Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest killbox
Noen som kan anbefale en bok som tar for seg hjelp til selvhjelp med tanke på depresjon og det å bygge opp selvtillit?

 

Jeg har nevnt The Power of Now tidligere her, den hjalp meg i hvertfall. På selvtilliten også :)

Interessant. Er den vanskelig å lese, med tanke på engelsk og innhold?

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en bok som tar for seg hjelp til selvhjelp med tanke på depresjon og det å bygge opp selvtillit?

 

Jeg har nevnt The Power of Now tidligere her, den hjalp meg i hvertfall. På selvtilliten også :)

Interessant. Er den vanskelig å lese, med tanke på engelsk og innhold?

 

Du får tak i den på norsk og, hvis du ikke føler deg helt trygg på engelsken. :)

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=1449678

 

Edit: Jeg syntes ikke den er så veldig tung, men nå leser jeg den med en kompis. Vi pleier å diskutere litt over det vi har lest senere. Og som sagt ovenfor, den appellerer til et veldig bredt publikum og han har skrevet på en måte som er veldig god og lettfattelig. Det er noe alle kna klare, men det viktigste er at du tror på det selv!

Endret av Haawy
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Fuckup_*

Faen. Er bare slitsomt og jævlig å være våken og klarer ikke sove. Klarer ikke mer angst nå, over en uke til jeg har legetime, klarer ikke fortsette på denne måten. Vil bare legge meg å sove og ikke våkne igjen, gjør ikke noe godt her uansett. Så forbana sliten og lei.

Lenke til kommentar

Jeg vet det er tungt, men ikke la angsten vinne.

Jeg regner med at du hr lest om angst og det tar tid før man blir bedre, men du kan så absolutt bli bedre.

IKKE la den dritten vinne, det fortjener du ikke.

Angst er en koblingsfeil, den redselen man får under angstanfall er det samme som hadde skjedd hvis du hadde løpt fra en med hagle.

Hjernen "tror" at du er i fare og da får man anfall, siden man får anfall pga. ting som ikke er farlige.

Lenke til kommentar

Liten frustrert-over-meg-selv-blowout på vei her.

 

Jeg fatter det ikke. Faen, jeg hadde nesten klart å miste tellingen på sist jeg rørte en tapetkniv. Juni i 2008, ett kort risp, bare for å se om det hadde forandret seg siden sist (da var det over ett år siden sist). Hvorfor er ikke jeg sterk nok til å takle tilbakefallene? Hvorfor ser alle andre ut til å klare det? Det ser ikke lett ut, men de får det i alle fall til. Også her sitter jeg, masse dasspapir på leggen og føler meg som den klovnen. Faen. Satan. Og masse andre stygge, stygge ord jeg aldri ville sagt foran min mor.

Lenke til kommentar
Liten frustrert-over-meg-selv-blowout på vei her.

 

Jeg fatter det ikke. Faen, jeg hadde nesten klart å miste tellingen på sist jeg rørte en tapetkniv. Juni i 2008, ett kort risp, bare for å se om det hadde forandret seg siden sist (da var det over ett år siden sist). Hvorfor er ikke jeg sterk nok til å takle tilbakefallene? Hvorfor ser alle andre ut til å klare det? Det ser ikke lett ut, men de får det i alle fall til. Også her sitter jeg, masse dasspapir på leggen og føler meg som den klovnen. Faen. Satan. Og masse andre stygge, stygge ord jeg aldri ville sagt foran min mor.

 

oppsøk lege.

Lenke til kommentar

Æsj, sorry for at jeg maser nå...

 

Mamma er dritsur på meg for det som skjedde på fredag, noe jeg egentlig skjønner... men nå skal hun bruke det mot meg hele tiden, og hun sier hele tiden at jeg er så bortskjemt, at jeg må skjerpe meg osv.. Er jo ikke så gøy å hele tiden få høre hvor fæl jeg er, har hørt det nok i det siste..

 

Så er det dette med Jonny.. er jo glad jeg er kvitt han, men samtidig angrer jeg..

 

Og besteveninnen min Camilla er enda sur på meg, pgr det jeg gjorde med bestekompisen til eksen hennes..

 

Føler alt bare går nedover, alle er imot meg =/ jaja...

Lenke til kommentar

2 innlegg er slettet, jeg henviser til retningslinjene for tråden:

#Denne tråden er for å slippe løs sine depresive følelser og gi råd.

#Ikke kommenter kommentarer på en negativ måte.

#Ikke være nedlatene mot folk som poster sine tanker, følelser osv.

 

Er det spørsmål eller annet er det bare å sende meg en pm.

 

EDIT: Musikkfavoritter kan diskuteres i en annen tråd.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...