Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm her er et lite test-projekt for de som gidder, som kan gi økt ytelse..

 

Åpne .pk4 filene fra DOOM3\BASE katalogen i WinRar (3.x?), og pakk dem ut i samme katalogen...så fjerner du .PK4 filene etterpå (flytt dem ut av katalogen, som backup;)

 

Doom vil lese de upakkede filene istedet for pk4 filene, og slipper da å "dynamisk" pakke ut innholdet når du kjører spillet... Har ikke testa det selv enda (skal gjøre det når jeg kommer hjem), men har lest at noen andre har fått økt ytelse av det.

 

Var kanskje noe med at kun HD'er med 8mb cache eller noe slikt kom til å få økt ytelse fra det, ikke sikker :p Men det kan testes, iallefall!

hmm. Interesannt, får prøve det senere!

Lenke til kommentar

p4 3,2GHz

1GB dual ddr

2 raptor i raid 0 som systemdisk

r9800pro

 

35.1 fps

 

grubler som en gal på hvilket skjermkort jeg skal bestille meg i kveld, skal kjøpe nytt skjermkort, tror jeg går for x800 på netshop til 3985, tenker også på 6800 GT, men det er jo en del dyrere (hmm)

 

faen så mye penger

Lenke til kommentar

Ok, først jeg kjørte doom3 så kræsja det med malloc feil. Da tenkte jeg meg at nå blir jeg faktisk nødt å endelig oppgradere sjermkortet - Spillet virkelig krever 64mb vram. Men den gang ei... Etter en restart så funka spillet greit og jeg fikk spillt det med low og medium i 640*480. Er sånn 20ish fps,men det virker nokså glatt for det (jeg er ikke så kravstor da...) ;)

 

Timedemo resultatene ble strax verre:

640*480 low - 12,8 fps

800*600 - 6.9 fps

 

1280*1024 ultra high (alt advanced fremdeles slått av) ..... stunning 2.5 fps...

:w00t:

 

Der gikk det så treigt siste gangen at jeg kunn gadde å kjøre demoen halvveis så resultaten er noe usikker...

 

og så specs: gf2mx igp@32M, msi-6373, palomino 1800+, 768* RAM

Lenke til kommentar
90.9 FPS i 1280 *1024 i ultra high quality uten AA

 

Albatron 6800 ultra @ default

A64 hammer 3200+"2.25GHZ

1GB minne

Imponerende med tanke på at du kjører skjermkortet ditt 70MHz lavere å Core å 100MHz lavere på Minne, å alikevel 5FPS mer enn meg. Hvordan klarte du å dra så mye FPS? Bare lurer på om det er noen "lur" ting man kan gjøre for å få en liten ekstra boost. :)

Lenke til kommentar
Vel man skal ikke se bort ifra at det går ant å tweake litt som man gjorde før mye på q3. Etterhvert kommer det nok en tweak guide, om for eks fjerne skygger, og alt annet man for eks ikke kan slå av i selve system i spillet.

Sant det, men det vil jeg ikke. Skal selvfølgelig ha så bra effekter som mulig :)

Lenke til kommentar
Hm her er et lite test-projekt for de som gidder, som kan gi økt ytelse..

 

Åpne .pk4 filene fra DOOM3\BASE katalogen i WinRar (3.x?), og pakk dem ut i samme katalogen...så fjerner du .PK4 filene etterpå (flytt dem ut av katalogen, som backup;)

 

Doom vil lese de upakkede filene istedet for pk4 filene, og slipper da å "dynamisk" pakke ut innholdet når du kjører spillet... Har ikke testa det selv enda (skal gjøre det når jeg kommer hjem), men har lest at noen andre har fått økt ytelse av det.

 

Var kanskje noe med at kun HD'er med 8mb cache eller noe slikt kom til å få økt ytelse fra det, ikke sikker :p Men det kan testes, iallefall!

hmm. Interesannt, får prøve det senere!

Noen som har fått testet det der ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...