Gå til innhold

tullete Splinter Cell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er bare noe med Splinter Cell som får meg til klø meg i hodet. Sam Fisher blir usynlig for fienden når han lusker rundt i skyggene.....merkelig at de ikke oppdager de tre feite, grønne lysene i pannen hans. :p

Det var noe av det første jeg la meke til med SC... Jeg har egentlig aldri likt splinter cell... Fisher hadde ikke hatt noen sjanse mot Solid Snake! :p

Lenke til kommentar
Er bare noe med Splinter Cell som får meg til klø meg i hodet. Sam Fisher blir usynlig for fienden når han lusker rundt i skyggene.....merkelig at de ikke oppdager de tre feite, grønne lysene i pannen hans.  :p

Det var noe av det første jeg la meke til med SC... Jeg har egentlig aldri likt splinter cell... Fisher hadde ikke hatt noen sjanse mot Solid Snake! :p

Sam Fisher gruser Solid Snake. MGS spillene lever på den enormt gode historien og de flotte filmsekvensene. Men makent til overdrevent spill gjør at Solid Snake blir satt på sidelinja av 50 år gamle Fisher.

 

De tre lysa kunne utviklerne spart seg, ødelegger litt av SC flotte realisme, men når MGS fyrer opp så mye unaturlig kan de ikke stilles i samme klasse engang...

Lenke til kommentar
Sam Fisher gruser Solid Snake. MGS spillene lever på den enormt gode historien og de flotte filmsekvensene. Men makent til overdrevent spill gjør at Solid Snake blir satt på sidelinja av 50 år gamle Fisher.

Er du fullstendig tullete?

Har du noensinne sett slik karakter, stil, kunnskap og karakterutvikling til en karakter i et spill tideligere?

 

Sam Fischer derimot er "Åhh. Jeg er en gammel veteran som prøver å leke mystisk. Å jeg er så tøff og barsk med skjeggstubbene og det grå håret mens jeg prøver å leke 'badass'."

Ubi prøver desperat å gi han en kjedelig og følelsesløs stil som badass som er brukt mange ganger før og de klarer heller ikke å gjennomføre det særlig heller. Nei men hvorfor det? Er det kanskje at SC er fullstendig blottet for historie eller at det ikke finnes skikkelig 'mellom scener'. :roll:

Lenke til kommentar
SC er jo basert på Tom Clancy, og da kan man ikke ha en *god* historie uten å ha utrolig mange klisjèr.

 

Jeg støtter foresten Sam mer enn "Solid Snake".

Ja. Du verden, du traff jo spikeren på hodet. :roll:

Har du noen gang hørt om en karakter ved navn Sam Fischer i Tom sine bøker?

Det eneste navnet "Tom Clancy`s" har med spillet å gjøre er at spillet er en del av lisens-slakten UBI driver med Clancy`s navn (Som forøvrig er vel 'hypet' som resten av SC serien) og at Tom Clancy visst nok har gitt sin "velsignelse" av historien til å passe inn i samme type miljø som hans romaner passer inn i.

Lenke til kommentar

Ja, det der med lysene er litt merkelig. Jeg undres på hva som fikk utviklerne til å inkludere dem i utgangspunktet. Nå har de jo blitt et varemerke for Sam, og vil aldri kunne fjernes uten sterke protester fra tilhengerne. Vel vel.

 

Forresten, ikke gidd å krangle om hva som er best av Metal Gear Solid og Splinter Cell. Det er ganske enkelt et spørsmål om smak. Personlig foretrekker jeg MGS, på grunn av handlefriheten, dynamikken og stilen. Men SC er også et glimrende spill. Flerspillerdelen i Pandora Tomorrow er jo en av de største genistrekene spillverden har sett på mange år.

 

Kjøp begge. Det er mitt tips. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...