Gå til innhold

Medal of Honor Pacific Assault og Quake 3 motor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, som sikkert mange andre, sitter her og gleder meg villt til Medal of Honor: Padific Assault. Samtidig er jeg litt bekymret for at EA igjen bruker Quake 3 grafikkmotoren. Etter det jeg har sett av trailere og bilder, hadde en motor som Source eller Cryengine (er det ikke det FarCry motoren heter?) passet bedre. Nå er jo Quake 3 et ganske gammelt spill, så vil jeg få hakking med mer enn fem fiender på skjermen uansett hvor kraftig PC jeg har?

Dere må gjerne legge fram noen Quake 3 bilder hvis dere gidder. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke veldig god grafikk på Honor Pacific Assault eller er jeg helt på jordet nå?? så dem kan vel ikke bruke q3 motoren på Honor Pacific Assault hvis det er god grafikk....

Skrevet (endret)

Jo, MoH:PA har veldig bra grafikk. Jeg lurer på om Quake 3 grafikkmotoren takler den helt bra.

Bilde

Klarer Quake 3 motoren dette?

Edit: Fiksa link

Endret av Potetfar
Skrevet

Vet ikke hvilken motor de bruker, men selv om de bruker en motor som drar på årene, trenger det ikke bli dårlig.

Nå vet jeg at dette eksempelet kan være litt på kanten (siden det ikke har kommet noen skjermbilder), men 3D Realms bruker f.eks Unreal-motoren. Tingen er bare at de har gjort om så mye på den at det bare er editoren og script-språket igjen (kan være at de har nettkoden også).

CoD bruker vell også Quake3-motoren? Eller var det RtCW-motoren? Uansett, exp-packen ser kick ass ut. Så lenge spillet er bra driter jeg i hva motoren er basert på.

Skrevet

Quake 3-motoren er ikke i stand til det der. Det kan den ikke være! Bare tenk på det siste skikkelige spillet som brukte den motoren, nemlig RTCW. Det er ganske gammelt nå, og ser ikke på langt nær så bra ut.

Skrevet

MOH:PA er vel bare en addon til MOH spillet, så rutter vel ikke med noen ny grafikkengine? Uansett er jo Q3 motoren sinnsykt bra da. De som kjøper rettigheter tilden har jo full rett til å endre den så mye de vil. Legge til nye ting, reprogrammere det de vil.

John Carmack og de andre som programmerte den først er jo ekstremt dyktige, og det er jo en grunn til at Q3 brukes til skjermkort testing fortsatt den dag i dag. At du bare kan se 5 fiender på skjermen før det hakker er jo bare tull. Eldre spill skal vel ikke gå dårligere på nyere hardware enn det gjorde på gammel hardware da det kom.

Jeg har hvertfall klart jeg fint i _utallige_ TDM matcher hittil :)

Skrevet
MOH:PA er vel bare en addon til MOH spillet, så rutter vel ikke med noen ny grafikkengine? Uansett er jo Q3 motoren sinnsykt bra da. De som kjøper rettigheter tilden har jo full rett til å endre den så mye de vil. Legge til nye ting, reprogrammere det de vil.

John Carmack og de andre som programmerte den først er jo ekstremt dyktige, og det er jo en grunn til at Q3 brukes til skjermkort testing fortsatt den dag i dag. At du bare kan se 5 fiender på skjermen før det hakker er jo bare tull. Eldre spill skal vel ikke gå dårligere på nyere hardware enn det gjorde på gammel hardware da det kom.

Jeg har hvertfall klart jeg fint i _utallige_ TDM matcher hittil :)

MOH:PA er ikke en tillegs pakke da...

Skrevet

Det er også tull at siste store spillet med q3 motor var RTCW, det var nemelig Call of Duty. Andre spill som bruker q3 motoren er feks. Jedi Knight

Skrevet

er vel ikke mange spillene som bruker den rene q3 motoren som ble brukt i Quake3, teknisk sett har selskapene lisensiert bruk av q3 motoren og har vel tilgang til kildekoden. som gjør de i stand til å forme den slik de vil ha den noe som gir store muligheter for å forbedring.

some sagt Tidligere,

man finner bare et fåtall spor av den opprinnelige Q3: Team Arena teknologien igjen i Pacific Assault. Den fullstendig nye rendringsmotoren er laget for å yte optimalt sammen med DirectX 8/9 kort.

Skrevet

Har helt glemt det beste eksempelt på at den egentlige motoren ikke beskriver grafikken særlig mye. Half-Life. Husk at dette spillet egentlig brukte Quake1-motoren. Men selv om dette i teorien stemmer, så er det ingen som sier det. Jeg sier at Half-Life brukte Half-Life motoren. Tross alt gjort om på veldig mye.

Og, et spill som virkelig viser hva Quake3-motoren er god for... Call of Duty: United Offensive. Dette er expansion packen til CoD, og den gikk gull idag.

Skjermbilder

Skrevet (endret)

Til dere som sitter og sikler etter MOH:PA...

En "liten" film som forklarer en god del om spillet finner du her.

Vel bekomme! ;):p

EDIT: Mens vi er inne på WW2 FPS...

Her er en film fra COD: United Offense!

EDIT2: Så den ikke før nå nettop...Det er visst en Multiplayer video, og den er rimelig kort...

Men den ser SYYYK ut! Kjøretøy som feks: Tanks, jeeps, fly osv osv!

Ser ikke denne traileren fristende ut, så vet ikke jeg! :dribble:

Dette blir knall! :thumbup:

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Er jo svært modifiserte utgaver av Q3 motoren det er snakk om her da. Den har utviklet seg masse de siste årene i hendene på mange forskjellige utviklere. Men den er vel kanskje på vei ut nå etterhvert. Uansett så ser i alle fall Call of Duty; United Offensive helt sykt bra ut. Pacific Assault har jeg ikke sett så mange bilder av men bør jo kunne se like bra ut det.

Q3 motoren er nok mer utbredt enn mange tror; RTCW, Enemy Territory, MOHAA+Ørten expansion packs, COD+UO, Jedi Knight+Academy etc + mange jeg sikkert ikke har spillt. Kan vel ikke komme på særlig mange brukbare fps de siste åra som ikke har vært Q3 motor. Ihvertfall etter min smak. Unntak er seff Far Cry.

Skrevet (endret)

Etter det jeg har fått med meg så er IKKE Pacific Assault basert på Quake 3 motoren. EA Los Angeles har laget en egen motor, det er deres neste generasjon motor som utnytter directx9.

Fant en kilde for dere som "tviler".

EDIT: Motoren heter MOH Tech Engine.

EDIT2: Rettet på selskapet som lager det

Game Engine

For Medal of Honor Pacific Assault EA Los Angeles developed a brand new graphics engine to run the game on. The renderer is based around Direct3D 9 and it employs the latest hardware shader technology to achieve unprecedented levels of visual fidelity. One of the innovations with the renderer is to use extensive post processing effects to further manipulate the scene once it has been rendered. This allows the designers to create such visual effects as Verge of Death. Pacific Assault will also utilize the latest Pixel Shader V3.

EALA created an entirely new DirectX 9 render engine, built specifically for our style of gameplay

Endret av TCi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...