Gå til innhold

Hva er din favorittscene? [SPOILERS HEREIN]


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen spesiell stor favoritt, men en tøff scene:

 

LOTR ROTK: Når alle rytterne stormer gjennom orkene rett før elefantene kommer. Du kan se det hvite i øyet til orkene idét hestene pløyer gjennom dem i full fart. Ganske brutalt og tøft. De slakker liksom ikke av heller, bare fortsetter mens de slakter i vei.

 

 

Andre:

Fear And Loathing: Ute i ørkenen under motorcross-løpet, da den rivaliserende journalisten plutselig ankommer i en militær-jeep med våpen og full pakke. (i hvertfall i Depp´s hode)

 

Alien - den åttende passasjer: Mange flotte scener; når de oppdager hulen/romskipet og alle eggene, "The chest burster", Ripley og Alien alene i nødskipet på slutten av filmen.

 

Ice Age: Starten og slutten med en viss liten gnager. Utrolig morsom figur.

 

Og mange, mange andre jeg ikke husker.

Lenke til kommentar
Åpningsscenen i Monty Python And The Holy Grail er definitivt en av mine absolutte yndlingsscener. Man ser det disige slettelandskapet og hører en rytter nærmer seg i det fjerne, men når denne rytteren og hans væpner kommer inn i bilde ser man at det slettes ikke er hestehover som lager denne lyden, men kokosnøtter! Meget bra scene..

Ikke glem den scenen hvor John Cleese rir mot et slott for å redde en 'prinsesse', men han kommer liksom aldri frem. Han rir 10 meter, så ser vi to vakter, så rir han de samme 10 meterne, vaktene igjen, og så rir han fremdeles de samme 10 meterne. Jeg og Wh1te så den scenen sikkert 15 ganger etter hverandre. Ble bare morsommere hver gang.

Rettelse; han løper. "Hesten" hans ble truffet av en pil fra prinsen.

Det mest geniale med denne scenen, er først den lange oppbyggingen, ingenting skjer. Men så: "HAHA!" Er bare en mann i verden som kan gjøre den scenen skikkelig; John Cleese.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ENDELIG er det min tur. Nå har jeg lest meg igjennom samtlige posts her og minnen har bare fossa på. :D Det er utrolig mange av dere jeg skulle likt å ha quota, men akkurat det orker jeg ikke nå. Føler det er mye lettere å bare ramse opp de jeg kommer på som spesielle scener for meg.

 

Man Bites Dog Scene da seriemorderen prater irritert om arkiteturen i utkanten av byen og etterpå går å skremmer hu gamle dama! :D

 

Gladiatoren Scena der han finner familien sin :cry:

 

Dirty Harry Replikken(som kommer to ganger, men det er først siste gangen at det høres ordentlig...nei, historisk ut!): I know what you're thinking; Did he fire five og six bullets? To be honest, in all this excitment I lost track myself. But this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and it will blow your head cleam off. So you can ask yourself ONE question; Do you feel lucky? Well do you...PUNK!?!?

 

Star Wars Da Luke finner ut om Vaders ekte identitet -I am your father

Da Luke og Vader sloss i VI og Den Onde Keiseren roper -That good! GIVE IN TO YOUR ANGER!

Og da Yoda dør... :cry:

 

Boondock Saints Da den ene broren(husker ikke navnan dems i farta) løfter opp dassen fra gulvet og sia kaster den uttafor taket!

Da katten dør er også et knall øyeblikk! Egentlig er hele den filmen KNALL!

 

Taxi Driver Bare sitte å se på cruisinga....himmelsk, og med den musikken!

Skal ikke glemme utsagnet: You talking to ME!?

 

Pulp Fiction, Resevoir Dogs og Kill Bill er knall filmer! GO Tarantino

 

A Clockwork Orange og Full Metal Jacket er mesterverk! GO Kubrick(skal kaste meg over 2001: A Space Odyssey så fort jeg kan!)!!!

 

Jeg glemte nok en del som Braveheart, Løvenes Konge, Fight Club og Gone In 60 Seconds(ikke pga historien, men action :cool:), men de får vi spare til en seinere gang

 

Det var alt :w00t:. Håper det er underholdene lesning :roll:

Lenke til kommentar

Mange å velge mellom, men kan nevne de første som dukker opp i hodet mitt:

  • Det Sjunde Inseglet: Sjakkpartiet mellom Døden og korsfareren.
  • Eraserhead: Kyllingmiddagen, samt når damen i radiatoren danser omkring de ormlignende skapningene.
  • : Marcello Mastroianni iført hatt, nydelig tøy og med pisken i hånden.
  • Taxi Driver: En blodig De Niro former hånda som en pistol, peker den mot sitt hodet og presser ut ordene: pchou, pchou, pchou (fritt 'oversatt').
  • Ôdishon: Sluttsekvensen - ”kiri, kiri, kiri”.

Lenke til kommentar

I predator 1 når Arnold ligger nede og predator tar av seg masken og arnold sier: "What a ugly motherfu*ker.." (eller noe sånt).

Også i ringenes herre når de er ved The Black Gate og Aragorn snur seg og sier "For Frodo" og så løper mot fienden. Sterkt øyeblikk for meg...

Endret av ewok
Lenke til kommentar

vet ikke hvilken jeg synes er best, men den siste i Highlander hvor han sier "There can only be one" eller i Apocalypse now når de watter opp Valkyrierittet...

 

når Rohans ryttere påkalte døden før de angrep i Atter en konge var også en sterk opplevelse (synes jeg).....

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Både slutten av The Godfather 1 og 2

 

 

Da Michael får de andre overhodene drept, samtidig som vi ser begravelsen til Don Vito. Sammen med Nino Rotas musikk er dette filmhistoriens aller beste scene. SE DEN.

 

I toern da Michael får Fredo drept, fy faen, det er så ufattelig kaldt, Pacino er ondskapen selv i denne filmen. Drepe sin egen bror.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Vanskelig spørsmål hvis jeg skal avgjøre nå fort. Får bare ta de tre første jeg kom på.

 

1. Scenen der Dr. Phibes og Dr. Vesalius har denne fabelaktige samtalen:

 

Dr. Vesalius: I didn't kill your wife!

Dr. Anton Phibes: No?

Dr. Vesalius: I tried to save her!

Dr. Phibes: With a knife in your hands?

 

2. Slutten på Evil Dead

 

3. "Party's over!"-scenen i Braindead

 

Så vanvittig mange flere jeg rett og slett elsker, men dette var altså de første jeg kom på.

Lenke til kommentar

Er så mange, umulig å plukke ut en.

 

Når Will Smith slår ned romvesenet i Independence day og når de kverker den sjeldne fuglen i Dum og Dummere er scener jeg aldri vil glemme. Samme når Han Solo ble frosset ned i Star Wars.

 

Ellers er selvfølgelig

for allmennheten i Superman The Movie utrolig bra, gir meg alltid gåsehud :wee:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...