Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WinXP Bruker lang tid med å logge på domene


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg prøver å logge på med WinXP på et domene tar det utrolig lang tid. Den står utrolig lenge på "Aktiverer personlige innstillinger". Noen som har opplevd dette før?

 

Jeg har prøvd å endre på hva som skal skje under pålogging. Tatt vekk pålogginscript og mapping av stasjoner. Men ikke no bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva sier Eventviewer lokalt og på server ? 100% sikkert 1 eller flere oppføringer der hvis du mener pålogging tar "for lang tid".

 

Tar pålogging også lang tid hvis du logger på med "domain admin" brukeren, eller kun med en "vanlig" bruker ?

 

Hvis du mener det er feil oppsett på DNS på domenekontrolleren har Microsoft flere oppskrifter/fremgangsmåter på hvordan sette opp og justere DNS.

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?...Product=win2000

Endret av Punster
Lenke til kommentar

Bruker Lokale profiler. Men som sagt så er det nok et DNS problem. Problemet er at jeg ikke får satt opp denne orgentlig.

 

Vi har to nettverksort i serveren: Ett som har ICS, og et som går mot lokale nettverket.

 

Ikke noen som har en god guide på å sette opp dns, har prøvd å sett på microsoft sine men får det ikke til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...