Gå til innhold

Er usikker på valg av kabinett.


Anbefalte innlegg

Vel.. Her har jeg et lite problem.

 

Det er ikke lenge til jeg skal kjøpe pc, og jeg vil at alt skal være perfekt (nesten som et bryllup, hihi).

 

Jeg har bestemt meg for alle delene og hvor jeg forsåvidt skal kjøpe dem og slikt. Det eneste som jeg sliter med er kabinett.

 

Jeg har et fulltower kabinett fra før av og er ganske fornøyd med det siden det har god luftgjennom strømning og god plas, det eneste som er dum er det at det tar sykt mye plass på lan. Jeg har planlagt å dra mye på lan i nærmeste fremtid.

 

Fulltower fra AOpen er det ene valget, pga god plass og luft gjennomstrøming.

 

Det andre valget er et aluminium miditower fra Topower. Det er kult å ha fordi det er litt kjøligere (aluminium) og fordi det tar mindre plass på lan. Det er som er stort minus er det at jeg har ikke plass til to extra enermax vifter som jeg har planlagt, og da går det litt uttover planene mine.

 

Så jeg spør dere om hva dere mener er best. Jeg tror nok de fleste av dere vil bare si et ord eller to. Jeg vil gjerne ha en begrunnelse om hvorfor dere mener akuratt det er det riktige kabinettet for meg om det ikke er for mye å spørre om.

 

Om det er noe dere lurer på så si det.

 

 

Mvh

Rafael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke finn på å kjøp Aopen big-tower...

 

Jeg hadde det for en stund siden sammen med et Dual P-III Hovedkort, endte med at jeg ikke fikk brukt harddisk ramma pga den butta i RAM'en.. :razz:

 

Skikkelig fett kabinett er Coolermaster 201, har det selv, Plenty med vifte plasser, hdd plasser + utrolig stilig utseende :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har sett Aopen sine kabinett..... Altfor dårlige. Tror jeg ville gått for topower (vet ikke hvordan de er, hvilket nettsted er disse på?)

 

Personlig ville jeg valgt Chieftec scorpio. Dette har plass til 92mm vifte øverst (bak) og 5 andre 80mm (3 foran og 2 bak)vifter.

 

Synd at Chieftec ikke er aktuelt da :grin: Og det er ikke dragon :grin: :grin: :grin:

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her og vurderer hele tiden....

 

Topower finner man hos microplex.no

 

Her er et kabinett jeg er har vurdert, men det er litt dyrt:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC75USB

 

Vet heller ikke når det kommer inn.. :/

Det skal jeg sjekke på mandag :grin:

 

Det blir nok valget mitt om jeg har nok penger, det er nesten drømme kabinett :grin:

Nå må jeg bare kjøpe litt neon lys til og det er komplett :grin:

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Må slenge meg med her. IKKE kjøp AOpen tower kasse. Luftgjennomstrømingen fra nederste del (der hk er) og opp til delen med CD og hd er veldig dårlig. Det gjør at den nederste delen blir VELDIG varm. Det er plass til en 80mm vifte i den nederste delen, men får å få ordentlig luftgjennomstrømning, må du modde kassa.

 

Husk at AOpen kassa ble lagd da PIII var det heftigste av det heftige, og temperaturene ikke var så høye som i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...