Gå til innhold

tullete Splinter Cell


Anbefalte innlegg

Som sagt synes jeg MGS har en bra historie, flotte mellomsekvenser, spennende personer...

 

Men for å være ett snikespill mister det litt stilen at alt er så jævla overdrevent. Eller underdrevent for den saks skyld. Solid Snake og hans kamerater mister sin glans da MGS går fra å være spennende og interessant sniking, til japansk action...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SC er jo basert på Tom Clancy, og da kan man ikke ha en *god* historie uten å ha utrolig mange klisjèr.

 

Jeg støtter foresten Sam mer enn "Solid Snake".

Ja. Du verden, du traff jo spikeren på hodet. :roll:

Har du noen gang hørt om en karakter ved navn Sam Fischer i Tom sine bøker?

Det eneste navnet "Tom Clancy`s" har med spillet å gjøre er at spillet er en del av lisens-slakten UBI driver med Clancy`s navn (Som forøvrig er vel 'hypet' som resten av SC serien) og at Tom Clancy visst nok har gitt sin "velsignelse" av historien til å passe inn i samme type miljø som hans romaner passer inn i.

Unnskyld, jeg må ha formulert meg galt. Det jeg mente var at spillet (Splinter Cell) var en del av Tom Clancy-serien og kunne da nesten umulig ha vært et spill uten en skikkelig klisjè-historie.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest noen av bøkene, og ikke viste at spillet ikke var basert på en av bøkene. Noe sier meg derimot at historien i spillet er veldig typisk av det han vanligvis skriver i sine romaner.

Lenke til kommentar
Unnskyld, jeg må ha formulert meg galt. Det jeg mente var at spillet (Splinter Cell) var en del av Tom Clancy-serien og kunne da nesten umulig ha vært et spill uten en skikkelig klisjè-historie.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest noen av bøkene, og ikke viste at spillet ikke var basert på en av bøkene. Noe sier meg derimot at historien i spillet er veldig typisk av det han vanligvis skriver i sine romaner.

Beklager som ikke leste posten din skikkelig heller. :)

Ja. Det er skikkelig Clancy stil.

Hvis du liker, type spion/komplott-stil anbefaler jeg Robert Ludlum på det sterkeste.

 

Biffer'n; Henger ikke helt med på det du sier. :dontgetit:

 

ehs5: Skjønnte ikke jeg heller. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Har du noen gang hørt om en karakter ved navn Sam Fischer i Tom sine bøker?

Ikke foreløpig, men jeg er temmelig sikker på at det kommer. Hvis jeg ikke husker helt feil, skrev TC bøker om Rainbow 6 og karakterene der etter at spillet kom.

 

Og jeg regner det ikke som alt for usannsynlig at TC har hatt en eller annen form for innvirkning på historien og settingen. Han (eller advokatene hans) pleier å ha grei kontroll over merkevaret sitt.

 

Når det er sagt, så synes jeg ikke nødvendigvis at han skriver så veldig bra bøker :)

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...