Gå til innhold

Hvilken harddisk anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine tre WD (2x120, 1x160) er stillegående som FY! Hører dem aldri. Eneste er den deilige spin-up'en ved oppstart - men deretter lite lyd. Veldig lite lyd.

Den første 120'en har jeg hatt i litt over 2 år - funker som gull enda, selv ved ekstrem varme til tider (har ikke så god viftekjøling i servern enda - skal gjøre noe med det).

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at diskytelse alene ikke bare gjelder hvilken disk man kjøper, men også hvilket hovedkort man har og derav diskytelse på kontroller.

Hjelper lite og kjøpe en raptor disk visst hovedkortet er helt crappy og ikke kan lever ytelsen som disken skal kunne gi. if you catch my drift...

Lenke til kommentar
Jeg tror det var Barracuda V serien til seagate som var dårlig, det er en grunn til at de fjernet den ganske så fort (jeg hadde selv en Barracuda V som døde etter 2 mnd).

De 3 eldste Seagate-diskene mine er alle V-serien. De har fungert prikkfritt i over 2 år nå. Så å kalle dem dårlige, er nok ikke helt korrekt. Det V serien sliter med er "lav" ytelse og problemer med raid. Med god kjøling holder de fleste disker lenge (Bortsett fra de legendariske IBM "deathstar" 75GXP og 60GXP :p)

Lenke til kommentar
poenget mitt var ikke at de ikke funket, men at det kanskje var høy feilrate på dem...?

Ikke noe poeng å komme med synsinger. Vi kan ikke basere oss på synsinger når vi skal kjøpe hardware. Seagate har de siste par årene ikke laget noen katastrofeserie tilsvarende IBM sin 75GXP. Seagate markerer seg særlig med lavt støynivå, inkl. lavt vibrasjonsnivå. Men de har ikke topp ytelse. Jeg har to Seagate 7200.7 harddisker og de er meget støysvake men er ikke særlig kjappe. Mine favorittdiskleverandører er Maxtor og Hitachi. Lavt støynivå kombinert med høy ytelse. Hitachi-diskene vibrerer dog en del under kjøring og bør monteres i et gummioppheng.

Min rangering (vekt på støy og ytelse):

1) Hitachi

2) Maxtor

3) Seagate (+ at de nå gir 5 års garanti)

Lenke til kommentar

Jeg sitter her og lider valgets kval eller noe i den duren. Skal ha en (minst) 250GB sata hdd. Skulle gjerne kjøpt en fra seagate, men det går jo ikke :(

 

Det ser ut som jeg står igjen med en maxtor maxline plus 2, hitachi deskstar 7k250 og wd caviar se. Den skal stå i en filserver og bør helst ikke bråke mye. Har forstått det slik at det er hitachien som bråker mest? Prisen må ligge rundt 17- 1800.

 

Er wd eller maxtor stillest?

Lenke til kommentar
Seagate S-ATA disker er ikke stillegående.

 

Anbefaler samsung på det varmeste. Maxtor disker blir svært varme. WD bråker endel, men du får en betydelig raskere disk, spesielt hvis man kjøper en raptor.

Samsung og Raptor går ikke. Skal ikke ha mindre enn 250GB.

 

Nå har jeg en WDC WD800JB-00CRA1 og ST3120026A (WD og Seagate), og kan ikke akkurat si at jeg kan høre dem. Er disse spesielt bråkete eller stille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...