Gå til innhold

Ungdomspartiet SU .


Anbefalte innlegg

Jeg har selv hatt mattebøker i 2/3MX på nynorsk. Trykkes det ikke opp mattebøker på nynorsk lengre?

Og hva er det med nynorsk som jeg vet er piss?

Å! Sånt sett, ja. Trodde du mente udnervisningsbøker til faget nynorsk...

 

Jeg er dog uansett uenig! Hvorfor er det galt at man skal få skolebøker på morsmålet sitt?

 

 

Har forlagene stor margin så er det beste å konkurranseutsette trykkingen. Men det er mye halvsvindel i bokbransjen, særlig på høyere utdanning, hvor foreleser prakker på alle studentene sin egen bok.

 

Vel, det er svært mye enklere, og bedre, å rett og slett lovfeste pristaket på bøkene til bruk i VGS, for ikke å snakke om statlig produksjon (de skal jo være gratis!!!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta å betal for dine egne bøker, og ikke snylt på andre.

 

Det er veldig mange barn som får alt de peker på av foreldrene sine. Da disse barnene vokser opp, fortsetter de denne opptredenen, men da er det samfunnet eller staten som skal betale det.

Samfunnet er meg og deg, og hvorfor skal du tvinge meg til å betale for dine goder?

Man snylter ikke på andre hvis man følger loven.

 

Så du tror at hvis du er oppvokst som en sånn pekepåunge, så kan du, når du er voksen, bare peke på en 42" plasmaTV, og så betaler staten den for deg? Ja, det er trolig sant.

 

Jeg finner ingen annen metode enn å ta en god gammel :roll: for å få tatt ut min oppgitthet.

Lenke til kommentar
Ta å betal for dine egne bøker, og ikke snylt på andre.

 

Det er veldig mange barn som får alt de peker på av foreldrene sine. Da disse barnene vokser opp, fortsetter de denne opptredenen, men da er det samfunnet eller staten som skal betale det.

Samfunnet er meg og deg, og hvorfor skal du tvinge meg til å betale for dine goder?

PRÆHÆHÆHÆHÆ.

 

Jada, jeg er virkelig en bortskjemt drittunge fordi jeg krever å få mine LOVFESTEDE kostnadsfrie skolebøker, og jeg, JEG betaler de like mye som DU gjør det.

Lenke til kommentar

Er det noen som har paragrafnr. eller lignende til disse rettighetene våre om kostnadsfrie skolebøker? Jeg visste seriøst ikke at vi hadde rett til det! Akkurat nå vurderer jeg å skrive et brev vedlagt en giro til fylkesmannen som det ble fåreslått før her! Men for seriøshetens skyld trenger jeg litt paragrafhenvisninger :fun:

Lenke til kommentar
Er det noen som har paragrafnr. eller lignende til disse rettighetene våre om kostnadsfrie skolebøker? Jeg visste seriøst ikke at vi hadde rett til det! Akkurat nå vurderer jeg å skrive et brev vedlagt en giro til fylkesmannen som det ble fåreslått før her! Men for seriøshetens skyld trenger jeg litt paragrafhenvisninger :fun:

Du har rett på gratis skolegang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...