Gå til innhold

Ungdomspartiet SU .


Anbefalte innlegg

Det er iallefall ikke noe bedre.

Spør du meg er det en ganske god måte å markere at man ikke støtter det på. :shrug: Akkurat som RVs skolebokaksjon (som jeg for øvrig er 110% for).

 

EDIT: Ext-Seeno: Regner med det... Det finnes ÈN kebabsjappe i Oslo drevet av en ikke-utlendingm og det jobber likevel masse arabere der.

Snart braker det løs... Følg med i media :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo et minimum. Å se SU-ere som eter på Mækkern, er som å se en gjeng ny-nazister stille seg opp i køen på en kebabsjappe[0].

 

[0] Underforstått: Sjappa er drevet av en person av fremmedkulturell opprinnelse.

AH!!! Ironisk nok har jeg sett en gjeng skinheads spise kebab! :D

Kebab laget av en med fremmedkulturell opprinnelse?

Spiller det noen rolle?

 

 

En av de oppgaver som påligger oss menn er å beskytte våre familier og vår etterslekt mot at fremmede folk og raser okkuperer vårt landområde og fratar våre barn og etterslekt den arven vi har fått til forvalting av våre forfedre.

 

 

Skal man ta vare på "den arven vi har fått til forfaltning av være forfedre" så funker det ikke å spise kebab.

Lenke til kommentar
Det er iallefall ikke noe bedre.

Spør du meg er det en ganske god måte å markere at man ikke støtter det på. :shrug: Akkurat som RVs skolebokaksjon (som jeg for øvrig er 110% for).

Som så fint bryter norske copyrights, åndsverksloven ol.

 

Et sett med brukte skolebøker behøver ikke koste mer enn en tusenlapp.

Men i Norge skal jo videregående utdanning være gratis?

Lenke til kommentar
Det er iallefall ikke noe bedre.

Spør du meg er det en ganske god måte å markere at man ikke støtter det på. :shrug: Akkurat som RVs skolebokaksjon (som jeg for øvrig er 110% for).

Som så fint bryter norske copyrights, åndsverksloven ol.

 

Et sett med brukte skolebøker behøver ikke koste mer enn en tusenlapp.

Men i Norge skal jo videregående utdanning være gratis?

Muligens, sosialkontoret kan hjelpe deg hvis det er et stort problem. Eller lånekassen vel?

Lenke til kommentar
Som så fint bryter norske copyrights, åndsverksloven ol.

Som jeg så fint driter langt i, så fremt jeg har rett på min 100% statsfinansierte videregående utdannelse. Dessuten monopolisreres det grovt på disse bøkene, bare mattebøkene mine kosta godt over 450 kr å kjøpe i år, og de MÅTTE kjøpes nye.

 

Et sett med brukte skolebøker behøver ikke koste mer enn en tusenlapp.

 

Piss. Du har aldri kjøpt skolebøker (du begynner vel på VGS om en uke? Eller var det 10.), og vet ikke hva du prater om. Jeg pruta som djevelen selv, og iregnet det som MÅTTE kjøpes nytt, vennerabatter og det som verre er, havna jeg på ca. 3000 kr.

Lenke til kommentar
Det er iallefall ikke noe bedre.

Spør du meg er det en ganske god måte å markere at man ikke støtter det på. :shrug: Akkurat som RVs skolebokaksjon (som jeg for øvrig er 110% for).

 

EDIT: Ext-Seeno: Regner med det... Det finnes ÈN kebabsjappe i Oslo drevet av en ikke-utlending og det jobber likevel masse arabere der.

Det blir bare patetisk.

 

Ikke prøv å sammenlign med skolebokaksjonen, det er en forskjell på å piratkopiere skolebøker og programvare fra MS, særlig når det er gratis å laste ned Linux og Apache.

Lenke til kommentar
Det er iallefall ikke noe bedre.

Spør du meg er det en ganske god måte å markere at man ikke støtter det på. :shrug: Akkurat som RVs skolebokaksjon (som jeg for øvrig er 110% for).

Som så fint bryter norske copyrights, åndsverksloven ol.

 

Et sett med brukte skolebøker behøver ikke koste mer enn en tusenlapp.

Men i Norge skal jo videregående utdanning være gratis?

