Gå til innhold

Omtale av Doom 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den dagen Half-Life 2 lanseres, kommer imidlertid jeg personlig til å sammenligne det med Far Cry, og ikke Doom 3.

latterlig da.. har du i det hele tatt spilt Half-Life 2? FarCry sine innendørs områder kan du få like bra som Doom 3 sine.

Jeg tror du misforstår. Han mener nok at HL2 og FarCry er mer egnet til å sammenligne pga. en del andre kriterier, og ikke fordi Doom3 er så mye bedre enn FarCry.

Lenke til kommentar
Gamespot ga doom3 8.5 i score, som er akkurat det samme som de ga til painkiller...

Forskjellen er at doom3 er hypa, og painkiller ikke.

 

Jeg støtter både gamer og gamespot i at spilla er omtrent like bra, men jeg ble skuffet av doom3 pga hypen....

du må lære deg å ikke bli en del av de som blir hypa da. doom III fortjener uten tvil en sterk nier. far cry en sjuer og painkiller en toer.

Lenke til kommentar
Gamespot ga doom3 8.5 i score, som er akkurat det samme som de ga til painkiller...

Forskjellen er at doom3 er hypa, og painkiller ikke.

 

Jeg støtter både gamer og gamespot i at spilla er omtrent like bra, men jeg ble skuffet av doom3 pga hypen....

du må lære deg å ikke bli en del av de som blir hypa da. doom III fortjener uten tvil en sterk nier. far cry en sjuer og painkiller en toer.

hvis du mener painkiller fortjener en toer så har du et lite problem...

Og jeg er vel ikke hypa, det er jo du som er det :p

Tenk litt for du poster neste gang

Lenke til kommentar

Hva er det ved Doom 3 som gjør at det kvalifiserer til en sterk nier, da? Det eldgamle og oppbrukte plottet om et eksperiment som har tatt overhånd, og at du må flykte for livet rundt omkring på ETT stort brett? Den forferdelige scripta AI-en, som gjør at du kan strafe rundt i ring og skyte samtidig, og drepe 60% av alle monsterene i spillet på det viset? Eller kanskje det er det faktum at de aller fleste fiendene har triggers, slik at etter en times spenning er hele overraskelsesmomentet borte, og du kan omtrent selv velge når du vil at det skal komme fiender?

 

En åtter til Doom 3 er kanskje en litt vel sterk karakter spør du meg, men skal jeg være objektiv er den vel kanskje godt fortjent. Grafikken er helt fantastisk, stemningen den første tiden er umatcha i andre spill enn AvP, verdenen er veldig interaktiv, og det er faktisk veldig kjekt at du kan få vite bakgrunnen bak alt det andre mens du spiller, bare av å lese datadisker og høre på audiotapes. Selv synes jeg ikke Doom 3 slår verken Painkiller eller Far Cry på noen punkter annet enn grafikken, siden de to spillene vet hva de vil. Mens Painkiller er en rein shooter, i Serious Sam-stil, er Far Cry nærmest et snikespill for å regne til tider, med store åpne og lukkede sletter, mange langdistansevåpen og fantastiske kjøretøy. Doom 3 mangler liksom en personlighet, og muteres stille fra en skrekk-shooter til kremen av overfladiske skytespill.

 

Ps. Painkiller fortjener en syver i mine øyne og Far Cry en sterk åtter / svak nier. Far Cry var uten tvil dette årets store FPS etter min mening. Og Cock Hammer: Det er vel akkurat du som har blitt grepet av hypen? Du har jo nærmest rangert de fra mest til minst publisitet? (:

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
hvis du mener painkiller fortjener en toer så har du et lite problem...

Og jeg er vel ikke hypa, det er jo du som er det :p

Tenk litt for du poster neste gang

La en smaksak være en smaksak... kanskje du også bør tenke litt før du poster ;)

 

Basert på min lille erfaring med spillet virker det som anmelder har samme oppfatning som meg. Spillbarhet og ensformighet er to svakheter i et ellers stort spill. Flerspillerdelen har jeg så vidt vært borti, men det virker på meg som om dette ikke akuratt blir nye klassisk onlinespill - og det er sikkert ikke meningen heller.

 

Nå venter jeg på regn og 15 grader før jeg spiller noe videre :)

Lenke til kommentar
Gamespot ga doom3 8.5 i score, som er akkurat det samme som de ga til painkiller...

Forskjellen er at doom3 er hypa, og painkiller ikke.

 

Jeg støtter både gamer og gamespot i at spilla er omtrent like bra, men jeg ble skuffet av doom3 pga hypen....

du må lære deg å ikke bli en del av de som blir hypa da. doom III fortjener uten tvil en sterk nier. far cry en sjuer og painkiller en toer.

hvis du mener painkiller fortjener en toer så har du et lite problem...

Og jeg er vel ikke hypa, det er jo du som er det :p

Tenk litt for du poster neste gang

hehe :thumbup: synes bare spillet er meget bra, my cup of tea liksom... jeg har ingen problemer med at painkiller er et utrolig kjedelig spill.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Og Cock Hammer: Det er vel akkurat du som har blitt grepet av hypen? Du har jo nærmest rangert de fra mest til minst publisitet? (:

spillet er my cup of tea liksom, no big deal ikke sant. graden av hype rundt diverse spill dri... jeg lang kabel i. gjør opp min egen mening om spillet etter selv å ha spilt det.

 

HL2 neste, blir forhåpentligvis et megaspill det også :thumbup: . å shit spillet er ùberhypa, å neeeeei! kommer nok til å bli et dårlig det også da? eller... vi får se

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Blir gående å vente på HL2 tenker jeg, Doom3 var spennende/skummelt de første timene, men nå vet jeg nesten når og hvor monsterene kommer selv om jeg ikke har spillt der før.

Multiplayer virker ikke noe serlig heller. Kjedelige våpen, kjedelige map, ja... hva mer er det jeg savner?

Grafikken var bra, men er så få dippedutter rundt om kring som kan brukes. Greit nok med de små skjermene du kan trykke på rundt omkring, allt er liksom bare vegger og andre faste ting som er ganske flotte å se på.

 

HL2! :thumbup:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...