Gå til innhold

vpu recover datakjden er vanskelig ved retur


Joggi

Anbefalte innlegg

bygget ny maskin og kjøpt det meste på datakjeden

 

oppsettet er som følger

 

Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

 

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

 

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

corsair value-s 2x256 (brukt 1 uke)

 

nec 2500a dvd brenner

 

 

maskinen funker bra og uten problemer

 

men

 

ved kjøring av alle fps spill så krasjer den og jeg får vpu recover feil (feil på komunikasjon mellom kort og driver)

har prøvd med og uten overdrive funksjon som skjermkortet støtter

samme skjer ved test i 3dmark01

3dmark03 skjer det men testen blir gjennomført allikevel med en poengsum på ca 4100

aquamark 3 ble gjennomført uten prob med 31743 poeng

 

 

leverte skjermkortet til datakjeden som tok en 5 min test uten å finne noe galt

må betale testgebyr på 150 hvis dem skal ta en grundigere test (gratis hvis dem finner feil)

dem nektet å taimot kortet uten at jeg risikerte å betale

kortet var bestillt over nettet

gjelder angrefristen her når det blir snakk om reservasjon og jeg henter varen i butikk

 

har prøvd med catalyst 4.7 og 4.8 driverene uten forskjell

datakjeden menta at minnet kan være årsak hvis ikke det er skjermkortet

 

 

 

hva kan være feil og hva bør jeg gjøre?

 

har hørt om samme feil før på 3 kort og da bare på 9600 kort pro og xt kort

 

ps har tenkt å teste kortet på en annen maskin

Endret av Joggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Bare skru faenskapen av. VPU Recover er en funksjon som skal tilse at ikke maskinen krasher fullstendig dersom det oppstår problemer med kommunikasjonen mellom grafikkortet og resten av maskinen. Ideen er at du skal slenges tilbake til windows heller enn å måtte starte maskinen på nytt. Fin tanke, men VPU Recover er desverre overfølsom og temmelig ubrukelig.

Lenke til kommentar
Kom igjen da folkens , man får ikke vpu recovery under et FPS spill hvis det ikke er noe galt . Å slå av vpu recovery funksjonen løser ikke problemet .

I så tilfelle så finnes det jævla mange ødelagte Radeon-kort. Begge mine er blandt dem.

 

Er jo rart at f.eks 9700 Pro har virket fint i langt over ett år nå så lenge jeg skrur av VPU Recovery. 9800 Pro kortet har hatt akkurat samme problemet siden jeg kjøpte det i februar, men virker helt glimrende med en gang VPU Recovery er slått av.

 

Edit: I tillegg må det jo sies at disse kortene er også fra forskjellig produsent, henholdsvis Connect3D og PowerColor. De er også testet på flere maskiner, og de hopper ut i Windows igjen med en gang VPU Recovery er satt på i kontrollpanelet i alle maskinene.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar
Kom igjen da folkens , man får ikke vpu recovery under et FPS spill hvis det ikke er noe galt . Å slå av vpu recovery funksjonen løser ikke problemet .

Problemet er ikke at det er noe galt med kortet - det er VPU-recover det er noe galt med. VPU recover er som jeg sa generalt overfølsom og de fleste kort som opplever problemer med det, funker helt feilfritt når funksjonen er skrudd av.

 

EDIT: Skriveleif: Ordet "ikke" skives vanligvis uten tallet 9... :p

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Hos meg har VPU Recover fungert prikkfritt. Det har hendt at spillet jeg spiller har kræsjet, og da har VPU Recover tatt seg av tingene på en kjempegod måte. Det hjelper ikke å skru av denne funksjonen. Forøvrig har jeg et ATI Radeon 9700 Pro og et ATI Radeon X800 Pro, begge fra ATI selv. Mitt ATI Radeon 9700 Pro er første revisjon, den med et par barnesykdommer, og selv dette har ingen problemer. Etter hva jeg ser så er ATI forbundet med kvalitet. Men jeg har jo rene ATI-kort, da...

Forresten, de eneste 9600XT som har Overdrive-funksjon er de som kommer fra ATI selv. Ingen andre produsenter har Overdrive på 9600XT.

Lenke til kommentar

Er en kjent sak dette med ati 9600 og vpu-recovery. Søk litt rundt på forumet.

Det er tre ting du kan prøve:

1. Slå av VPU-recovery i ATI kontrollpanelet.

2. Får du allikevel krasj, slå av fastwrites i ATI kontrollpanelet/evt. bios.

3. Hjelper ikke det setter du AGP hastigheten til 4X istedet for 8X i biosen.

Ingen av de ovenstående stegene vil senke ytelsen på kortet.

 

Som oftest må man knøle litt for å få all maskinvaren til å virke sammen, det er svært sjelden det er feil med selve maskinvaren. Syns datakjeden gjør det rette ved å være litt vanskelig når det gjelder retur av slike kort, skal man kjøpe en komplett maskin som det ikke er no knøl med, ta deg en tur til elkjøp eller dell etc., ikke bygg maskin selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...