Gå til innhold

Splitte Oslo By


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Denne ville ideen har ikke noe å gjøre med det lille innslaget som var i Aftenposten Aften i går om at noen prosenter av tyskerne gjerne ville sett Berlin delt igjen?

Har nok helst noe med dette å gjøre, kan jeg tenke meg.

 

Edit: Norsk? Ke?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne ville ideen har ikke noe å gjøre med det lille innslaget som var i Aftenposten Aften i går om at noen prosenter av tyskerne gjerne ville sett Berlin delt igjen?

Har nok helst noe med dette å gjøre, kan jeg tenke meg.

 

Edit: Norsk? Ke?

Var der jeg fikk det vi kan kalle "ideen" fra..

 

Men som sagt, var mer for å demonstrere litt, kan ikke si jeg ville gått inn for det seriøst.

Lenke til kommentar
Nei, men ærlig talt.... til dere nasjonalistiske, rasistiske, konservative kaptialister (liker ikke selv å bli kalt komunist fordi jeg liker mangfold og deling av godene):

 

Da ville det vært en like god ide å lage en vestlandsstat for oss industriarbeidere, fiskere og bønder mener dere? Håper virkelig på et "ja" her, helst med forklaring :)

Savner et svar på spørsmålet mitt... Joakim? FiskePinner?

Lenke til kommentar
Men sett at man delte Oslo, så er ikke det ensbetydene med å `"frigjøre vestlandet".

Først skal begynne og dele opp så kan en likegodt gjøre det årntlig.

 

Men norge burde etter mitt syn bli delt opp i 3 eller 4 deler, nord, vest og sør/øst.

Lurer på hvilke deler som hadde klart seg meget bra og hvilken som hatte gått under :hmm::hmm: Må jo være en glimrende løsning for de fleste (så slepper dere i oslo og slite med oss som bor i "utkantene" lenger)

Håper høyre gjør alvor og dele inn landet i stor fylker, det ville vert ett stort skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar

Jobber selv i oljeindustrien i Stavanger og hadde ikke hatt noe som helst i mot litt mer lønn på bekostning av wannabepampene i Oslo.

 

[ARROGANSE]Er forsåvidt enig med Hypsilofodonten, men å la resten av "gamle Norge" gå under på grunn av at oss vestlendinger stikker av med nesten alt av ressurser er vel på grensen til frekkhet.[/ARROGANSE]

 

Merk: JoaCHim

Beklager :)

 

Ja, i samme slengen burde man jo gjort det.. Men siden jeg heller ikke la så mye i mitt "forslag", så ville jeg hverken gått inn for det, eller ditt.

Det var et safe svar, Joachim. Men jeg skulle likevel likt å se deg, eller andre for den saksskyld, prøve å innbille meg at Oslos vestkant hadde klart seg fint uten Norges vestland.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Ser for meg en 4 felts motorvei stavanger-bergen-florø-ålesund så rett som mulig burde en klare og komme seg fra stavanger til ålesund på 4-5 timer. Hadde betydd mye for all industri og oljenæring.

 

Synst det er fler og fler som tenker i desse baner, litt synd siden vi er ett ganske lite land i folketall. Tror de fleste fra vestlandet og andre verdiskapende kanter av landet er lei av sytete oslo politikere som helst skulle sett at alle "utkanter" forsvant.

Lenke til kommentar

Ser for meg en 4 felts motorvei stavanger-bergen-florø-ålesund så rett som mulig burde en klare og komme seg fra stavanger til ålesund på 4-5 timer.

Hadde det vært opp til Hitler hadde vi hatt 4-felts motorvei fra trondhjem til hamburg, hadde han bare fått herjet litt til,...!

 

 

Og forresten: er det fler enn meg som er litt skeptisk til det bildet her??

_1056420_jpg_221396h.jpg

Endret av lindasl
Lenke til kommentar
Hadde det vært opp til Hitler hadde vi hatt 4-felts motorvei fra trondhjem til hamburg, hadde han bare fått herjet litt til,...!

Og poenget var?

 

Og forresten: er det fler enn meg som er litt skeptisk til det bildet her??

De av dere som redde for en sosialistisk SV/AP/(SP) regjering bør være skeptiske ja. Jeg for min del er ikke mindre skeptisk til dette enn en ny regjeringsperiode til den sittende regjering.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Jobber selv i oljeindustrien i Stavanger og hadde ikke hatt noe som helst i mot litt mer lønn på bekostning av wannabepampene i Oslo.

 

[ARROGANSE]Er forsåvidt enig med Hypsilofodonten, men å la resten av "gamle Norge" gå under på grunn av at oss vestlendinger stikker av med nesten alt av ressurser er vel på grensen til frekkhet.[/ARROGANSE]

 

Merk: JoaCHim

Beklager :)

 

Ja, i samme slengen burde man jo gjort det.. Men siden jeg heller ikke la så mye i mitt "forslag", så ville jeg hverken gått inn for det, eller ditt.