Muligens, sosialkontoret kan hjelpe deg hvis det er et stort problem. Eller lånekassen vel?

Jeg gjentar, noe nøyere denne gangen:

 

I lov om vidaregående opplæring, § 3-1, står det: "Opplæringen i offentlig vidaregående skole eller i lærebedrift er gratis".

Lenke til kommentar
Som så fint bryter norske copyrights, åndsverksloven ol.

Som jeg så fint driter langt i, så fremt jeg har rett på min 100% statsfinansierte videregående utdannelse. Dessuten monopolisreres det grovt på disse bøkene, bare mattebøkene mine kosta godt over 450 kr å kjøpe i år, og de MÅTTE kjøpes nye.

 

Et sett med brukte skolebøker behøver ikke koste mer enn en tusenlapp.

 

Piss. Du har aldri kjøpt skolebøker (du begynner vel på VGS om en uke? Eller var det 10.), og vet ikke hva du prater om. Jeg pruta som djevelen selv, og iregnet det som MÅTTE kjøpes nytt, vennerabatter og det som verre er, havna jeg på ca. 3000 kr.

Greit, vgs-bøker er nok dyrere enn ungdomsskolebøker, kan til en viss grad være med på det.

Lenke til kommentar
Det er iallefall ikke noe bedre.

Spør du meg er det en ganske god måte å markere at man ikke støtter det på. :shrug: Akkurat som RVs skolebokaksjon (som jeg for øvrig er 110% for).

Som så fint bryter norske copyrights, åndsverksloven ol.

 

Et sett med brukte skolebøker behøver ikke koste mer enn en tusenlapp.

Men i Norge skal jo videregående utdanning være gratis?

Muligens, sosialkontoret kan hjelpe deg hvis det er et stort problem. Eller lånekassen vel?

Jeg gjentar, noe nøyere denne gangen:

 

I lov om vidaregående opplæring, § 3-1, står det: "Opplæringen i offentlig vidaregående skole eller i lærebedrift er gratis".

Naa.. Men en del skoler har vel tilbud om utlån av bøker mot et depositium eller noe. Mulig de leier ut bøker?

Lenke til kommentar

Som jeg så fint driter langt i, så fremt jeg har rett på min 100% statsfinansierte videregående utdannelse. Dessuten monopolisreres det grovt på disse bøkene, bare mattebøkene mine kosta godt over 450 kr å kjøpe i år, og de MÅTTE kjøpes nye.

Drit i å trykk opp bøker på nynorsk og avskaff den teite loven som tvinger bokhandlere til å ha samme pris på bøker så tipper jeg at ting hadde blitt billigere.

Lenke til kommentar
Det blir bare patetisk.

Korrekt, at du i det hele tatt trakk det inn som et argument mot SU er nokså patetisk.

 

Ikke prøv å sammenlign med skolebokaksjonen, det er en forskjell på å piratkopiere skolebøker og programvare fra MS, særlig når det er gratis å laste ned Linux og Apache.

 

Egentlig ikke. Og som Ext-Seeno sa, så kjører SU linux på sine maskiner.

 

Dette MS-tilfellet ligger på ISP'en til SU, altså hos tjenesteleverandøren, hosten. Det er neppe noe SU har kontroll over selv, og de tenker trolig lite over det, egentlig.

 

For øvrig:

<!-- START text for browsers that don't support web standards -->

<div class="nonstandardbrowser">
<strong>Vær oppmerksom på</strong> at din nettleser har mangelfull støtte for
dagens webstandarder og at du ikke nødvendigvis ser innholdet slik det er ment. 
Du kan oppgradere <strong><a href="http://www.webstandards.org/upgrade/"  
title="Last ned en nettleser som støtter webstandardene">her</a></strong></div>

<!-- STOP text for browsers that don't support web standards -->

 

SU støtter web-standarder. Svært så solidarisk og rødt gjort.

 

EDIT: Og kan dere kutte ned på unødvendig sitering?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Drit i å trykk opp bøker på nynorsk og avskaff den teite loven som tvinger bokhandlere til å ha samme pris på bøker så tipper jeg at ting hadde blitt billigere.

