Gå til innhold

Er verdensrommet evig?


Anbefalte innlegg

Hvis universet faktisk er uenderlig så kan dere bare slutte å tenke på det med en gang for hjernen takler ikke konseptet med at noe er uendelig ;)

det er faktisk 2 ting hjernen ikke kan forstå konseptet til, uendeligheten og ikke-uendeligheten.

ikke rart man blir sprø av å tenke på dette, siden vi ikke kan forstå det.

 

en annen ting man kan si er: hvor mye var klokka før big bang? (om det var noe big bang)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis universet faktisk er uenderlig så kan dere bare slutte å tenke på det med en gang for hjernen takler ikke konseptet med at noe er uendelig ;)

det er faktisk 2 ting hjernen ikke kan forstå konseptet til, uendeligheten og ikke-uendeligheten.

ikke rart man blir sprø av å tenke på dette, siden vi ikke kan forstå det.

 

en annen ting man kan si er: hvor mye var klokka før big bang? (om det var noe big bang)

hjernen er ikke laget for slike ting :cry:

 

det er 2 problemer med universet, stopper det så hvordan stopper det, er det uendelig, ingenting er uendelig, alt må stoppe, for at vi skal skjønne det må det være noe i midten, sånn som mange forskere har funnet ut, som den ballong-teorien, der vi lever i skinnet av en ballong, reiser vi langt nok i en retning, så vil vi komme dit vi startet, men hvis det stemmer, så vil vi kunne se jorden gjennom hubble(eller kraftigere) for mange lysår siden, vi vil også se jorden overalt hvor vi ser på himmelen...

 

 

 

btw, det med klokka og big bang er ganske lett å finne ut...

 

hvis du finner ut hvor mye klokka var en time etter big bang, så skal jeg si deg hvor mye klokka var før big bang...

 

tid er bare ett begrep, akkurat som strekning

*si ifra hvis det var noe dere ikke forstod, er litt trøtt nå...*

Lenke til kommentar
Alle slike teorier er jo bare spekulasjoner basert på observasjoner og beregninger, og alle teorier om dette er fulle av hull. Jeg er helt sikker på at selv om vi var vitenskapsmenn, ville vi ikke kommet frem til et konkret svar om hva som er riktig eller ikke.

Den skal jeg støtte helt opp om. Mine svar her er ganske mye synsing. Og det tror jeg de fleste andre svar også er. SÅ man må vel ta innholdet her med en klype salt.

Lenke til kommentar

dette med klokka i forhold til big bang er litt umulig å diskutere når man snakker om slike kosmologiske ting, siden klokken har noe med hvor solen står på himmelen å gjøre..

 

anyway..

mange teorier om universets ende går på at det vil slutte å utvide seg, og så trekke seg sammen igjen.. det er da universets ende, da alt smadres sammen til ingenting igjen..

Lenke til kommentar

En interessant teori:

 

The Collapsing Universe

 

 

Teorien går blant annet ut på at universet er mye mindre enn vi tror.

Det finnes bare èn kvasar, den er i sentrum av universet.

Grunnen til at vi ser flere, er at lyset spres, og blir bøyd av gravitasjon, slik at det samme lyset kommer fra flere forskjellige steder. (Hivs jeg forsto det riktig)

 

Teorien forklarer også hvordan rødskift kan oppstå selv om universet kollapser, for de av dere med kunnskaper og interesse for dette.

 

Liker forrige teori jeg linket til, den hologram-saken, men ingen her har vel lest gjennom og tenkt over den..

 

Vel.. Ingen ting betyr noe, men det gjør ikke noe..

Lenke til kommentar

Min teori er nå at alt dette er ett dataspill, og de som lagde dataspillet programmerte oss akkurat slik at vi ikke kan finne ut av det :)

 

Er dere 100% sikre på at det finnes ett verdensrom med flere planeter, stjerner og sorte hull? Sikker på at det ikke er propaganda fra folk som vil kontrollere menneskeheten?

 

Haha, jeg er syk i hodet. Beklager litt skriving utenfor temaet.

Lenke til kommentar

øhhh..

har du sett for mye på the matrix? :grin:

 

Det kan ikke være ueldelig.

for ett sted må himmelen være 

+ helvete og satan 

om det finnes tror jeg ikke det er et sted som eksister nå, eller i vår dimesjon eller hva man nå sier..

tror absuolutt at universet er uendelig, men som mange har sagt før meg (og som jeg kanskje har sagt før :shrug: ), kan ikke vi forstå det uendelige..

Lenke til kommentar
Andre problemer er at hvis man har regnet riktig har ikke alle galakser samme utganspunkt hvis man regner med at de beveger seg i en rett linje.

Illustrert Vitenskap påsto det stikk motsatte i ett av de nyere nummerene. Nå kan jeg gjerne innrømme at IV ofte har like lite med vitenskap å gjøre som VG har med nyheter, men når de påstår noe så bombastisk så burde de ha belegg for å gjøre det

Lenke til kommentar

 

Det kan vel ikke være noen vegg plutselig i verdensrommet! Noe må jo være bak den veggen!

WOW; HAR GÅTT RUNDT Å TENKT AKURATT DET JEG OGSÅ!!!!!!!!!!, AKURATT PÅ ORDET DET SAMME: har stilt andre 100% identisk problemstilling, fett sammentreff. eller sikkert mange som tenker slik :p , ser ikke noen utvei annet en at det er nødt til å være evig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...