Gå til innhold

rød knapp på psu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt Off-topic kanskje men, det er nok ikke at volten blir satt ned som er problemet men heller det at i Amerika så går strømmen i en annen frekvens enn det den gjør her. Det er det som gjør at det smeller. Det er ihvertfall det jeg har hørt ;)

 

Problemet er at når du setter lik spenning på en spole (trafo) som er beregnet for 10hz mere så går strømmen opp, nok opp til at trafoen blir for varm og brenner.

Det er også et kjent problem med 60hz elektromotorer fra USA

Lenke til kommentar
Hadde Psu'en blitt ødelagt om det hadde skjedd motsatt? altså står på 115V nett og setter bryteren på 230V?

 

Mine "banalt-enkle" elektro kunskaper sier:

Blir den ødelagt :NEI

Virker den :NEI

 

Håper han får reperasjon på produsentens regning! Kameraten din er nå 1 persjon til som vet hva knappen kan brukes til - ,men det er mange der ute som ikke er helt klar over det :lol:

Lenke til kommentar

Er vel egentlig en ganske dum knapp siden det ikke er så mange som sitter og bytter mellom 115 og 230v spenning hver dag.

 

Men er jo alltids litt gøy når noen gjør det.

Kommer aldri til å glemme trynet til kameraten min da han absolutt skulel finne ut hva det var og trykket på den,. plutselig stod det to stikkflammer ut av vifta rett foran ansiktet hans :!: :!:

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...