Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg få ny IP-adresse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du har en ip adresse fra reserverte lan adresser, må du ha NAT for å i det hele tatt komme ut på internett.

Det med RESERVERTE LAN ADRESSER, hva betyr det.

 

Betyr det at jeg har reservert disse eller at jeg får reserverte fra TELE2?

 

Hvordan spoffer jeg og hvor farlig er det?

Hva er å spoffe i det hele tatt?

 

Kan noen fortelle meg akkurat hva jeg skal gjøre?

 

 

mvh

db

Lenke til kommentar

siden du viser såpass stor interesse, vil du ha mye glede av å lese en eller annen forklaring på IP-nettverk, google har sikkert plenty.

 

det finnes ikke nok IP adresser til alle verdens pc'er, så man har satt av visse dedikete ip-områder til lokale nettverk. du virker tilbakeholden med å si oss din lokale ip, så du kan selv få sjekke det:

 

192.168.0.0-192.168.255.255

10.0.0.0-10.255.255.255

172.16.0.0-172.32.255.255

 

har du en ip i en av de ovenfor nevnte områdene, så har du per def NAT. NAT oversetter avsender adresse til sin egen adresse, men dette gir ikke så mye mening hvis du ikke vet hvordan ipnettverk fungerer. Igjen, les en forklaring et sted, det finnes plenty.

 

spoofing av mac er helt ufarlig. hvis du har NAT vil det ikke engang merkes utenfor ditt hjem.

Lenke til kommentar
ping et par nabo-ipadresser og se om de er ledige. isåfall, prøv manuelt å gi deg selv en av dem.

Akkurat det vil jeg ikke anbefale.

 

For det første: Mange har skrudd av svaring på ping.

For det andre: Hvis noen senere kommer på som har den IP-adressen så kan det medføre at en eller begge ikke får kontakt med nett

For det tredje: Hvis du blir oppdaget (f,eks fordi han i pkt to ringer support) så kan du regne med at Tele2 blir sinte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...