Gå til innhold

En AMD64 som skal brukes til spilling.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt å bestille meg en ny pc, som jeg kommer til å bruke mest til spilling. Det jeg lurer på er om dere kan gi meg noen synspunker og anbefalinger på dette oppsettet. Jeg har skjermer, tastatur og mus.

 

Fra Netshop:

 

CPU: AMD Athlon 64 3200

 

Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP nForce3 250

 

RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

 

Harddisk 1: Western Digital Raptor 74GB S-ATA

 

Harddisk 2: Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM

 

Skjermkort: Hightech Excalibur Radeon X800 XT IceQ

 

DVD-brenner: NEC DVD-brenner ND-2510

 

CPU-kjøler: Zalman CPU Vifte

 

Fra Microplex:

 

Kabinett: Lian Li PC6070A

 

Strømforsyning: Fortron-Source FSP400-60PN

 

 

mvh

 

 

XU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut dette.. Personlig ville jeg byttet PSUen i en annen (jeg har en Forton/source selv), dette fordi den du har valgt ikke har temperaturregulert vifte. Noe som fører til at den støyer mer en nødvendig, dog skal det sies at den ikke er sjenerende. Om dette ikke er noe problem for deg, er Forton-Source å anbefale.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg vurdert å legge ca 2 k til i systemet. Da kan du kjøre 939 system :)

 

 

Kabbet er helt greit, minner dog på at Lian Li har et som netshop har inne som koster litt mer, men bruker 120 mm vifter + at kabbet er genialt innvendig.

 

 

Hadde også vurdert å noche opp rammen til pc 3700 ;)

 

Da har du et system som ikke er så ulikt mitt eget. Dessuten kommer OCZ med noen geniale PSU'er hvis du skal klokke litt.

 

Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal :D

Lenke til kommentar
Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal :D

Da går han jo glipp av halve morro med å kjøpe ny maskin.

 

Ingenting er som å trykke på "power"-knappen og se at alt fungerer, når man selv har satt sammen maskinen!

Lenke til kommentar

XU

Oppsettet ditt er meget bra det selv har jeg nettopp kjøpt:

Netshop:

12159 Zalman CPU Vifte Socket A/478/754 CNPS7000A-CU CNPS7000A-Cu

11289 Western Digital Raptor 74GB S-ATA WD740GD 8MB cache 10000RPM

13148 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED ADA3500AWBOX Socket 939 512KB cache

13260 NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern 8X dual layer hvit, bulk

13004 OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum OCZ4661024EBDCPE-K PC-3700 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz.

13162 Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 GA-K8NSNXP-939 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/

Microplex:

Kabinett: Lian Li Tower

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL

Strømforsyning: MIST 550W

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP

Hodetelefoner:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHPC155USB

Komplett:

Grafikkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB GS

 

kasol / Steiner

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg vurdert å legge ca 2 k til i systemet. Da kan du kjøre 939 system :)

 

 

Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal :D

Jeg har vært inne på tanken å satse på sokkel 939. Det er vel heller ikke så dumt å få Netshop til å sette det sammen og teste det. :hmm:

Lenke til kommentar

Zaico:

 

Ingenting er så kjedelig som når det ikke fungerer heller. Dessuten er du sikker på at du ikke har fått noe som er defekt når disse setter sammen for deg.

 

Jeg innrømmer at netshop bygde min maskin, og det gjør de med den neste også.... Og jeg har bygd mange PC'er opp gjennom åra :)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg vurdert å legge ca 2 k til i systemet. Da kan du kjøre 939 system :)

 

 

Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal :D

Jeg har vært inne på tanken å satse på sokkel 939. Det er vel heller ikke så dumt å få Netshop til å sette det sammen og teste det. :hmm:

jeg angrer akkurat nå for å si det slik.... :cry:

Er data noob og har tilkalt farlige_leif som støtte!

Få dem til å sette den sammen om du ikke er flink med data

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Zaico:

 

Ingenting er så kjedelig som når det ikke fungerer heller. Dessuten er du sikker på at du ikke har fått noe som er defekt når disse setter sammen for deg.

 

Jeg innrømmer at netshop bygde min maskin, og det gjør de med den neste også.... Og jeg har bygd mange PC'er opp gjennom åra :)

Klart det er kjedelig når det ikke fungerer, fikk selv engang et defekt skjermkort når jeg bygde en maskin. Dette er selvsagt smak og behag, men jeg liker å sette sammen tingene selv.

Lenke til kommentar
Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal :D

Da går han jo glipp av halve morro med å kjøpe ny maskin.

 

Ingenting er som å trykke på "power"-knappen og se at alt fungerer, når man selv har satt sammen maskinen!

"Ingenting" er vel en sannhet med modifikasjoner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...