Gå til innhold

ATI knuser Nvidia i HL2


Kaptein_S

Anbefalte innlegg

Jeg kan skifte mellom 640x480 og opp til 1024x768 uten at jeg merker noen vesentlig forskjell i fps... Virker nesten som om det er det samme uansett hva jeg velger med unntak av AA og shadows...

Det er fordi det spillet er lite krevende. Hvis du sette oppløsning enda høyere så vil du se forskjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og til han som kalte alle som spilte på noe over 1024x768 med 8aa og 16af idioter e.l.

Hvorfor i alle verden skulle man ikke kunne gjøre dette og isteden kjøre på 1024x768 med ingen aa/af når kortet klarer det høyeste? Hva er vitsen med å kjøpe kort til 4000/5000 hvis man hadde klart seg like bra med et til 2000?

Lenke til kommentar
Og til han som kalte alle som spilte på noe over 1024x768 med 8aa og 16af idioter e.l.

Hvorfor i alle verden skulle man ikke kunne gjøre dette og isteden kjøre på 1024x768 med ingen aa/af når kortet klarer det høyeste? Hva er vitsen med å kjøpe kort til 4000/5000 hvis man hadde klart seg like bra med et til 2000?

HELT ENIG! :thumbup:

Lenke til kommentar
Den ene grafen sammenlikner NVidia med 8XS, som kombinerer MS og SS, med ATi's 6X MS. Det er ikke engang i nærheten av relevant eller rettferdig. Det kan lønne seg å se på overskriften før man trekker konklusjoner.

Dette er slett ikke et så stort poeng som du vil ha det til. Poenget med å teste nvidia 8x mot ati 6x er ganske enkelt å få et bilde av ytelsen til begge under maksforholdene til hver produsent. Det er jo virkelig ikke lett å få ekvivalente settings i så måte siden nvidia ikke har noen 6x-setting og ati ikke har noe høyere enn 6x. Og når det er sagt, så er jeg nok ikke alene om å føle at 6x på Ati er et lite hakk over 8x til nvidia i kvalitet... ;) Det er jo virkelig heller ikke Ati's skyld at nvidia velger AA modus som koster mye i FPS uten å gi noen kvalitetsgevinst!

 

Glem den første testen som trådstarteren la ut. Den er FEIL!!! De 2 andre som ble lagt ut her også er rigktige. FERDIG MED DET!!!! punktum

Dette er tull. Før du kommer busende sånn synes jeg du med respekt å melde burde sette deg ned og se etter om de forskjellige lenkene du viser til faktisk har gjort samme test. (hint: det har de ikke!)

Lenke til kommentar
Half-life 2 har ikke hatt noen offisiell release-dato siden det ble utsatt ifjor. Det kommer når det kommer. :)

de har hele tiden hintet om en september release..

er en grunn til at doug sa at han regnet med å levere en ferdig versjon til trykking i slutten av denne måneden.

 

forøvrig så blir jeg ikke overrasket hvis hl2 utsettes pga slutten er kjent nå

Slutten? Som i Slutten av Storyen? Hva skjer? :p

Lenke til kommentar
Glem den første testen som trådstarteren la ut. Den er FEIL!!! De 2 andre som ble lagt ut her også er rigktige. FERDIG MED DET!!!! punktum

Dette er tull. Før du kommer busende sånn synes jeg du med respekt å melde burde sette deg ned og se etter om de forskjellige lenkene du viser til faktisk har gjort samme test. (hint: det har de ikke!)

AAAWW ble ATI fanboy lei seg nå? dakar :lol:

Lenke til kommentar
Glem den første testen som trådstarteren la ut. Den er FEIL!!! De 2 andre som ble lagt ut her også er rigktige. FERDIG MED DET!!!! punktum

Dette er tull. Før du kommer busende sånn synes jeg du med respekt å melde burde sette deg ned og se etter om de forskjellige lenkene du viser til faktisk har gjort samme test. (hint: det har de ikke!)

AAAWW ble ATI fanboy lei seg nå? dakar :lol:

Altså, den der kunne du spart deg for. Hvorfor mener alle her at det er så usannsynlig? Nvidia lå jo langt foran Ati i Doom 3, og jeg så ingen av dere med nvidia som kom med noe da? Uansett er det nok et driver "problem", og Nvidia vil nok få høyere fps etterhvert dem og, akkurat som Ati har nå med sin Cat 4.8 driver.

 

Bortsett fra det er må jeg si meg enig med Mistapi sitt utsagn om hvorfor det her er mulig.

Lenke til kommentar

etter det jeg har fått med meg så har Valve (Gabe) selv sagt at i interne tester så viste ATI 40% bedre ytelse enn Nvidia, og nå kommer en test av Source motoren gjort med bench verktøy levert fra Valve som viser at ATI ligger 40% over Nvidia i ytelse.

dere som sier dere har testet Source, har dere tilgang til de samme benching verktøyene fra Valve, eller starter dere bare en bane i CS:Source og springer rundt og følger med på fraps?

i tilfellet det siste, da har dere ingenting å fare med..

