å gjøre og er egentlig en liten filleting:

 

Du la ut en URL til bedriften din sin hjemmeside. Og dette er et lite forslag: Finn ei ordbok! En del skrivefeil der :p

 

Men ellers.. KONGE..

 

Hvor lang tid har du brukt nå? og hvor lang tid tror du at du kommer til å bruke?

Lenke til kommentar

På tide med enda en liten update.

Støtte på et mindre problem i dag. Jeg har beregnet feil på noen mål, så psuen må stå over hovedkortes som normalt.

Har heller ikke laget hullet som psu skal stå i ennå.

Her er den gamle bakplata til hovedkortbrettet til måling. Måtte finne ut posisjonen på hulla.

maalingl.jpg

Var kansje litt overkill og bruke målemaskin for å finne posisjonene til hulla, men siden jeg kan med den... :)

Så var det tid for litt programering. Her er den nye bakplata klar til maskinering.

bakprel.jpg

Etter litt fresing, boring, gjenging og pussing ble dette resultatet.

bakaftl.jpg

Fikk prøvemontert den nye plata på hovedkort brettet, passet nesten perfekt. Ble en liten glipe på den korte enden av i/o port-tingen.

Her er jeg et lite skritt nærmere et "ferdig" kabinett.

pcbakl.jpg

Psu'en kommer til å stå "feil" vei, slik at den tar luft utenifra.

 

 

Veide ramma og i går: 3.1 Kg

 

Har til nå brukt ca 10 timer på konstruering, og ca 25 timer med jobbing.

Blir nok en del timer til. Ikke godt å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...