Pisspreik. For det første kommer jeg ikke til engang å kommentere nynorsk-argumentet ditt. Du VET det er piss. Spesiellt fordi det ikke brukes EGNE nynorskbøker.

 

Og grunnen til prisene ER at behovet for bøkene er allment, og at forlagene har funnet ut at her er det penger å tjene. Min mattelærer har selv skrevet boka jeg/vi brukte (Matematikk 1MX), og til og med han bekrefter at forlaget tar GRÅDIG mye penger, det er desverre utenfor hans kontroll.

Lenke til kommentar
Drit i å trykk opp bøker på nynorsk og avskaff den teite loven som tvinger bokhandlere til å ha samme pris på bøker så tipper jeg at ting hadde blitt billigere.

Pisspreik. For det første kommer jeg ikke til engang å kommentere nynorsk-argumentet ditt. Du VET det er piss. Spesiellt fordi det ikke brukes EGNE nynorskbøker.

 

Og grunnen til prisene ER at behovet for bøkene er allment, og at forlagene har funnet ut at her er det penger å tjene. Min mattelærer har selv skrevet boka jeg/vi brukte (Matematikk 1MX), og til og med han bekrefter at forlaget tar GRÅDIG mye penger, det er desverre utenfor hans kontroll.

Forlaget skal tjene penger de også... Uten forlag, ingen bok..

Lenke til kommentar
Drit i å trykk opp bøker på nynorsk og avskaff den teite loven som tvinger bokhandlere til å ha samme pris på bøker så tipper jeg at ting hadde blitt billigere.

Pisspreik. For det første kommer jeg ikke til engang å kommentere nynorsk-argumentet ditt. Du VET det er piss. Spesiellt fordi det ikke brukes EGNE nynorskbøker.

 

Og grunnen til prisene ER at behovet for bøkene er allment, og at forlagene har funnet ut at her er det penger å tjene. Min mattelærer har selv skrevet boka jeg/vi brukte (Matematikk 1MX), og til og med han bekrefter at forlaget tar GRÅDIG mye penger, det er desverre utenfor hans kontroll.

Forlaget skal tjene penger de også... Uten forlag, ingen bok..

Han kan sikkert prøve å gi ut mattebøker på Pax eller noe :roll:

Lenke til kommentar

Dette MS-tilfellet ligger på ISP'en til SU, altså hos tjenesteleverandøren, hosten. Det er neppe noe SU har kontroll over selv, og de tenker trolig lite over det, egentlig.

 

Bullshit. Sidene er hostet av Uniweb, og de tilbyr hosting på Linux.

 

SU støtter web-standarder. Svært så solidarisk og rødt gjort.

 

 

Men de bruker GIF-bilder

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Pisspreik. For det første kommer jeg ikke til engang å kommentere nynorsk-argumentet ditt. Du VET det er piss. Spesiellt fordi det ikke brukes EGNE nynorskbøker.

 

Og grunnen til prisene ER at behovet for bøkene er allment, og at forlagene har funnet ut at her er det penger å tjene. Min mattelærer har selv skrevet boka jeg/vi brukte (Matematikk 1MX), og til og med han bekrefter at forlaget tar GRÅDIG mye penger, det er desverre utenfor hans kontroll.

Jeg har selv hatt mattebøker i 2/3MX på nynorsk. Trykkes det ikke opp mattebøker på nynorsk lengre?

Og hva er det med nynorsk som jeg vet er piss?

 

Har forlagene stor margin så er det beste å konkurranseutsette trykkingen. Men det er mye halvsvindel i bokbransjen, særlig på høyere utdanning, hvor foreleser prakker på alle studentene sin egen bok.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Bullshit. Sidene er hostet av Uniweb, og de tilbyr hosting på Linux.

Bullshit er det definitivt ikke. Om SU heller vil hoste på MS, ser jeg ikke problemet. Sidene deres er bygget på ASP.net, muligens fordi det er enne kompetansen de sitter inne med, mest sannsynelig fordi den innleide webprogrammereren står bak det. Det er uansett irrelevant, spør du meg...

 

Men du bruker GIF-bilder

 

Hvilket gif-bilde? Jeg bruker hovedsakelig jpeg eller png ved komprimering.

 

For øvrig er det uinteressant.

 

 

Slutt å kverulere, herregud!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...