Gå til innhold

Sanger som får deg (nesten) til å grine


sete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det var den. :) Den er kjempefin :)

 

første gangen jeg så den så jeg videon, trengte faktisk et par minutter på og komme meg igjen :p

 

Men jeg er ustolt over at jeg glemte og nevne min store Norske Helt Bjørn Eidsvåg, nevner fine sanger i fleng:

 

Tør'kje Leva,Klovnar,Eg ser,Forbuden frukt,Føtter på Fjell,Gammal Drøm,Fly barn fly,Barnemenneske,Du tok ikkje auene dine ifrå meg, Alt du vil ha,To små Planeter,

Blyge Blomar,Ein fin liten blome,Tilgi Meg,Eg såg en engel i dag,Drømmemannen,

Tapte Gyldne Stunder,Angoramjuk natt,Ein får elska mens ein kan,Bare Ein Mann,En vakker dag,Ein liten vimpel,Vinterland

 

Sikkert MANGE bra jeg har glemt, og for det andre skulle jo bare nevne noen, men Eidsvåg har ikke bare noen bra sanger....dette er alle sanger som gjør meg rolig, og mange av dem rører faktisk det indre og, angoramyk natt blant annet!!!

Endret av Kjeksboxen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Dire straits- brothers in arms og "puff den lille dragen" på både engelsk og norsk. Dakkar dragen :cry: Flere er: fort minor- where do you go og Guns n'roses- don't cry.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Windir - Saknet er verdens tristeste sang og verdens beste

 

Støttes! Det høres ut som om valfar hadde det fysisk vondt når han "synger" den sangen der. Får frysninger av den. Gud for en brutal sang!

Jeg er enig, men for min del så er Windir – Journey to the End like trist. Når jeg tenker på Valfars død/leser om han/ser bildet av gravsteinen hans mens jeg hører sangen merker jeg at jeg får skikkelig dype frysninger nedover hele kroppen.

Lenke til kommentar
Negativt:

Scissor Sisters - Comfortably Numb (Skjønner ikke at det går an å herpe en så vakker sang så mye...)

Kunne ikke ha vært mer enig :hrm:

 

Joo..

Pink Floyd- Shine on you crazy diamond, Live versjon på "A delicate sound of thunder"

Joy division- Love will tear us apart

Julee Cruise- Questions in a world of blue

Guns'n'roses- November Rain

The Doors- The end

Tja...så og si hele "The Wall" med Pink Floyd.

 

Jøss, ble jo litt sentimental her ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Metallica - Mama said

Nivana - You know you're right, også Something in the way

Porcupine tree - Way out of here

Eva Cassidy - Fields of gold

Opeth - Hope Leaves

Radio Head - Street Spirit, så jævlig godt å la tårene renne til den sangen.

Lifehouse - Storm, men klarer aldri høre den lengre for melodien ble brukt i begravelsen til morfar.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke en sang som virkelig har fått meg til å gråte, men noen sanger kan røre meg skikkelig slik at øynene blir ganske tårevåte. Te dømes:

 

Bob Dylan - Nobody 'Cept You

Bright Eyes - Landlocked Blues, Poison Oak

Dire Straits - Brothers in Arms (kanskje ikke nå lenger, lenge siden jeg hørte på den)

Guillemots - Trains to Brazil

Mew - White Lips Kissed

Nick Cave and the Bad Seeds - (Are you) The One That I've Been Waiting For, Nobody's Baby Now, Ain't Gonna Rain Anymore, The Kindness of Strangers, Slowly Goes the Night

Patrick Wolf - Eulogy

Pink Floyd - Wish you Were Here

Spiritualized - Cool Waves, Soul on Fire

Tom Waits - Georgia Lee, Downtown Train (kan ikke teksten, så jeg blir rørt av mine egne bilder)

 

Noen er mer enn andre, og de fleste krever at jeg er i en viss stemning. Det er for øvrig sikkert flere sanger, wtf do I know.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...