Gå til innhold

ATI knuser Nvidia i HL2


Kaptein_S

Anbefalte innlegg

Var det ikkje slik at 6800 U var det beste skjermkortet til Doom 3 ? :hmm:

Jojo, men HL2 gruser jo Doom3 heilt hinsides all forståelse da ;)

 

IMO så var Doom3 en einaste diger skuffelse..

Vanvittig ensformig gameplay, det samme oppigjen og oppigjen - kjedelig. Grafikken var det _einaste_ som var bra i det spillet, og ikkje engang den var forbløffande bra. Lyd fra våpen o.l. var heilt tragisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det ikkje slik at 6800 U var det beste skjermkortet til Doom 3 ? :hmm:

Jojo, men HL2 gruser jo Doom3 heilt hinsides all forståelse da ;)

 

IMO så var Doom3 en einaste diger skuffelse..

Vanvittig ensformig gameplay, det samme oppigjen og oppigjen - kjedelig. Grafikken var det _einaste_ som var bra i det spillet, og ikkje engang den var forbløffande bra. Lyd fra våpen o.l. var heilt tragisk.

enig at gameplayet i doom III var veldig ensformig.

Men jeg syns at grafikken i doomIII er hestehodet foran HL2

Lenke til kommentar
Ingen som har både ATI(med kupong) og Nvidia kort som kan kjøre en test i CS:S Beta da?

Hadde vært morro å sett om vi ser det samme der :hmm:

Fortell meg hvordan jeg bencher så kan jeg gjøre det jeg..

 

EDIT: dvs, har kun 5900xt her nå, men kan sikkert få lånt ett 9800pro og kjøre på samme maskin for å sammenligne.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

ATI = dårlig på OpenGL

Nvidia = dårlig på DirectX

 

??

 

Er det så enkelt?

 

Nesten, bortsett fra at det blir feil å si at begge er "dårlige" - S3, ALI, Matrox osv. er *dårlige* på begge deler - nVidia og ATI er bare henholdsvis litt sterkere enn hverandre på forskjellige ting.

 

Det heter forresten Direct3D, ikke DirectX. :)

Lenke til kommentar

Haha, tviler på at de har testet riktig her, virker bare teit at nvida skal yte så mye dårligere. Sjøl har jeg spilt cs source med full grafikk på mitt 6800 gt problem fritt.

Tenker meg nvidia kommer bedre ut når hl2 er gitt ut. Ati har sikkert allerede gjort klar sine drivere.

Lenke til kommentar
Ingen som har både ATI(med kupong) og Nvidia kort som kan kjøre en test i CS:S Beta da?

Hadde vært morro å sett om vi ser det samme der :hmm:

Fortell meg hvordan jeg bencher så kan jeg gjøre det jeg..

 

EDIT: dvs, har kun 5900xt her nå, men kan sikkert få lånt ett 9800pro og kjøre på samme maskin for å sammenligne.

Kan jo kjøre den video stress snurten som ligger i CS:S menyen. Den gir average fps.

Lenke til kommentar
Det er da den i første Post også.

Luckily Valve have provided a tool in the latest build of CSS which answers that very question and we at Driverheaven have been lucky enough to have access to it.

 

Det er dette som egentlig er en hl2 test da de ikke er de_dust med spillere osv som testes, men en flyby med ulike shader effekter ol...

Lenke til kommentar
Vel det var jo en grunn til at Gabe hevdet opp mot 30% bedre ytelse for Ati.

Som sagt jeg tror ikke dette stemmer. Når HL2 kommer ut, eller det kommer noen offisielle benchmark's av dette, å det viser seg at Nvidia blir knust, skal jeg være den første til å tilstå det. Men dette ser jo helt teit ut. Er jo ikke noe spesielt med HL2 motoren sånn sett. Alt annet av D3D går jo greit på Nvidia kort. At de er tregere skal jeg heller tro på, men faen ikke halv ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...