Gå til innhold

Stor nedgang for Intel


Anbefalte innlegg

Et slik 'negativt' kvartalsregnskab får ikke folk til springe ut å selge deres aksjer, fordi aksjekursen er i fritt fall et øjeblikk.

Hvorfor faller aksjene i verdi da??

Mekanismen er at når det ikke tjenes penger (utbetaler utbytte) så selges aksjene. Pengene blir så brukt til andre aksjer som gir avkastning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint at Intel går ordentlig på trynet. Det er forhåpentlig vis akkurat det som skal til for å få dem på rett vei.

 

Håper dette setter punktum for den alt for sterke inflytelsen markedsavdelingen deres har hatt. På tide at teknologene ta over igjen. Det kan riktignok medføre en rekke snåle produkter, men det blir også en langt mer interessant hverdag!

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Fint at Intel går ordentlig på trynet. Det er forhåpentlig vis akkurat det som skal til for å få dem på rett vei.

 

Håper dette setter punktum for den alt for sterke inflytelsen markedsavdelingen deres har hatt. På tide at teknologene ta over igjen. Det kan riktignok medføre en rekke snåle produkter, men det blir også en langt mer interessant hverdag!

:eek::D:laugh:
Lenke til kommentar

probs sveinsel? :p

 

Intel er i ferd med å snu:

http://www.eet.com/semi/news/showArticle.j...icleID=46200165

 

Enda mer snuoperasjon..

http://zdnet.com.com/2100-1103_2-5343262.html

 

Intel sier de nå skal satse mer på bredde fremfor dybde (frekvens). Jeg tok meg frihet til å lage et aldri så lite søk som viser integer ytelse i form av SPEC_int Base per GHz per Chip

 

Viser jo kanskje hvilke kort de kommer til å spille videre på. Ser ut som om P-M og IPF vil bli prioritert.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Hvorfor faller aksjene i verdi da??

Mekanismen er at når det ikke tjenes penger (utbetaler utbytte) så selges aksjene. Pengene blir så brukt til andre aksjer som gir avkastning...

Hei,

 

I dette tilfelle raser aksjerne ned, fordi Intel selv spår om et 'negativt' kvartallsregnskab som ennå ikke er avsluttet. Der genstår jo å se hva resultatet blir når det endelige regnskab foreligger.

 

Hvis jeg hadde penger nok - ville jeg kjøbe Intel-aksjer nu de er lidt nede - for jeg har troen på at kursen vil gå opp igen når det endelige årsregnskab foreligger.

 

Aksjespekulatjon er en finurlig ting. :yes:

 

Edit: Knick Knack underbygger min teori med linkerne :thumbup:

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Et slik 'negativt' kvartalsregnskab får ikke folk til springe ut å selge deres aksjer, fordi aksjekursen er i fritt fall et øjeblikk.

Hvorfor faller aksjene i verdi da??

Mekanismen er at når det ikke tjenes penger (utbetaler utbytte) så selges aksjene. Pengene blir så brukt til andre aksjer som gir avkastning...

Det er bare kortsiktige investorer som tenker slik. I mine øyne er det alt for mange som tenker kortsiktig og gjør "impulssalg" og "impulskjøp" på grunn av slike småting. Jeg har personlig mye mer til overs for de investorene som tenker langsiktig og klarer å se lengre enn en 5-års horisont. Slike investorer gir en lang f* i om et kvartalsresultat justeres ned en muselort og prøver heller å se hva som skjer med intel i løpet av det neste tiåret.

Lenke til kommentar
Er ikke sikkert det er konkurransen fra AMD sin skyld. Har ikke hørt noe om at AMD har tilsvarende oppgang. Generell nedgang i PC salg kan være noe av årsaken.

Tja, leste at AMD ikke kunne produsere nok A64 CPUer grunnet høy etterspørsel, og på dem tjener dem jo litt peng på dem med dagens priser.

