Gå til innhold

ny hard disk på 120-160 GB

Pels

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens,

jeg har oppgradert pcn men her fremdeles en 3 år gammel 60GB Western Digital hard disk. Den begynner å gå treig og bråker en del ( vet ikke helt hvor stille de nye hard diskene er i forhold ), men men.

Så jeg har tenkt å kjøpe en ny en som har omtrent 120 - 160 GB. Den bør helst være IDE basert.

Noen som har noen anbefalinger for en god hard disk ?

takk

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Western Digital Caviar

EDIT: Ja, du har vel det fra før, men de litt nyere bråker ikke så mye som folk skal ha det til... Har du Pentium 4 boxed, bråker den viften betydelig mer...

Endret av surbz00r
Skrevet (endret)

Sjekk samsung sine disker de er veldig stille og ganske raske. Seagate er et annet alternativ, de bråker litt mer dog. WD jeg flere disker av, kan ikke si at jeg er helt fornøyd med støynivået på WD diskene.

Endret av balleklorin
Skrevet

Western digital bråker dobbelt så mye som Seagate og Samsung f.eks. Maxtor er en midt på treet HD, jeg har ikke satset på å prøve en pga at det er et veldig omdiskutert merke.

Har en seagate i Xbox'en og den høres ikke, det er bare en liten vifte i Xbox og den overdøver HD'en

Skrevet

Ang. dette med at WD er så mye mer bråkete enn andre; hvor stor forskjell er det egentlig? Er det _hørbar_ forskjell om man har 3 x WD 120GB 7200RPM enn om man har 3 x Seagate/Samsung 120GB 7200RPM? Jeg har selv bare WD-disker, og jeg hører dem mindre enn mine venners Seagate/Samsung/Maxtor. Hvor ligger "lydforskjellen"? Er det ved idle, eller i full bruk? Mine må man legge øret inntill for å høre dem når dem er i "bruk".

Skrevet
Kjøp IDE hvis du har et gammelt hovedkort, så slipper du mye styr med S-ATA-drivere. Seagate eller Samsung er stille og greit..

Drivere? Hehe, hørt om BIOS? :roll:

Skrevet

Mitt hovedkort støtter S-ATA, (har 2 uttak på Asus A7V600 kortet) har egentlig bare hørt at mange har hat problemer med det, så jeg satser heller på den gode gamle IDE'en :p

Skrevet

I min maskin har jeg:

2x40GB WD bb

1x120GB WD bb

1x120GB IBM

1x200GB Seagate

De tre siste diskene har et ganske normalt og akseptabelt lynivå, men de to 40GB WD diskene er helt ekstreme. De bråker som noen udyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...