Gå til innhold

ATI knuser Nvidia i HL2


Kaptein_S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ene grafen sammenlikner NVidia med 8XS, som kombinerer MS og SS, med ATi's 6X MS. Det er ikke engang i nærheten av relevant eller rettferdig. Det kan lønne seg å se på overskriften før man trekker konklusjoner.

 

Resten av resultatene er klart i favør ATi, men det er i grunnen ikke så relevant før spillet er ferdig og begge har fått ut drivere som retter opp eventuelle problemer med spillet. Så jeg ville ikke kjøpt et kort på grunnlag av en enkelt timedemo man ikke vet noe som helst om..

Lenke til kommentar
DaveBaumann

I'm told that the benchmark runs according to the path that is best suited to the graphics board it detects (i.e. mixed mode for FX series etc). At the moment its not known how to disable this, although there should be a command line option to force a specific path, but I don't think thats known at the moment.

 

Assuming this information is correct, I think the modes that are being enabled are the default shader modes that will be used in HL2.

Lenke til kommentar

Her er ett uttak fra forumet under testen:

 

However, I have to point out something: there is something wrong with these benchmarks, folks. At 1280 X 960 with 4X AA and 8X AF, everything max, with the 6800Ultra, the Driverheaven graph shows the FPS at ~64. WTH? I tested the exact same configuration with my 6800GT clocked at exactly 6800Ultra levels, and the benchmark gives it 81. I've done that multiple times. And while 81 FPS still is a ways away from 95 FPS (w X800XTPE), it's not the 64 FPS that was in the graph. Why is there such a discrepency?

 

Han får 20FPS høyere med sitt GT kort klokket til Ultra enn de gjør med Ultra på helt samme Benchmarken. Klart de ha bæsjet på leggen.....

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Problemet jeg har er at på Stress testen får jeg 116fps samme om jeg kjører

640x480 eller 1024x768 :ermm:

Men når jeg spiller cs:s så er fps alt fra 40 til 120 alt ettersom + at jeg får

små "fryse" lagg når jeg spiller. Pingen er på ca 40-50 så det er ikke den....

 

Har x800 pro @ 16pipes 480/500.

Athlon64 3000 2.4 ghz

 

Merkelige saker...

Endret av Kaptein_S
Lenke til kommentar

hvem spiller hl 2 i 1200x1600 og 6x AA/12x AF på,dette er jo helt satt på spissen.tror ikke jeg vil få noe som helst problemer og spille hl2 med et 6800 nu i 1280x1024(ingen AA/AF) eller 1024x768 og 2xAA/8xAF på.

men at ati skulle dra hjem seieren ved bruk av max AA/AF på kom ikke som et sjokk for meg akkurat.

 

men tror nok det er mange som vil spille hl 2 i 1024x768(max fps) og da vil forskjellen være liten ;)

Lenke til kommentar
Det som er litt rart er jo at denne siden sin test er helt anderledes enn alle andre tester jeg har lest. Ja, ATi er ett lite hestehode forann, men dette er jo helt latterlig. De har garantert gjort noe galt. Mer sannsynlig at det er noe feil her, enn at alle de andre sidene som har testet det har feil. Uansett, time will tell

Det er 1600x1200 oppløsning, masse anisotropisk filtring og antialiasing, SELVSAGT knuses nVidia da..

Det er ikke mange som spiller i 1600x1200 oppløsning, og kun tullinger bruker mere enn 2x antialiasing i så høy oppløsning. Testen viser at ATI er langt forran men nVidia kortene vil nok kjøre spillet ypperlig de og..

Lenke til kommentar

Det er 1600x1200 oppløsning, masse anisotropisk filtring og antialiasing, SELVSAGT knuses nVidia da..

Det er ikke mange som spiller i 1600x1200 oppløsning, og kun tullinger bruker mere enn 2x antialiasing i så høy oppløsning. Testen viser at ATI er langt forran men nVidia kortene vil nok kjøre spillet ypperlig de og..

Siden flere har kommentert samme sak og helt åpenbart ikke har lest forklaringen jeg hadde på det.. så tillater jeg meg å gjenta det jeg sa om sammenlikningen på max-modusene:

 

Den ene grafen sammenlikner NVidia med 8XS, som kombinerer MS og SS, med ATi's 6X MS. Det er ikke engang i nærheten av relevant eller rettferdig. Det kan lønne seg å se på overskriften før man trekker konklusjoner.

 

Resten av resultatene er klart i favør ATi, men det er i grunnen ikke så relevant før spillet er ferdig og begge har fått ut drivere som retter opp eventuelle problemer med spillet. Så jeg ville ikke kjøpt et kort på grunnlag av en enkelt timedemo man ikke vet noe som helst om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...