Gå til innhold

Corsair vs. TwinMos


trulte10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor betale mer for navnet? Twinmos minne er helt kurant sålenge man ikke har ekstreme krav eller overklokker vanvittig.

 

Personlig tror jeg det er mye hype rundt minne og at brukerene ikke merker forskjell men allikevel er villige til å betale vesentlig mer for raskere minne enn de trenger og "gullfargede" kjøleribber mm.

Lenke til kommentar

Forskjellen er vel at Corsair minnet har noe lavere timings og heatspreads dvs noe kjappere og bedre kjøling, men dette er noe man må betale dyrt for.

 

Er du en hardcore overclocker så kjøper du Corsair minnet, er du en blandt mange så kjøper du Twinmos, og sparer masse spenn :p

Lenke til kommentar
Forskjellen er vel at Corsair minnet har noe lavere timings og heatspreads dvs noe kjappere og bedre kjøling, men dette er noe man må betale dyrt for.

 

Er du en hardcore overclocker så kjøper du Corsair minnet, er du en blandt mange så kjøper du Twinmos, og sparer masse spenn :p

Word.

Lenke til kommentar

Corsair er vel "Top-Notch" som dem sier, bedre timings og kjøling på brikkene osv, kan tynes litt lenger hva overklokking angår. Bruk penger på det hvis du ønsker (Livstidsgaranti?) eller du kan kjøpe TwinMos. Som funker kjempefint for de ALLER fleste. Egentlig opp til lommebok og hva du syns selv.

 

Begge to er uansett meget gode brikker som du helt sikkert blir fornøyd med.

Lenke til kommentar
Hvorfor betale mer for navnet? Twinmos minne er helt kurant sålenge man ikke har ekstreme krav eller overklokker vanvittig.

 

Personlig tror jeg det er mye hype rundt minne og at brukerene ikke merker forskjell men allikevel er villige til å betale vesentlig mer for raskere minne enn de trenger og "gullfargede" kjøleribber mm.

Man må også tenke på kompabilitet. TwinMOS RAM'en min liker ihvertfall ikke mitt MSI NF3 kort.

Lenke til kommentar
Corsair har 2-2-2-5 timings.

TwinMos har vel 2,5-4-4-7 eller noe.

Har nå min TwinMos PC3200 512MB på 2,2,2,6 Tror det er den beste innstillingen men jeg er ikke sikker.

 

Motherboard Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400

CAS Latency (CL) 2T

RAS To CAS Delay (tRCD) 2T

RAS Precharge (tRP) 2T

RAS Active Time (tRAS) 6T

 

SPD Memory Modules

M2G9JAJAMK9F081AAD 512 MB PC3200 DDR SDRAM (CL 2.5 @ 200 MHz)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor betale mer for navnet? Twinmos minne er helt kurant sålenge man ikke har ekstreme krav eller overklokker vanvittig.

 

Personlig tror jeg det er mye hype rundt minne og at brukerene ikke merker forskjell men allikevel er villige til å betale vesentlig mer for raskere minne enn de trenger og "gullfargede" kjøleribber mm.

Man må også tenke på kompabilitet. TwinMOS RAM'en min liker ihvertfall ikke mitt MSI NF3 kort.

Nettopp.

Lenke til kommentar
2-2-2-5 er best.

Men hvilke IC'er har du på de brikkene?

Siden du klarer 2-2-2 mener jeg...

BH-5?

Det er en helt vanlig classic Twinmos brikke med logo tape over to brikker,

Det står bare:

M.Tec

0344D

TTD7608F8E50D

 

Har ikke gjort noe med strømen (står på auto i BIOS)

Lenke til kommentar
Corsair har 2-2-2-5 timings.

TwinMos har vel 2,5-4-4-7 eller noe.

Har nå min TwinMos PC3200 512MB på 2,2,2,6 Tror det er den beste innstillingen men jeg er ikke sikker.

 

Motherboard Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400

CAS Latency (CL) 2T

RAS To CAS Delay (tRCD) 2T

RAS Precharge (tRP) 2T

RAS Active Time (tRAS) 6T

 

SPD Memory Modules

M2G9JAJAMK9F081AAD 512 MB PC3200 DDR SDRAM (CL 2.5 @ 200 MHz)

Kjører du brikken på DDR400, eller...??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...