Det var et safe svar, Joachim. Men jeg skulle likevel likt å se deg, eller andre for den saksskyld, prøve å innbille meg at Oslos vestkant hadde klart seg fint uten Norges vestland.

Jeg har aldri snakket om å løsrive Oslo Vest til en ministat. Jeg har snakket om en egen liten by. Jeg er patriot.

 

Jeg er glad i hele Norges land. Men hvordan man organiserer landsdelene,bør man kanskje endre litt på. Kan være enig i at vi kanskje burde ha fem storfylker f.eks. Hele Norge er avhengig av hverandre. Derfor har jeg heller ikke sagt at Oslo Vest kan klare seg uten f.eks. Vestlandet.

 

 

Gud velsigne Norge.

Lenke til kommentar

 

Synst det er fler og fler som tenker i desse baner, litt synd siden vi er ett ganske lite land i folketall. Tror de fleste fra vestlandet og andre verdiskapende kanter av landet er lei av sytete oslo politikere som helst skulle sett at alle "utkanter" forsvant.

Hvor har du det her fra? Oslos befolkning er underrepresentert på Stortinget, i distriktene er det mye færre velgere bak hver Stortingsrepresentant enn det er i urbane strøk.

Lenke til kommentar
Så kunne arbeiderne fra Tveita få det som de vil.

HEI! ikke diss Tveitaboere!!! Vet du at Eivind Reiten bor i Alna bydel? Og jeg ville likt å se hvordan du ville gjort det med offentlig transport?? Det ville jo bli litt ille for dere i vest å se at alle bussene fra øst er fine og nye, mens dere kjører i gamle sporveisvrak..

 

Kanskje blir det ille for oss i øst å få masse eksos og svevestøv fra bilene i vest, når vi selv har redusert biltrafikken med 60%??

 

Nei, den var dårlig. En by må være hel.

Lenke til kommentar
Meget god ide. Har selv lenge kjempa for løsriving vestlandet (rogaland,hordaland,sogn og fjordane og møre) så slepper vi som sitter på alle resursene og dele med resten av landet.

Antakelig ville midlene funnet veien uansett, for selv om dere skulle løsrive dere, vil dere ikke kunne bare kaste alle bånd til moderlandet.

Lenke til kommentar
Meget god ide.  Har selv lenge kjempa for løsriving vestlandet (rogaland,hordaland,sogn og fjordane og møre) så slepper vi som sitter på alle resursene og dele med resten av landet.

Antakelig ville midlene funnet veien uansett, for selv om dere skulle løsrive dere, vil dere ikke kunne bare kaste alle bånd til moderlandet.

Noe av pengene hadde kanskje funnet veien i form av bistand :p

Lenke til kommentar
Hadde det vært opp til Hitler hadde vi hatt 4-felts motorvei fra trondhjem til hamburg, hadde han bare fått herjet litt til,...!

Og poenget var?

 

egentlig dårlig med poeng, på tale om utbygging av motorvei fikk jeg bare en paradoxal gledestanke iom med jeg skal sitte 6 1/2 time på tog til tr.hjem neste helg..

 

 

Bare ikke del opp gamle oslo, sentrum, grunerløkka for seg selv,....!

Endret av lindasl
Lenke til kommentar
Så kunne arbeiderne fra Tveita få det som de vil.

HEI! ikke diss Tveitaboere!!! Vet du at Eivind Reiten bor i Alna bydel? Og jeg ville likt å se hvordan du ville gjort det med offentlig transport?? Det ville jo bli litt ille for dere i vest å se at alle bussene fra øst er fine og nye, mens dere kjører i gamle sporveisvrak..

 

Kanskje blir det ille for oss i øst å få masse eksos og svevestøv fra bilene i vest, når vi selv har redusert biltrafikken med 60%??

 

Nei, den var dårlig. En by må være hel.

Jeg disser ingen Tveita-beboere. Ei heller Eivind Reiten.

 

Jeg ser ikke helt ditt poeng her? Jeg kom med en tanke, og siden sporveisbussene AS kun drifter ett par av rutene selv, og resten er anbudsruter, ser jeg ikke ditt eksempel angående busser. Connex eller Schøyenbussene kan kjøre Vest-rutene (som i dag, hvor Schøyens Bilsentraler har de fleste vestlige rutene) (Norgesbusser har mange østlige).

 

Fint hvis øst-beboerne har redusert biltrafikken da. Jeg vet ikke helt om det er reelt, eller ett eksempel du kommer på. Ville jo vært dumt for "dere" da, men sånn er livet. Om Sveriges atomkraftverk går i luften går det også ut over Norge. Så synd, men that's life.

 

Oslo bør nok være hel ja. Men kunne kanskje blitt mindre splittelse dersom vi delte oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...