 

de andre benchene jeg har sett av Counterstrike: Source så har testene blitt gjort på følgende måte, spille på en server mens man tar opp en demo for å så kjøre en timedemo på den demo'en dem har tatt opp. for at man skal få ett korrekt og sammenlignbare testresultater så må alle kjøre de akkurat samme testene, viss ikke så blir det bare feil og resultatene fra de forskjellige sidene vil være totalt meningsløse og ubrukelige.

derfor så holder jeg min lit til DriverHeavens test for dem brukte bench verktøyene levert fra Valve og ikke en eller annen demo på ett tilfeldig kart i CS:S. DH har og i ettertid også pga skepsis til mange personer kjørt testene igjen, formatert maskinen, installert mer minne og seriøst klokket nvidiakortet og resultatene forblir de samme med unntak for testen med klokket kort.

en annen ting verdt å huske på er at CS:S er på ingen måter like belastende for systemet som HL2 vil bli..

 

Edit: V0id, Valve gjorde en 'liten' blunder når de begynte å kjøre HL2 (teksturer osv) ut på Steam. de ved en feiltagelse la ut en tekstfil som forklarer hvordan hele HL2 historien utarter seg inkludert med hvordan slutten ender.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
etter det jeg har fått med meg så har Valve (Gabe) selv sagt at i interne tester så viste ATI 40% bedre ytelse enn Nvidia, og nå kommer en test av Source motoren gjort med bench verktøy levert fra Valve som viser at ATI ligger 40% over Nvidia i ytelse.

dere som sier dere har testet Source, har dere tilgang til de samme benching verktøyene fra Valve, eller starter dere bare en bane i CS:Source og springer rundt og følger med på fraps?

i tilfellet det siste, da har dere ingenting å fare med..

 

de andre benchene jeg har sett av Counterstrike: Source så har testene blitt gjort på følgende måte, spille på en server mens man tar opp en demo for å så kjøre en timedemo på den demo'en dem har tatt opp. for at man skal få ett korrekt og sammenlignbare testresultater så må alle kjøre de akkurat samme testene, viss ikke så blir det bare feil og resultatene fra de forskjellige sidene vil være totalt meningsløse og ubrukelige.

derfor så holder jeg min lit til DriverHeavens test for dem brukte bench verktøyene levert fra Valve og ikke en eller annen demo på ett tilfeldig kart i CS:S. DH har og i ettertid også pga skepsis til mange personer kjørt testene igjen, formatert maskinen, installert mer minne og seriøst klokket nvidiakortet og resultatene forblir de samme med unntak for testen med klokket kort.

en annen ting verdt å huske på er at CS:S er på ingen måter like belastende for systemet som HL2 vil bli..

 

Edit: V0id, Valve gjorde en 'liten' blunder når de begynte å kjøre HL2 (teksturer osv) ut på Steam. de ved en feiltagelse la ut en tekstfil som forklarer hvordan hele HL2 historien utarter seg inkludert med hvordan slutten ender.

Følger med eget Benchmark program til CS:S ja, laget av valve.

Lenke til kommentar
sjekka fort igjennom denne artikkelen. Sammeligna stats, x800xt var jo ikke HELT overlegen. Var ikke så mye forskjell. Noen plasser var jo til og med gf6800 ultra litt bedre enn x800xt :)

Hvilken artikkel er det du snakker om her? for hvis det er Driverheaven sin, så lurer jeg sterkt på hvor du har sett Nvidia over Ati.....

Lenke til kommentar
sjekka fort igjennom denne artikkelen. Sammeligna stats, x800xt var jo ikke HELT overlegen. Var ikke så mye forskjell. Noen plasser var jo til og med gf6800 ultra litt bedre enn x800xt :)

Hvilken artikkel er det du snakker om her? for hvis det er Driverheaven sin, så lurer jeg sterkt på hvor du har sett Nvidia over Ati.....

http://www.vr-zone.com/?i=1181&s=7

For å si det slik, det er en test over CS:source, ikke HL2 generelt. CS:Source vil kreve mye mindre enn det HL2 i en helhet vil gjøre, siden systemet vil få en GOD del mere å jobbe medi HL2 sin SP modus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som vinner denne duellen, men jeg ser helst at det blir avgjort gjennom skikkelige tester etter at spillet er gone gold

Lenke til kommentar

Aldri sett en post så full av barnslige komentarer... Stå på!

 

CS:S kan ikke brukes som et grunnlag for ytelse. Dessuten så stod det at valve hadde et problem med de forskjellige nvidia kortene som de ikke hadde løsningen på akkurat nå. Noe nvidia garantert vil ta på seg for å få løst fort som F.

 

Så intill spillet faktisk er lansert og driverne fra begge produsentene er 100% ferdig, så blir dette bare skittkasting uten grunnlag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...