Gå til innhold

DFI Lanparty ...


Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe meg et DFI Lanparty hovedkort, mest pga. utseendet.

Men jeg lurer også på om det er et BRA hovedkort, om det er noe å satse på?

 

DFI Lanparty

 

Nå har jeg en AMD Duron 1.6 GHz, 256MB Ram osv... ikke så bra greie, men ikke bry dere om det.

Vurderer å oppgradere til mer, og nyere, RAM. Og etterhvert kanskje også CPU. Måtte kjøpe ny pga. den gamle røyk og hadde egentlig ikke penger til det så jeg gikk for en økonomi versjon. Dessuten støtter ikke mitt nåværende hovedkort mer enn 1.2 GHz så det er litt kjipt.

 

Uansett, hva tror dere om kortet? Er det GREIT?

Jeg bryr meg ikke om akkurat det og det ikke er helt på topp og vil gi meg så og så mye bedre PC så lenge det kan bygges litt på etterhvert samt fungerer greit med de delene jeg har nå.

 

EDIT: Eller finnes det noen andre hovedkort som er litt annerledes enn de vanlige? Noe lignende dette? Forslag mottas :)

 

EDIT2: Men jeg ser nå at det mangler hull for kjøleribbe rundt sokkelen, og min kjøleribbe bruker det. :cry::cry::cry:

HVis ikke jeg kjøper ny ribbe da, men jeg har jo kjøpt Thermalright SP97 eller noe for ikke SÅ lenge siden. :cry:

Men vi får se. Må vurdere... noen tanker da?

Endret av pZion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke har hull til kjøleribbe.

 

Det har 4 hull rundt prosessorsokkelen til kjøleblokk jo.

 

Men om du er ganske fersk på data og slikt vil jeg anbefale å styre unna.

Spenningene er veldig ustabile uten å gjøre diverse vdimm og vcore mods.

Bios'en er helt gal, den må oppdateres til en "hack-bios" eller den nyeste fra DFI.

 

Etter det er kortet veldig bra, spes. til overklokking osv.

 

Men skal du ha et stabilt kort ville jeg styrt unna...

Lenke til kommentar
ikke har hull til kjøleribbe.

 

Det har 4 hull rundt prosessorsokkelen til kjøleblokk jo.

Leste på HW.no testen at den ikke hadde det, pluss at jeg ikke kan se noen her:

Stort LANPARTY bilde

 

Det du nevnte med spenninger osv. har det stor innvirking?

Har ikke hørt noe negativt om akkurat det før. Faktisk ikke noe negativt om kortet utenom at batteriet og BIOS-jumperen sitter på et dumt sted.

 

Ozelot: De så jo kjedelige ut. Bryr meg egentlig ikke om overklokking-mulighetene. Det er det visuelle som er ganske viktig, men også muligheten til å bygge videre / oppgradere. Overklokking krever også bedre kjøling, og siden jeg ikke kommer til å ha vannavkjøling med mindre jeg skal lage min egen (Noe jeg skal prøve så forsiktig med snart) betyr det mer støy. PC'en min er meget stille nå og det skal den fortsatt være. :)

 

EDIT: Men jeg ser at det har festehull her:

CPU Socket close-up

Finnes tydeligvis 2 versjoner. Det her bildet viser ATX-pluggen nære CPU sokkelen mens det andre lenger opp her viser den på siden av hovedkortet.

De de selger på hovedkort.no er det med pluggen nære sokkelen, og da har det sansynligvis hull til kjøler også! :)

Skal sende mail til hovedkort.no og spørre.

Er egentlig ingen hardcore-pc-gadget freak. Er mer opptatt av utseendet. Eller, det at jeg liker å bygge noe også få et resultat av det som ser bra ut. Lage noe gjennomført. Og siden jeg ikke har noe å hive meg over før jeg får henta bilen så blir det PC'en da det finnes mange muligheter. :)

Endret av pZion
Lenke til kommentar

Rev. A har ikke festehull, rev. B har.

 

Det med spenningene har ikke så mye å si om du ikke skal overklokke.

Men du må vite at dette er et veldig ustabilt kort, spesielt hvis du kjører full load over lengre tid.

Det fungerte ihvertfall dårlig på NFII UI og Lanparty kortene mine uten noen mods.

Kræsja ganske fort av uforklarlige grunner.

Etter 30timer Prime95 osv.

Lenke til kommentar

Hm, har lest en god del reviews av det og de fleste sier at det er et veldig STABILT kort da... hm hm hm

Uansett, er Rev B de selger på hovedkort.no og det har festehull, så da er det årleit. Men hørte at det var noe problemer med Rev B, at man måtte flashe BIOS pga. noe bugs fra fabrikken og sånn... kanskje dette hjelper?

Lenke til kommentar

Det kortet er vel regnet som prima-kortet til socketA-klokking. Men det er vel mer beregnet for entusiaster, og man bør vel være ganske dreven i forskjellige volt-modding og selvfølgelig kunne flashe BIOS og lignende. Bladde litt gjennom et forum om dette kortet en gang. Var side på side med laaaange innlegg om hvordan stille inn den og den spenningen, til den og den BIOSen.

 

Så hvis du er interessert i å fikle med innstillinger og klokke høyt som bare det, tror jeg det er det beste kortet til Socket A, men hvis du heller kun skal ha et kort som du ikke kommer til å gjøre noe særlig med, bør du kanskje heller ta det før nevnte Asus- eller Abit-kortet.

 

Eller legge på noen ekstra penger og oppgradere til socket 754/AMD64 :thumbup:

Du får billigere hovedkort til socket 754 enn dette kortet...

Lenke til kommentar

Jeg har DFI Infinity men har heldigvis en stabil PC i tillegg. Du bør ha god tid og litt peil hvis du vil gå for DFI.

Mitt starter akkurat når det passer det, særere HK finner du ikke, på torsdag ville det ikke i det hele tatt selv om jeg lå foran PC'en og ba FaderVår høyt.

Idag starta det nesten før jeg fikk satt fingern på power-knappen.

Men dette visste jeg før jeg kjøpte det, ville ha noe og leke med. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...