Gå til innhold

Lcd tilbud hos PSdata.no


Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker angående skalering. Skjermkortskalering fungerer finfint, men ikke skjermskalering.

 

Her er noen eksempelbilder:

Først med skjermskalering:

skjermskalering.jpg

 

Skifter til skjermkortskalering:

instillinger.gif

 

Med skjermkortskalering:

skjermkortskalering.jpg

 

(bildene fra videoen er tatt med kamera med 1/25 lukkertid, se bort fra uskarpheten)

 

På det øverste bildet er det tydelige horisontale striper. Det nederste bildet er helt fint.

 

Er det slik hos alle andre også, eller bare hos meg?

Lenke til kommentar

Bildene fra filmen ovenfor er tatt fra WMP i fullskjermmodus. Skjermoppløsningen er native for skjermen (1280 x 1024)

 

Det jeg lurer mest på, er hva denne skjermkortskaleringen gjør. Hvordan påvirker dette ytelsen til skjermkortet i spill?

 

Hvorfor dukker det opp striper når en bruker skjermskalering? Er dette vanlig, eller skjer det bare hos meg?

 

 

Edit: Prøver å gjøre meg tydelig, ikke lett

Endret av Pearwood
Lenke til kommentar
Beklager, jeg som missforstod *trøtt*

 

Men det står at det kun er for lavere oppløsninger, så hvorfor bruker du det i "native" oppløsning?

Jeg vet ikke helt hva som skjer når en viser film i fullskjermmodus (uten å skalere ned først). Når filmen kjøres i et vindu vises den helt skarpt uansett hvilken skaleringstype en velger.

 

Men idet jeg går over i fullskjermmodus ser jeg med en gang hvilken skaleringtype som er valgt; "Skjermskalering" er ikke brukbart på maskinen min.

Lenke til kommentar

Hadde følt meg mye tryggere med en gang Øivind Dahle hadde anbefalt denne skjermen, hvordan har denne skjermen sluppet unna hans åsyn uten å få en kommentar engang?

 

Jeg er også på utkikk etter ny LCD-skjerm, men jeg vurderer å vente på NEC sin nye serie som det sies skal komme ut i september\oktober. Arvtageren etter 1760NX o.l. Er det verdt å vente så lenge når jeg allerede har ventet lenge nok? :dontgetit:

 

Er Øivind på ferie eller? :cool:

Lenke til kommentar
Hadde følt meg mye tryggere med en gang Øivind Dahle hadde anbefalt denne skjermen, hvordan har denne skjermen sluppet unna hans åsyn uten å få en kommentar engang?

 

Jeg er også på utkikk etter ny LCD-skjerm, men jeg vurderer å vente på NEC sin nye serie som det sies skal komme ut i september\oktober. Arvtageren etter 1760NX o.l. Er det verdt å vente så lenge når jeg allerede har ventet lenge nok? :dontgetit:

 

Er Øivind på ferie eller? :cool:

han har da pratet litt om den

 

V

Lenke til kommentar
Hadde følt meg mye tryggere med en gang Øivind Dahle hadde anbefalt denne skjermen, hvordan har denne skjermen sluppet unna hans åsyn uten å få en kommentar engang?

 

Jeg er også på utkikk etter ny LCD-skjerm, men jeg vurderer å vente på NEC sin nye serie som det sies skal komme ut i september\oktober. Arvtageren etter 1760NX o.l. Er det verdt å vente så lenge når jeg allerede har ventet lenge nok? :dontgetit:

 

Er Øivind på ferie eller? :cool:

Det er jo dermed ikke sagt at de tester alle skjermer som er på markedet.

 

Uansett, slutt forgudingen av hw.no folka .. nok andre som har peil her, og denne modellen har blitt gitt gode karakterer av de fleste som har kjøpt, både her og andre forum.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med boosting her. Det er mange som har peiling og kan uttale seg godt om, en skjerm. Uansett har alle ulike forutsetninger for å bedømme et produkts egenskaper, så man bør ikke stole blindt på noen - hverken oss, andre testere eller en forumbruker med to eller 20.000 innlegg. Summen av alle disse erfaringene, derimot, bør kunne hjelpe til med å bygge et helhetlig bilde av hvordan et produkt virker.

Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille meg denne skjermen selv disse dager.

 

Noen som vet hvor lenge tilbudet varer ? og hvor mye den kostet før?

 

Er det dvi inngang?

 

Følger det med dvi-kabel?

 

Har dere testa den mye i spill eller ?

 

Virker veldig bra denne skjermen, blir enten denne eller nec 1760nx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...