Gå til innhold

X800 xt like bra som 6800 ultra!


Siomir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg merker også stor forskjell når jeg er på innsiden i feks doom3.Grafikken detter ned ti hakk.Så fort jeg kommer ut,blir alt bra igjen.

Det kommer kanskje av 800xt kortet mitt?

 

Trådstarter:les noen(100) tester til du.

 

edit pga en sylskarp observasjon av TrulZern

Eeehh det får jeg også med mitt r9800pro. det er fordi det er mye mindre krevendre detaljer ute enn inne. har ikke noe å gjøre med at ati kjører bedre på ute landskap enn inne

Lenke til kommentar

Jeg vaklet fra X800pro vivo med mod planer til 16 pipes, til et GF6800GT. Etter å ha lest igjennom det meste jeg fant av tester kom jeg frem til følgende:

 

Et X800 kort modded til xt vil være hakket bedre i de fleste spill tilgjengelig i dag, så fremt du har en svært rask cpu og vil kjøre spillene i 1600x1200 med AA og AF.

 

Jeg har en ganske rask cpu (Athlon XP@2520 mhz), men en 19" lcd med 1280x1024 som høyeste oppløsning. Sannsynligvis vil skjermen overleve lenger i systemet mitt enn skjermkortet.

 

I mitt system ville det nok derfor være litt hipp som happ hva jeg valgte. Med et digert aber: Hva om de nye Vivo kortene ikke lar seg softmodde? Etter å ha lest en tråd om akkurat dette på Xtremesystems bestemte jeg meg for å velge Geforce 6800gt. Da vet jeg at jeg får 16 pipelines, og kan regne med at jeg kan klokke meg rundt Ultra hastighet.

 

Til sist kan jeg jo også nevne at jeg akkurat nå har et 9700pro kort, og det har irritert meg grenseløst at dette kortet SUGDE LUT i Neverwinter Nights. Omtrent samme ytelse som et GF 3 kort! Regner med rundt 3-4 ganger høyere ytelse der med GF6800 enn 9700pro.

 

:D

 

EDIT: fikset skirvefil!

Endret av Gvarv
Lenke til kommentar
takk for forslaget StormBringer

Du lukker øynene. Skriver 6800 og X800 i notepad med stor skrift. Når du åpner øynene tar du det du ser først :w00t:

Eller du kan trekke lodd :thumbup:

Det kan han også... Men ha i bakhodet at 6800 korta bråker litt. :)

D er nå bare å sette på en slik vga silencer da

Lenke til kommentar
takk for forslaget StormBringer

Du lukker øynene. Skriver 6800 og X800 i notepad med stor skrift. Når du åpner øynene tar du det du ser først :w00t:

Eller du kan trekke lodd :thumbup:

Det kan han også... Men ha i bakhodet at 6800 korta bråker litt. :)

Da monterer man på en slik. Man mister garantien hvis man bytter kjøler though :hm:

 

EDIT: Var litt sein der...

Endret av TJ
Lenke til kommentar
kjøp 6800U, så sparer du pengene du trenger til å kjøpe varmeovn på veggen! Kommer godt med i vinter!... :thumbup:

Jaha... Det er 10W i forskjell på 6800Ultra og X800 XT PE under load...

 

Det er såååå stor forskjell, bare ATi-fanatikere som klarer å varme seg på de 10W

Lenke til kommentar
Raptor' date='30/08/2004 : 21:07']
kjøp 6800U, så sparer du pengene du trenger til å kjøpe varmeovn på veggen! Kommer godt med i vinter!...  :thumbup:

Jaha... Det er 10W i forskjell på 6800Ultra og X800 XT PE under load...

 

Det er såååå stor forskjell, bare ATi-fanatikere som klarer å varme seg på de 10W

Hehe... Pc'n min varmer bra!!

Lenke til kommentar
får å si noe .....Ati leder "hall of fame" lista på Futuremark.com da....

 

nesten med alle plassenene!!!

 

Men som sakt jeg vet da f*** hva slags skjermkort jeg ska kjøpe jeg da....

 

spm står bare om 6800U og X800XT da...." and it's still a HARD question!

Det er med ekstrem kjøling. Hva er det som er høyest i 3DMark2003 her på forumet da? Det tror jeg er Nvidia....... ( her bruker de fleste av oss normal kjøling )

 

Å dessuten så er det ikke lenge siden han som har 1.plassen nå med sitt X800 kort hadde plassen med 6800Ultra kortet sitt. Har endel å si hvem som sitter på kortet også ;)

 

Å hvem har 1.plassen i Aquamark da? Samme duden som har første plassen med X800 i 3DMark 2003 har 1.plassen i Aquamark med 6800Ultra.

 

Sinnsyk bra kort begge deler. Er så lei av disse kranglene. La tallene snakke for seg selv. Eller enda bedre la kortet snakke for seg selv. Hvis man selv er fornøyd, hva er da problemet?

 

Å til alle som sier ditt å datt, enten det er ATi eller Nvidia de liker best. Hva med å lage en liten post i benchmark avdelingen. Der kan alle med f.eks over 13000 i 3DMark2003 poste resultatene sine. Med bevis selvfølgelig. Etter en liten stund vil vi jo få oversikt over hvilkne av kortene som i snitt er høyest, å også hvilket som er helt på topp. Jeg mener at benchmark's er ikke alt, men skal tilstå at det hadde vært morro å se i snitt hvilkne kort som var høyest. Grunnen til jeg sier 3DMark2003 å ikke 3DMark2001 eller Aquamark er fordi at 3DMark2003 er veldig Skjermkort avhengig å ikke så avhengig av andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...