Gå til innhold

Barnevennlige spill med litt action?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tre unger i alderen fem til åtte år.

Vi har diverse spill som Barbie, Josefine og Lek og Lær.

 

Men det jeg lurte på er om det er noen andre bra spill som kan anbefales?

 

Vi har Gamecube og der er det veldig mange bra spill, men de er så forbaska dyre :(

 

Ungene liker også spill som Rayman, Spiderman, James Bond (ikke så grafisk voldelig) og Warcraft (kanskje litt voldsomt, men dog :) )

 

Sjekker omtaler på Gamer og liknende men det ser ut som om det meste nye som kommer er førstperson skytespill og det er de for små til.

 

Så hvis noen har tips til greie spill til barne og unge uten alt for mye blod og gørr så hadde det vært topp!

De er ikke interresert i bilspill :( der får jeg ha maskinen alene :)

 

KT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd Super Mario Sunshine på Gamecube?

Det er et kjempe bra spill....

Tror det har kommet ut som Player's Choice nå...

Ca. 299 kr.

 

Hvis ikke det frister så kan man alltids prøve Super Smash Bros: Melee... 4-player spill...Kjempe morsomt å spille med venner/søsken.... Men det forrutsetter at man har flere kontroller...

 

Dette vet jeg har kommet ut som Players Choice...299 kr...

Lenke til kommentar

æøææ

 

Glemte å si at vi også har PC!!!

 

Det er der vi har Barbie, Lek og Lær osv.

 

Ellers takk for tips om billige Gamecube spill.

Vi har Harry Potter, Star Fox Adventures, Maryo Party, Super Mario Sunchine, Super MArio Smash Brothers, Luigies Mansion og Mario Cart med flere som alle er veldig populære.

Vi har også 4 gamepader så der er faktisk Mario Cart veldig populært.

Mario Sunchine skal jeg se om jeg ikke kan få tak i hvis det er nede i 299,- så er det en helt akseptabel pris. Men når du må opp i 5-700,- for et spill synes jeg det blir alt for drøyt!

 

Ellers takk for alle tilbakemeldinger!

 

Jeg sjekker nå de andre tipsene som er kommet inn.

 

KT

Endret av ADSL768/128
Lenke til kommentar
Hvis penger er et problem så ikke kjøp konsoll, la dem spille på PC isteden, mye bedre og billigere spill.

Ikke for å flame, men det var et forferdelig dårlig svar. Begrunn det iallfall med spill du kan anbefalle! Få litt hold i det du skriver...

Men til PC vil jeg anbefalle deg å ta en tur til 123spill og Vg sine spill sider. Spill som bubblepopp og endel av javaspillene vil trolig tilfredstille behovene:) Vet nå iallfall en kolega på jobb sette ungene der i timesvis ;)

 

Ellers har du jo endel bilspill som sikkert kunne vært no? Iallfall for elstemann? Trackmainia er jo nevnt og tidlige versjoner av Need For speed får du jo nesten kastet etter deg :whistle:

Lenke til kommentar

Hm, spill som passer til barn men som ikke er voldelige. Var litt tøft spørsmål siden de fleste her er av "høyre" garde, dvs, folk som spiller spill der tarmer, hjerter og annen gruns flyr veggimellom.

 

Men desverre kan jeg vel ikke anbefale andre spill til PC enn Backpacker 3. Er jo litt stili da, spiller det litt selv ( :blush: ) men har en annen i familien som spiller det mest, og det er morra mi :p

Lenke til kommentar

Hei alle sammen

 

Takk for alle god svar :)

 

Konklusjonen blir nok at vi får fortsette å beholde Gamecuben ja.

For som enkelte sier så er det dårlig utvalg med rene barnevennlige spill til PC.

Men til Gamecuben flommer det over med barnevennlige spill,

problemet her har vært prisen :(

Mange spill til Gamecube koster rundt 599,- når de er nye!

Vi får heller leve litt på etterskudd og vente til prisene daler et par lapper.

 

Selv er jeg totalt hekta på bilspill og har vel det meste av bilspill til både PC og PS2,

men som sagt så er ikke dette noe som ungene har vært serlig interresert i.

 

Men nå ser jeg at Shrek2 er i annmarsj samt noen nye Mario spill så da får vi heller spare opp

frem mot juletider :)

 

Riktig god helg alle sammen og igjen takk for alle gode råd :)

 

PS!

JAVA spillene på VG og SOL slo også ann :)

 

KT

Lenke til kommentar
Ty the tasmanian tiger er et fint action/eventyr spill for barn... Det er ca 2,5år gammelt så HVIS du får tak i det så er det nok ganske billig

Selger for 149 på Expert :cool:

Passer bra for barn det! Som unker gikk jeg til innkjøp av det sist jeg og samboern satt barnevakt! Fikk vi visst fri gitt ;)

Lenke til kommentar
Hei

 

Har tre unger i alderen fem til åtte år.

Vi har diverse spill som Barbie, Josefine og Lek og Lær.

 

Men det jeg lurte på er om det er noen andre bra spill som kan anbefales?

 

Vi har Gamecube og der er det veldig mange bra spill, men de er så forbaska dyre :(

 

Ungene liker også spill som Rayman, Spiderman, James Bond (ikke så grafisk voldelig) og Warcraft (kanskje litt voldsomt, men dog :) )

 

Sjekker omtaler på Gamer og liknende men det ser ut som om det meste nye som kommer er førstperson skytespill og det er de for små til.

 

Så hvis noen har tips til greie spill til barne og unge uten alt for mye blod og gørr så hadde det vært topp!

De er ikke interresert i bilspill :( der får jeg ha maskinen alene :)

 

KT

Doom 3

Lenke til kommentar

KT

Doom 3

Må si du har en dødsgod sans for humor :thumbdown:

 

Synes at du allikevel bør vurdere pc, siden det kommer godt med i deres lærdom.

Jeg anbefaler Romjakten, Norgesjakten (Lek og lær) og Bygg biler Med Mulle Mekk Ganske gamle, men har prøvd mange barne spill, og vil si disse er de beste :yes:

 

Edit: Holdt på å glemme Flåklypa Grand Prix... Helt genialt! :cool:

Er utfordrende på alle aldre...

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...