Gå til innhold

Dell XPS Pc - hvordan er prisen?


Anbefalte innlegg

jeg ville heller kjøpt en som jeg så bak et Komputer for alle blad. kostet 17k uten skjerm og 1Gb RAM og du som sa at man ikke trengte så bra skjermkort så er dette et kort som vil holde i kanskje 4 år! veldig bra av dell :w00t:

og dell har utrolig bra kundeservice.. jeg kjenner en som har kjøpt en dell, som harddisken gikk till He*** på, så ringte han til dell dagen etter at det skjedde. han bodde i trondheim, og han fikk en ny harddisk på døra dagen etter! dem hadde kjørt fra oslo til trondheim! er ikke det bra? du får langt så bra service på komplett eller andre nettbutikker! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det jo legges til at bedriften har over masse pc-er og over 400 ansatte. Alt kjøpt hos Dell. De fleste ansatte har stasjonær på kontor + bærbar. De har også hatt hjemmepc-avtalene til bedriften siden ordingen startet. Regner med at servicen vil være god nok der ja..

Endret av [SVG]Pacman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Akkurat det der med mye bedre er relativt. Jeg fikk 3 personer til å foreslå bygge-PC som matchet en Dell XPS og ale tre endte på ca. kr 31.000 der hvor den XPS'en jeg hadde satt opp endte på kroner 33.000.

 

For kr 2000,- ekstra får man en overlegen garanti/service, maskinen kommer ferdig satt sammen og det følger også med en del programvare.

 

Noen vil sikkert si at dette er verdt kr 2000,- i forskjell, men for de av oss som ikke gidder bygge og for lengst har gått møkka lei bygge-PC'er som stadig vekk går til helvete er denne lille prisforskjellen ikke noe hinder.

 

Legger til at det XPS oppsettet jeg foreslå var med en 20 tommers LCD som alene koster kr 9500,-. og det er ikke helt identisk med det som trådstarter postet.

 

Poenget er uansett at alle 3 ekspertene kom frem til en pris på kr 31.000,- som de påstod matchet XPS'en til kr 33.000,-

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny PC. Jeg har tittet på den selv, gjentatte ganger.

 

Jeg har hatt en rekke Dell-maskiner siden '94, og vært storfornøyd med alle. Det har vært leveringsproblemer, men av tekniske ting har jeg aldr vært borte i noe værre enn en løs kabel på en DVD spiller.

 

Det er noen av oss som vil ha en topp PC til en grei pris. Og some aldri vil tenke på å modde eller overklokke. Jeg bruker mine PC'er både til jobb og til spill, og det er kjekt å ikke stå på hodet nede i kabinettet og fikle med ting når en kunde ringer. ;)

 

Jeg kommer nok til å kjøpe Dell igjen. Så får andre mene hva de vil, og kjøpe hva de vil. :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Da var maskinen i hus :D

 

Dvs...

 

Ikke helt... Selve pc-en hadde blitt skadet under transporten, slik at den ikke kom alikevel... Fikk bare med meg skjerm, høytalere og skriveren...

 

Det var Dell selv som ga beskjed før eg fikk pcen, og de mente det ville ta maks ett par dager før eg hadde maskinen i hus.

 

Så nå gjenstår det å se om supporten til Dell faktisk er så bra som de påstår... ;)

Lenke til kommentar
Pacman' date='30/09/2004 : 09:12'] Jaja.. pcen ble sendt tilbake til Irland (!) for reperasjon.. ETA 7/10, 6 uker etter bestilling..

Hmmm.... :(

 

Kjedelig når det skjer. Egentlig synes jeg de burde ha sent deg en ny maskin, og gitt den prioritet i køen. Ikke sikker på om jeg ville godtatt en reparasjon på en ny PC.

 

Men det hadde vel gjerne tatt lenger tid. Siden du forhåpentlig får den om en uke, så er du vel ganskje heldig tross alt. Det hadde vært verre om du fikk den i hus med skade, og så måtte begynner å mase med retur og greier. Da kunne det fort gått lenger tid.

 

Du får i hvertfall en tøff maskin. Håper den er like bra som den låter som etter spec'sene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bestilte hjemme-pc selv i dag fra Dell.... Gleder meg som en helt...

 

Specs:

 

Formfaktor 16X DVD /-RW ”dual-layer” (DVD brenner) og 16X DVD-ROM

Formfaktor Prosessor Intel® Pentium® D 840 (3.2GHz,800MHz FSB,2MB cache). nVidia® nForce4 SLI chipset

Minne 2048MB Dual Channel DDR2 667MHz (4x512MB) (4 DIMM slots, maks 4096MB)

Harddisk 1TB Serial ATA RAID 0 Stripe (2x500GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache). RAID controller Integrert med Intel® Matrix Storage teknologi

Grafikkort 256MB nVidia GeForce 7800GTX Single Card med DVI og TV-OUT

Nettverk Integrert Gigabit Nettverkskort

Porter IEEE1394 inngang i front og på lydkort. 3 PCI, 1 PCI-E 1X, 2 PCI-E 16. 7 USB porter (2 i front), støtte for USB 2.0

Programvare Microsoft Windows XP Home Engelsk

Annet 9-i-1 minnekortleser

Lydkort Creative Labs Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS (PCI)

Skjerm: 20" LCD widescreen skjerm

 

 

 

Klarer nesten ikke å vente !

Lenke til kommentar

Er Hjemme-pc ordning gjennom jobben, får gode rabatter + slipper å skatte på den... Pc'en kommer til å koste meg totalt 19500,- etter 3 år. Da har jeg også regnet med utkjøp og tap av feriepenger. Med denne dealen får jeg 3 års garanti + brukerstøtte..

 

Satte opp en pc med de samme spesifikasjonene på komplett, og da kom den på over 30 000,-...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...