Det er helt klart at suksessen til AMD har påvirket salget til Intel i negativ retning, men også Intels vingling og deres halvhjerta nye produkter har nok medført at mange potensielle kunder har uteblitt. Denne store nedgangen til Intel skyldes en kombinasjon av egen udyktighet og AMDs suksess slik jeg ser det iallefall. AMD har forøvrig ikke leveringsproblemer, for det ryktet du har hørt er basert på en missforståelse som oppstod da AMD la om til nytt SAP-system for distributører. Disse problemene er løst og tilgangen på prosessorer er fortsatt uproblematisk.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg tok meg frihet til å lage et aldri så lite søk som viser integer ytelse i form av SPEC_int Base per GHz per Chip

 

Viser jo kanskje hvilke kort de kommer til å spille videre på. Ser ut som om P-M og IPF vil bli prioritert.

Det hadde kanskje vært tilfelle hvis man kunne stole på SPEC som en indikator på reell ytelse, men det er dessverre på ingen måte basert på den massive kritikken mot denne testen. Det tester egentlig mer cache og kompilatorer enn så mye annet, og bør tas med en stor klype salt.

Lenke til kommentar
Bare å kaste seg over AMD aksjer med en gang. Intel kan bare gå en vei etterhvert som den generelle befolkingen blir mer oppmerksom på AMD.

 

Med mindre Intel kommer med noe virklig imponerende da :=)

Tjaaa... at Intel gjør det dårlig, betyr ikke nødvendigvis at AMD gjør det bra, det kan jo rett og slett bare bety mindre interresse for å kjøpe ny CPU for tiden ?? :ermm:

 

EDIT: Men AMD gjør det jo bra, ikke for det, men sånn generelt sett liksom...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Haha den var god

 

Er vel ingen hemmelighet at Intel er "David" og AMD er "Goliat"

Dessuten så eier jo Intel aksjer i AMD også...

Hva var så morsomt? :dontgetit:

 

Jeg foreslår at du leser igjennom hele artikkelen så kanskje lærer du et og annet om denne bransjen. Mulig at Intel eier aksjer i AMD og motsatt, men det er ikke en betydelig eierandel såvidt jeg vet. Uansett, det er ikke for ingenting at Intel ofte blir kalt en 800-punds gorilla ;)

Lenke til kommentar
Jeg regner med at denne grundige analysen vil være av stor interesse for leserene av denne tråden - er det et regimeskifte på gang?

 

Is AMD the new Intel?

Hahahahah, har ikke lest noe så morsomt siden at Elvis lever og han er en bonde på hardangervidden. Hva er det neste?? At plutselig så kommer mac til å bli markedsdominerende og at M$ går konk. Det er greit å håpe det men å alvorlig tro noe sånt er total idioti.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
PS. Lurer på hva denne tråd ender opp med, når alle 'hardcore AMD-gamerne' kommer fra skole og leser denne tråd?

 

Mvh

Kimmer

Hehe, noe det samme som når alle "Hardcore-intel"-folka begynner tenker jeg (selv om jeg må innrømme at de er morsommere, AMD-fanboys er mer "AMD er best" hele tiden, og Intel-fanboyene skifter jo mening oftere enn frp, alt ettersom hva intel foretar seg. "64-bit er unødvendig for desktop" osv.)

 

AtW

Hehe, jeg sitter og snur på myntene. Kjøpe nytt Intel-system nå eller vente på 64 bit support?

 

hilsen Intel-fanboy

Lenke til kommentar
Denne store nedgangen til Intel skyldes en kombinasjon av egen udyktighet og AMDs suksess slik jeg ser det iallefall.

Vel, når salget er ventet å bli 5% høyere enn samme kvartal i fjor (i stede for 10% som tidligere antatt) så snakker vi ikke i noe tilfelle om noen faktisk nedgang, da blir slike 'markedsanalyser' ganske verdiløse.

 

Haha den var god

 

Er vel ingen hemmelighet at Intel er "David" og AMD er "Goliat"

Dessuten så eier jo Intel aksjer i AMD også...

Hva var så morsomt? :dontgetit:

 

Jeg foreslår at du leser igjennom hele artikkelen så kanskje lærer du et og annet om denne bransjen.

