Windoge Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Sikkert 90+ før den tar kvelden regner jeg med.
Marillion Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 AMD prosessorer tåler høye temperaturer, (80-100grader) men selv syns jeg temperaturen ikke burde overstige 60++ grader over lengre tid =)
Murty Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 er litt forskjell fra prosessor til prosessor.. men XP- prosessorer har en killtemp på 85 grader.. tror jeg..
Simen1 Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 <Flisespikkemodus> Hvor mye tåler AMD? AMD er et stort selskap og tåler sikkert litt av hvert (selv om intel er ennå større og tåler ennå mer) Hvro mye varme tåler en AMD cpu? Hvor? Sikkert 2-300 watt dersom man bruker ekstremkjøling. </Flisespikkemodus> Seriøst: AMD CPU'er tåler sikkert en temperatur på rundt 70°C over lang tid. I veldig korte tidsrom så takler den sikkert 100°C stabilt også dersom spenninga er veldig høy. Med med kræsj så kan den sikkert overleve katastrofe-temperaturer på 120-150°C i flere sekunder.
guttorm Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 De aller fleste hk har en shutdown funksjon som gjør at du neppe kommer opp i dødelig temperatur. Tror xp cpu ene hadde 90 grader.
PoWit Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 (endret) Jeg hadde en amd thunderbird 1.2 ghz der viften som satt på begynte å bli litt svak. Tempen snek seg opp til 92 før jeg oppdaget det. Jeg hadde ikke et hovedkort som slo seg av når cpuen ble for varm. Men den funka fint etter det. Men du, da var det like før den brant opp edit: Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om Endret 10. august 2004 av PoWit
zaico Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Jeg hadde en amd thunderbird 1.2 ghz der viften som satt på begynte å bli litt svak. Tempen snek seg opp til 92 før jeg oppdaget det. Jeg hadde ikke et hovedkort som slo seg av når cpuen ble for varm. Men den funka fint etter det. Men du, da var det like før den brant opp edit: Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om Hvordan vet du at det var like før cpuen brant opp? Har selv prøvd å svi en AMD cpu og det gikk ikke, maskina krasjet før den tid!
Smartass Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Hvro mye varme tåler en AMD cpu? 32 bits AMD prosessorer brenner istykker om de blir for varme, så ikke lurt å teste dem uten kjøler osv
guttorm Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Jeg hadde en amd thunderbird 1.2 ghz der viften som satt på begynte å bli litt svak. Tempen snek seg opp til 92 før jeg oppdaget det. Jeg hadde ikke et hovedkort som slo seg av når cpuen ble for varm. Men den funka fint etter det. Men du, da var det like før den brant opp edit: Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om Simen1 er faktisk veldig oppegående, og han jobber som metall"ekspert" eller noe, ivertfall utdannet til noe sånt. Så han har nok litt peiling både på cpu, silisium og temperaturer osv....
TJ Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 (endret) Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om Du skal få det veldig vanskelig med å overbevise meg om at du kan mer på dette området enn Simen1. Har selv lest mange av Simen1 sine innlegg, og det er ingen tvil om at mannen vet hva han snakker om. Så Simen1 vet nok absolutt hva han snakker om EDIT: Litt seint ute. Tenkte at det ikke bare var meg som kom til å reagere på dette. Endret 10. august 2004 av TJ
knut-eirik Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Jeg hadde en amd thunderbird 1.2 ghz der viften som satt på begynte å bli litt svak. Tempen snek seg opp til 92 før jeg oppdaget det. Jeg hadde ikke et hovedkort som slo seg av når cpuen ble for varm. Men den funka fint etter det. Men du, da var det like før den brant opp edit: Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om Har du i det hele tatt lest inleggene simen1 kommer med? Mannen er jo den mest oppegånde her på forumet tet fulgt av en god del andre.
Petrvs Romanvs Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Her er en tabell over de fleste AMD cpuene, die temp. varierer fra hvilken cpu man snakker om.
Pirka Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Jeg hadde en amd thunderbird 1.2 ghz der viften som satt på begynte å bli litt svak. Tempen snek seg opp til 92 før jeg oppdaget det. Jeg hadde ikke et hovedkort som slo seg av når cpuen ble for varm. Men den funka fint etter det. Men du, da var det like før den brant opp edit: Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om Simen1 vett hva han snakker om, det er bare du som ikke vett hva han snakker om ...
Tannpirkeren Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Sjekket opp min AMD64-S939... Fant ut av stemplingen på CPU at den tåler 70 grader kabinett-temperatur. Tåpelig merking spør du meg... Tipper 90 grader er det som gjelder. Sveinl.
Syar-2003 Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 AMD 64 tekniske data (var bare athlon xp på den andre): http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/30430.pdf ...
sdasdsad Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Være mye over 70 her i sommervarmen. Var vel borti 76 i går kveld. Satt ned rpm på cpu-vifta før jeg la meg og. Gidda ikke det bråket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå