Gå til innhold

Hvor mye fikk dere i stipend/lån?


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lest en del på lanekassen.no og såvidt jeg har forstått kan jeg søke om stipend siden jeg nå begyner på videregående skole.

 

Jeg skal bo hjemme, og foreldrene mine bor sammen (de er gift).

Faren min tjente i 2002, 374400 kr. (førtidspensjonert)

Mens mor tjente, 54100 kr.

 

Har jeg egentlig en sjangs til å få et stipend?

 

 

:hmm:

Du glemte å ta med hvor mye dine foreldre _eier_, hus, bil osv..

Lenke til kommentar

Ifjor fikk jeg 20800, og satser på det samme iår.

Jeg behøver det absolutt ikke. Mamma og pappa er skilt, mamma har samboer (de er ikke gift, derfor blir ikke det han tjener tatt med i beregningen) og heller ikke barnetrygden fra pappa i USA.)

Noen mener det er kjempe urettferdig at jeg ikke får, da familien gjør det veldig bra.

Loopholes are made for crawling through!

Lenke til kommentar
Flytter jeg på hybel, får jeg 34.000. Fortsetter jeg å bo hjemme, får jeg ikke ett rødt øre, som før om årene. Idiotisk at stipend skal baseres på Foreldre\foresattes inntekt når man er myndig.

For å gjøre det hele mer idiotisk... du får mer i lån av å bo hjemme enn å bo borte.. :hrm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk følgende:

Høst: 40.000kr i lån

Vår: 40.000kr i lån

Ved bestått eksamen vil det totalt sett bli 32.000kr i stipend og 48.000kr i lån.

 

Alt burde egentlig vært stipend. Er liksom litt surt at jeg som individ skal tjene på at jeg ikke tar en utdannelse.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Jeg vil også få stipend :roll:  Ganske greit da, bare fordi foreldrene er skillt skal folk få mellom 10-20k i halvåret. Helt sykt, skulle kjøpt meg så masse kult :p  ;)

Du får jo ikke nødvendigvis så mye da. Mine foreldre er skilt og jeg får 3800 i halvåret.

Sorry, my bad. Kjenner nemlig ett par som har skillte foreldre som grunn for å få stipend, de får rundt 15k. Trodde alle fikk noe sånn, men beklager ;):innocent:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Fikk følgende:

Høst: 40.000kr i lån

Vår: 40.000kr i lån

Ved bestått eksamen vil det totalt sett bli 32.000kr i stipend og 48.000kr i lån.

 

Alt burde egentlig vært stipend. Er liksom litt surt at jeg som individ skal tjene på at jeg ikke tar en utdannelse.

Du må nesten tenke litt mer langsiktig. Hvofor tar du en utdannelse? Jeg går ut i fra at det ikke er på gøy. Ved å ta en skikkelig utdannelse vil du få høyere lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...