Gå til innhold

Sanger som får deg (nesten) til å grine


sete

Anbefalte innlegg

Bob Dylan - Knocking on heavens door

Eric Clapton - Tears in heaven

Hans Zimmer - Safe passage

Evenstar - (vet ikke artist navn)

Den sangen Merry eller Pippin sang i The Return of the king (ringenes herre).

 

Det er noen andre også, men jeg kommer på hverken artist navn eller navnet på sangen.

Endret av Thrinduil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen sanger er bra, og får tårene til å komme i øyekroken. Men andre sanger har personlige forbindelser, og gjør at det er nermest umulig å høre på dem.

 

en slik er Greenday - Time of your life.

 

Jeg hadde en kamerat som var en vanvittig god turner, som kjørte seg i hjel. han var 16 år... Rett før han døde, lagde han en slags video, med seg og noen kamerater, og brukte den sangen. I begravelsen hans ble den ofte spilt. Han het Marius Hennum.

 

 

En annen flott sang er Elton John sin del i Stan ft. Elton John. Elsker når musikken eksprimenterer og legger inn nye faktorer.

Lenke til kommentar

Begynner ikke akkurat å grine, men dog triste:

 

Mmm Mmm Mmm Mmm - Crash Test Dummies

Don't Cry - Guns N' Roses

Killing Loneliness - HIM

Lazy Eye - Silversun Pickups

Love Hurts - Incubus

Nothing Else Matters - Metallica

My Immortal - Evanescence

Million Nights - Sturm Und Drang

Just Like Heaven - The Cure (Elsker den sangen :love: )

Hurt - Nine Inch Nails

 

+++

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest gjennom alle 40 sidene, så det kan hende noen har nevnt de samme, men her er noen sanger som har fått eller får meg emosjonell: (Jeg kan også anbefale å høre disse)

 

Elton John - Believe

Elton John - Can you feel the love tonight

 

Susanne Sundfør - I resign

Susanne Sundfør - Torn to Pieces (on roses)

Susanne Sundfør - Day of the Titans

 

Thom Hell - Alone

 

Thomas Dybdahl - Stay Home

Thomas Dybdahl - Henry

 

Det finnes mange flere, men jeg kommer ikke på flere akkurat nå.

Lenke til kommentar
Får bringe litt liv i tråden igjen. Noen sanger som bringer fram en tåre i øyekroken:

 

- Josh Groban - You Are Loved (Dont Give Up)

Syntes egentlig han bare så ut som en "smørsanger" utifra reklamen, men så satt en kamerat på denne sangen, og gudbedre så vakker den er.

 

Det er en fantastisk vakker sang. rart den har blitt så lite nevnt i den tråden her.

Eg er såpass heldig at eg klarer å synge den her og to where you are ganske bra. blir goosebumps av slikt :p

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg lest igjennom alle 41 sidene. Det er lite norsk her faktisk, så jeg skal komme med noen "ukjente perler".

 

Folk kan si hva dem vil om DDE, men følgende to sanger gir meg en "gladtrist" og sentimental følelse:

 

DDE - E6

Første gang jeg hørte teksten og tenkte "faens kjærring, være utro når mannen er på vei hjem".. Så, når siste setning i sangen kommer. Ja, da er det vanskelig å ha tørre øyekroker. :)

 

DDE - Vinsjan på Kaia

Som innbarket sjømann (over 20 år på havet) med saltvann i blodårene er denne sangen bare "meg". "Finast' parfymen va' lokta' ta olje og sjø.."

 

 

Triste sanger med triste skjebner:

 

Lars Kilevold - Livet er for Kjipt

"Sitter her aleine, på en lørdagskveld.."

 

Beranek - Dra te' Hælvete

"Nå går jæ' te' fyren med sprøyta hver da' og betaler en hundrings mer for hver gang.."

 

Engelske:

 

Willie Nelson - Always on my mind

 

Janis Joplin - Me and Bobby McGee

"Freedom's just another word for nothing left to lose.."

 

Elvis Presley - In the Ghetto

 

Pink Floyd - The Wall

Denne har jeg i 8 forskjellige versjoner, fordelt på Vinyl, CD, VHS og DVD.

Svært beskrivende om hva krig egentlig handler om, nemlig stjele fedre fra barn..

 

 

Det er nok mange fler, men de over har ikke vært nevnt så veldig ofte, eller ikke i det hele tatt..

Lenke til kommentar

.hopesfall - endeavor er en utrolig vakker sang, for dere som kan like litt post-hardcore hvertfall:) Fått tårer til å renne hos meg flere ganger!

 

Ellers får Deftones frem en del følelser. Kanskje spesielt Minerva! Chino Moreno synger med så ufattelig mye innlevelse og følelser!

 

Matchbook romance har mange nydelige sanger, men ikke så følelsessterke at de får meg til å grine liksom...

 

Elllers synes jeg Mudvayne - Death Blooms er en nydelig sang. Hvis man hører litt på tekstene til (hvertfall gammel) mudvayne er det mye vakkert:) Men dette er jo i utgangspunktet en ganske hard sang da...

 

Pantera - Hollow er en ganske sterk sang! hvertfall om man har mistet noen nære...

 

Envy - further ahead of warp er også en følelsessterk sang. Aner ikke hva teksta er, siden det er japansk:P

 

Også er jeg ufattelig svak for Between the buried and me! Det er progressiv death-metal, men de har en god del rolige partier i sangene sine, og siden det er såpass tungt ellers, blir det en sterk kontrast! Kan nevne sanger som Shevanel cut a flip, Aspirations, Ad a dglgmut, mordecai +++ Favorittbandet mitt:)

 

 

Sikkert masse jeg har glemt men :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...