Gå til innhold

gamle vs nye monstre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
gamle:

old guys

nye:

new guys

hvem ville knust hvem i en slåsskamp? hadde vært moro å se... :yes:

Hadde vært morro å se "gamlingene" i opp-pusset versjon!

Den Hellknight er så SYKT KONGE! Jeg har ikke møtt på dem enda, men de kommer vel nå veldig snart...

PS: Er i Delta Labs, Lvl 1 (etter monorail)

Skrevet
[iC' date=30/08/2004 : 18:57]
gamle:

old guys

nye:

new guys

hvem ville knust hvem i en slåsskamp? hadde vært moro å se...  :yes:

Hadde vært morro å se "gamlingene" i opp-pusset versjon!

Den Hellknight er så SYKT KONGE! Jeg har ikke møtt på dem enda, men de kommer vel nå veldig snart...

PS: Er i Delta Labs, Lvl 1 (etter monorail)

hellknight er sykt rå :D

Skrevet

Savner Spider Mastermind i Doom 3, syntes Vagrary var en dårlig erstatning egentlig, men man kan vel ikke få alt... :(

Men på den lyse siden....Pinky er helt brutal! Den første cutscenen den er med i er noe av det feteste jeg har sett i et spill. Og Hellknight... en god nummer to.

Ingen tvil om at monstrene er de virkelige stjernene i dette spillet.... De som ikke liker spillet kan ikke ha skjønt det. Ingen andre spill kommer i nærheten av fiender som dette.

Skrevet
Savner Spider Mastermind i Doom 3, syntes Vagrary var en dårlig erstatning egentlig, men man kan vel ikke få alt... :(

Men på den lyse siden....Pinky er helt brutal! Den første cutscenen den er med i er noe av det feteste jeg har sett i et spill. Og Hellknight... en god nummer to.

Ingen tvil om at monstrene er de virkelige stjernene i dette spillet.... De som ikke liker spillet kan ikke ha skjønt det. Ingen andre spill kommer i nærheten av fiender som dette.

Riktig, spillern! kommer til å bli en klassiker :)

Skrevet (endret)
[iC,30/08/2004 : 19:57] Hadde vært morro å se "gamlingene" i opp-pusset versjon!

Flere av dem er jo nettopp i oppusset versjon i Doom 3 - men de er nødvendigvis ikke kliss like når det gjelder utseendet.

Endret av Shimano
Skrevet
[iC,30/08/2004 : 19:57] Hadde vært morro å se "gamlingene" i opp-pusset versjon!

Flere av dem er jo nettopp i oppusset versjon i Doom 3 - men de er nødvendigvis ikke kliss like når det gjelder utseendet.

Ja, men jeg snakker om fiender som er AKKURAT PRIKK LIKEDAN! Bare bedre grafikk!

Som oftest kjenner man igjen fiendene, og sier "Hey, det var en sånn flamme-kule skyter fra det gamle DOOM" men jeg kunne tenkt meg at noen laget en mod hvor fiendene var AKKURAT de samme som tidligere!

Skrevet (endret)

Har sansen for de naziene, særlig commando zombiene.

"I smell human, I smell fear!" :love:

Edit: Litt offtopic men..

Endret av Radial
Skrevet
Har sansen for de naziene, særlig commando zombiene.

Ja, de er kule, men han med maskingeværet er litt for mye tøffing. Bruker litt ammunisjon på å fikse ham.

Teknikken å bruke mot tentakkel-fyren er forøvrig å dukke ned, mens du skyter. Samme om du dukker ned før han har kastet tentakkelen, så kaster han alltid vannrett og treffer deg ikke. Kommer han for nærme, så får du juling, men du har jo god tid når du slipper å bry deg med tentakkelen.

Skrevet

Liker både de gamle og de nye.

De gamle har en nostalgisk preg over seg, blir nesten litt rørt når jeg ser dem. Minner meg om gode gamle dager.

Digger også de nye. Ipmene i Doom 3 er endelig litt mere fleksible enn de gamle, men de er fremdeles like lett å drepe.

Når Pinky kom første gang, kjente jeg pulsen stige. Og da den hoppa ned og startet å denge på døra, da tenkte jeg min siste time var kommet. Men så stoppet den, og kom heller gjennom vindue! Befant meg plutselig mellom "rå muskler og tenner" og "veggen" (nå vet jeg hvordan et stykke kjøtt føler det før det skal ned i kjøttkværna)

De gamle er bra, de nye er bra. ID har klart det igjen. Skapet et spill som er fengende, litt vel skummelt og utrolig kult :love:

Skrevet
Når Pinky kom første gang, kjente jeg pulsen stige. Og da den hoppa ned og startet å denge på døra, da tenkte jeg min siste time var kommet. Men så stoppet den, og kom heller gjennom vindue! Befant meg plutselig mellom "rå muskler og tenner" og "veggen" (nå vet jeg hvordan et stykke kjøtt føler det før det skal ned i kjøttkværna)

:yes: akkurat sånn følte jeg det og!

Skrevet

Og her er våpen i ny og gammel versjon...egentlig de samme, samt noen nye skøyere.

Gamle Våpen

Nye Våpen

Må innrømme jeg ble skuffet over at dobbeltløps-hagla(super shotgun) ikke var med i doom 3. :( Gikk og ventet på den hele spillet, men den kom aldri...

And now to something completely different: et spørsmål...går det an å ta sistebossen uten å bruke soulcube?!! Med knyttnevene for eksempel? :p

• 2 uker senere...
Skrevet

Må innrømme at jeg er kraftig skuffet over lydene som høres når fiendene dør. Da har jeg spesielt hellknight, archvile og revenant. Husker godt når jeg tok knekken på revenantene i doom2 med hagla så hørte jeg en lyd av ben som knakk og monsterets skrik. Hellknightens dødsskrik husker jeg var helt sinnsykt spooky, mens arch-vilen lagde et slags avsindig dypt grynt.

Ble skuffet over at lydene i doom3 ikke var like spooky som de gamle lydene.

Skrevet

har du prøvd doom remake da? minst like moro med 10 ganger så bra grafikk. omtrent som quake3. du putter gamle .wad filene inn i motoren så lager den alle monstre osv i 3d...

Det var freeware der jeg lastet det ned fra, så hvis du vil prøve, si ifra, så legger jeg det opp på web...

Skrevet
har du prøvd doom remake da? minst like moro med 10 ganger så bra grafikk. omtrent som quake3. du putter gamle .wad filene inn i motoren så lager den alle monstre osv i 3d...

Det var freeware der jeg lastet det ned fra, så hvis du vil prøve, si ifra, så legger jeg det opp på web...

Er det noe annet enn Doomsday som er linket over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...