Gå til innhold

Lcd tilbud hos PSdata.no


Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke brukt denne skjermen i mer enn et par timer, men så langt er dette nok den "beste" LCD'en jeg har brukt (har sett mange). Imponerende fargegjengivelse, veldig lyssterk, skarp, ingen baklys som slår gjennom. Fyrte opp noen spill, og så absolutt ingen problemer med ghosting osv... Ingen døde eller "late" pixler så vidt jeg kan se.

(bruker DVI selv).

 

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min skjerm idag. Prøvde Doom 3 og skjermen flimret litt  når raske bevegelser skjer i spillet. Vanskelig å forklare, men har sett det på andre lcd og crt skjermer. Kan det være fordi jeg bruker analog kabel ? Vurderer kjøp av dvi...

Fikk også min idag. Har ikke fått tak i dvi-kabel ennå.

 

Ble litt skeptisk, da det virket som om esken hadde vært åpna, fant f.eks "frysetape" på beskyttelsesposen og plastfolien foran skjermen.

 

Var et øyeblikk redd for at noen hadde brukt angrefrist på denne skjermen pga død pixel eller liknende, men skjermen var svært lyssterk med skarpt bilde, flotte farger og ingen pixel defekter :thumbup:

 

Har spilt litt CS:S, og det er antydning til ghosting (eller hva man kaller det) om man spinner raskt 180 grader, men tror jeg skal venne meg til dette.

 

Folk med peiling på LCD har jo gjentatte ganger sagt at 19 tommere foreløpig ikke egner seg for hardcore gamere ;-)

 

Det ble også litt for mørkt enkelte stedet i CSS, f.eks "under broa" men dette retter seg sikkert med innstillinger eller DVI-D kabel.

Lenke til kommentar
Ble litt skeptisk, da det virket som om esken hadde vært åpna, fant f.eks "frysetape" på beskyttelsesposen og plastfolien foran skjermen.

 

Var et øyeblikk redd for at noen hadde brukt angrefrist på denne skjermen pga død pixel eller liknende, men skjermen var svært lyssterk med skarpt bilde, flotte farger og ingen pixel defekter :thumbup:

Kanskje de har sjekket om skjermen hadde døde pixler så du slapp å bruke angrefristen ? :p

 

BTW: Gratulerer med ny skjerm :)

Endret av FreeMan
Lenke til kommentar
Ble litt skeptisk, da det virket som om esken hadde vært åpna, fant f.eks "frysetape" på beskyttelsesposen og plastfolien foran skjermen.

 

Var et øyeblikk redd for at noen hadde brukt angrefrist på denne skjermen pga død pixel eller liknende, men skjermen var svært lyssterk med skarpt bilde, flotte farger og ingen pixel defekter :thumbup:

 

 

Samme her faktisk, pakken hadde definitivt vært åpnet av noen. Men, ser ut til at alt er a-ok, ingen døde piksler.

 

Folk med peiling på LCD har jo gjentatte ganger sagt at 19 tommere foreløpig ikke egner seg for hardcore gamere ;-)

 

Ingen spor til ghosting på denne skjermen. Kjøp deg en DVI kabel.

Lenke til kommentar

Min hadde ikke vært åpnet, og det befant seg ingen dvi kabler her, men hadde en liggenes....blir litt dumt å spekulere i om noen har åpnet denne for å selge dvi kabelen løst :/

 

 

Uansett, er kjempefornøyd med skjermen. Ingen døde pixler, enkel meny styring, skarpe og klare bilder. Eneste eg reagerer på (men som kanskje er et resultat på nesten alle lcd`er) er at mørke bilder blir ekstra mørke, og brightness var allerede forhåndsinnstilt på 100%. Kan selvfølgelig lager profiler på skjermkortet, men da blir det lyse for lyst igjen.

 

Uansett, gir den en karakter på 5.5 av max 6.0. Minus er ingen dvi kabler medfølges + det med mørkt bilde gir for mørke gjengivelser på skjermen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått min. Ingen tape på esken, og den inneholdt VGA- og strømkabel.

 

Ingen døde pixler, hurra!

 

Men ... Jeg synes den virker bedre på 75 Hz enn 60 Hz. På 60 Hz merket jeg et veldig fint rutemønster der jeg ikke festet blikket. Med 75 Hz er dette borte. Håper det ikke er skadelig for skjermen å kjøre den på 75 Hz.

 

Annet småplukk er at DVI-kabelen min er for tykk for kabelordneren pga. ferrittringen.

 

Ellers er jeg helt fornøyd.

Lenke til kommentar

Fikk min også nå isted. Skal få testet den mer etterhvert, når jeg har tid. Den kom uten DVI kabel. Kunne ikke se at pakken hadde vært åpnet.

 

Men ... Jeg synes den virker bedre på 75 Hz enn 60 Hz. På 60 Hz merket jeg et veldig fint rutemønster der jeg ikke festet blikket. Med 75 Hz er dette borte. Håper det ikke er skadelig for skjermen å kjøre den på 75 Hz.

Skal ikke den kjøres på 75Hz? Hvor mange Hz skal den kjøres på? Bør man velge 32-bits eller 16-bits fargedybde?

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Siterer fra brukermanualen (VX910-1_UG_ENG.pdf):

For the best picture quality set your LCD display timing mode to:

VESA 1280 x 1024 @ 60Hz.

 

WARNING: Do not set the graphics card in your computer to exceed the

maximum refresh rate of 85Hz/1280 x 1024@75Hz;

doing so may result in permanent damage to your LCD display.

 

Så... hvis jeg ikke går over 75 Hz, vil det gå bra?

Lenke til kommentar
Siterer fra brukermanualen (VX910-1_UG_ENG.pdf):
For the best picture quality set your LCD display timing mode to:

VESA 1280 x 1024 @ 60Hz.

 

WARNING: Do not set the graphics card in your computer to exceed the

maximum refresh rate of 85Hz/1280 x 1024@75Hz;

doing so may result in permanent damage to your LCD display.

 

Så... hvis jeg ikke går over 75 Hz, vil det gå bra?

Ja. Det skal iallfall gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...