Fyren har absolutt noen bra poeng men når der er så mye antagelser, svada og det hele er så farget av fortatters meninger blir det litt for teit, denne artikkelen vil jeg kalle kontroversiell, ikke informativ, IMHO.

Lenke til kommentar
PS. Lurer på hva denne tråd ender opp med, når alle 'hardcore AMD-gamerne' kommer fra skole og leser denne tråd?

 

Mvh

Kimmer

Hehe, noe det samme som når alle "Hardcore-intel"-folka begynner tenker jeg (selv om jeg må innrømme at de er morsommere, AMD-fanboys er mer "AMD er best" hele tiden, og Intel-fanboyene skifter jo mening oftere enn frp, alt ettersom hva intel foretar seg. "64-bit er unødvendig for desktop" osv.)

 

AtW

Hvor har du det fra??? Vi er bare istand til å se fakta, nemmelig at amd har den raskeste cpu nå , dette har ikke altid vært tilfelle selv om dere har hevdet det .

joda jeg har selv både xp og en A64 3400 maskin og det er ikke tvil om at a 64 er raskere enn en P4 , men derfra til å si den er bedre er et langt skritt .

Foretrekker fortsatt P4 til feks videoredigering + at den er mer stabil , ja riktig mer stabil , dette kan jeg si utifra EGNE erfaringer og ikke synsing , da jeg håndterer en del maskiner av fra begge i løpet av året .

Lenke til kommentar
PS. Lurer på hva denne tråd ender opp med, når alle 'hardcore AMD-gamerne' kommer fra skole og leser denne tråd?

 

Mvh

Kimmer

Hehe, noe det samme som når alle "Hardcore-intel"-folka begynner tenker jeg (selv om jeg må innrømme at de er morsommere, AMD-fanboys er mer "AMD er best" hele tiden, og Intel-fanboyene skifter jo mening oftere enn frp, alt ettersom hva intel foretar seg. "64-bit er unødvendig for desktop" osv.)

 

AtW

Hvor har du det fra??? Vi er bare istand til å se fakta, nemmelig at amd har den raskeste cpu nå , dette har ikke altid vært tilfelle selv om dere har hevdet det .

joda jeg har selv både xp og en A64 3400 maskin og det er ikke tvil om at a 64 er raskere enn en P4 , men derfra til å si den er bedre er et langt skritt .

Foretrekker fortsatt P4 til feks videoredigering + at den er mer stabil , ja riktig mer stabil , dette kan jeg si utifra EGNE erfaringer og ikke synsing , da jeg håndterer en del maskiner av fra begge i løpet av året .

Hehe, du føler at du faller inn i hardcore-intel-gruppen :) ?, var ikke akkurat noe alvorlig ment, bare en liten observasjon jeg har gjort, har selv en P4 for øyeblikk (selv om det antakelig blir A64 på meg neste gang jeg kjøper pc).

 

Forøvrig kan jeg ikke huske at jeg sa noe som helst om hverken P4 sin ytelse eller stabilitet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Denne store nedgangen til Intel skyldes en kombinasjon av egen udyktighet og AMDs suksess slik jeg ser det iallefall.

Vel, når salget er ventet å bli 5% høyere enn samme kvartal i fjor (i stede for 10% som tidligere antatt) så snakker vi ikke i noe tilfelle om noen faktisk nedgang, da blir slike 'markedsanalyser' ganske verdiløse.

Du får tolke tallene som du vil, og prøve å bortforklare det med konjunkturer i markedet, men du burde vite bedre og innse at Intel sliter for tiden. Det skulle ikke forundre meg om de fortsatt å slite ut neste år også, for det er få lys i Intel-horisonten slik jeg ser det.

 

Jeg foreslår at du leser igjennom hele artikkelen så kanskje lærer du et og annet om denne bransjen.

Fyren har absolutt noen bra poeng men når der er så mye antagelser, svada og det hele er så farget av fortatters meninger blir det litt for teit, denne artikkelen vil jeg kalle kontroversiell, ikke informativ, IMHO.

Tja, analysen er rimelig grundig synes jeg. Denne oppfølgeren bør også være av stor interesse:

 

How AMD stayed in the game

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...