Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Kan jo ikke ignorere leggene du har sittet så lenge for å få :)

 

Hvordan er det å bygge så trangt?

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

+ Fine hår på leggene

+ Flere skjermer

+ Veldig lang nøkkel på nøkkelknippet

+ tohodet nøkkel på nøkkelknippet

+ Lite kabinett

+ Lite kabelrot

 

- Coca Cola Zero

- Cola Zero flasken er bulkete

- Du har ikke skrudd på korken på den ene flasken

- En av tastene er tatt av tastaturet

 

All in all veldig lite og nett kabinett. Trenger bare et gromt skjermkort så er det komplett. Kanskje litt vanskelig med single slot GPU only. Skal du bruke det som HTPC eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

+ Fine hår på leggene

+ Flere skjermer

+ Veldig lang nøkkel på nøkkelknippet

+ tohodet nøkkel på nøkkelknippet

+ Lite kabinett

+ Lite kabelrot

 

- Coca Cola Zero

- Cola Zero flasken er bulkete

- Du har ikke skrudd på korken på den ene flasken

- En av tastene er tatt av tastaturet

 

All in all veldig lite og nett kabinett. Trenger bare et gromt skjermkort så er det komplett. Kanskje litt vanskelig med single slot GPU only. Skal du bruke det som HTPC eller?

 

Så det var ikke bare jeg som syntes at den Zero'en ødela en del nei? Haha :rofl:

Lenke til kommentar

Kan jo ikke ignorere leggene du har sittet så lenge for å få :)

 

Hvordan er det å bygge så trangt?

Leggene er mitt mesterstykke!

men ja, er ikke noe vrient å bygge i så lite, du må bare gjør ting i riktig rekkefølge.

+ Fine hår på leggene Takk, spart opp og greier!

+ Flere skjermer OFC?!?

+ Veldig lang nøkkel på nøkkelknippet Den er til jobben

+ tohodet nøkkel på nøkkelknippet Also jobben

+ Lite kabinett Agreed.

+ Lite kabelrot Var ikke allverden med kabler, bare dyttet de under dvd-rommen

 

- Coca Cola Zero jeg liker den :omg:

- Cola Zero flasken er bulkete Jeg liker den meget :ph34r:

- Du har ikke skrudd på korken på den ene flasken Hvordan ellers skal jeg få ut brusen?

- En av tastene er tatt av tastaturet Det er faktisk lime-på fot som er til kabinettet.

 

All in all veldig lite og nett kabinett. Trenger bare et gromt skjermkort så er det komplett. Kanskje litt vanskelig med single slot GPU only. Skal du bruke det som HTPC eller?

Vet ikke helt enda, atm slang jeg den i stua, hadde cpu, ram, ssd og dvd rom liggende, så bestilte et billig lite kabinett og et billig itx hk.

+ for å skru sammen PCer i naken tilstand. :dremel:

Hadde faktisk på sokker!(som man kan se om man ser nøye nok)

Så det var ikke bare jeg som syntes at den Zero'en ødela en del nei? Haha :rofl:

men, men, er det ikke lov med smak og behag lenger? :hm:

Endret av Balli
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

men, men, er det ikke lov med smak og behag lenger? :hm:

 

Personlig så finner jeg Zero som noe dritt men smak og behag ja. :)

 

Neste blir vell å sende inn begge GPU'ene og evt. rydde opp i tullet som ble laget i kabinettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

+ for å skru sammen PCer i naken tilstand. :dremel:

Trodde man skulle gjøre det med ullsokker på ihvertfall? Ihvertfall så glemmer jeg ofte at jeg har det på når jeg bygger :p
Lenke til kommentar

Nils, mannen bak mdpc-x.com, har vist hatt det litt morsomt med en tusj!

 

 

IMG_1821.JPG

 

 

 

Det lyser jo kvalitet av produktene hans, og det at han i tillegg tar seg tid til å gjøre slike ting med hver sending er jo awesome! Bare den lille tegninga på pakken viser jo at han bruker tid på produktene! :D

 

PS. Bare pass på, tusjen kan gå vekk om du gnir en del på den. ;)

Lenke til kommentar

Det lyser jo kvalitet av produktene hans, og det at han i tillegg tar seg tid til å gjøre slike ting med hver sending er jo awesome! Bare den lille tegninga på pakken viser jo at han bruker tid på produktene! :D

 

PS. Bare pass på, tusjen kan gå vekk om du gnir en del på den. ;)

Bare kvalitet bortsett fra pennen da, eller? :p

Lenke til kommentar

Det lyser jo kvalitet av produktene hans, og det at han i tillegg tar seg tid til å gjøre slike ting med hver sending er jo awesome! Bare den lille tegninga på pakken viser jo at han bruker tid på produktene! :D

 

PS. Bare pass på, tusjen kan gå vekk om du gnir en del på den. ;)

 

Kan på ingen måte si noe annet enn at jeg ble positivt overrasket fra jeg så den søte lille tegninga på utsiden av pakka til jeg så hver enkelt del ligge ute på bordet.

I tillegg fikk jeg med en liten krympestrømpe i grønn og en kabelstrømpe i blått.

 

Eneste jeg har å klage på er at jeg bestilte trolig for få pinner til strømkablene mine når jeg skal korte inn de.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Må da være mye lettere, mindre komplisert og raskere å bare kutte ledningen du har fra før (i ønsket lengde), og så lodde de sammen igjen... Du slipper da også å fjerne pluggen for å få på strømpe. Mindre slit og så og si gratis. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt på det faktisk, men er vel fort gjort at det blir klumper der hvor man har loddet? Og kvaliteten på dette i forhold til å klemme på nye pins?

 

Må jo uansett ut med pinsa for å få på plass krympestrømpe og kabelstrømpe.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt på det faktisk, men er vel fort gjort at det blir klumper der hvor man har loddet? Og kvaliteten på dette i forhold til å klemme på nye pins?

 

Må jo uansett ut med pinsa for å få på plass krympestrømpe og kabelstrømpe.

1. Det danner seg klumper om man gjøre det "feil". Hvis du f.eks lodder to ledninger sammen, hvor de går over hverandre, så bør du kutte bort halvparten av de små lederene på hver side av kabelen, slik at du totalt sitter med kabeltykkelse tilsvarende en hel leder. Eller så kan man alltids lodde de med tuppen av lederene inntil hverandre. Litt mer risky, men funker.

Ofte vil det heller være problem med klump som du nevner, fromfor tap av kvalitet. (det blir det sterekeste punktet på kabelen). Å få til uten klump og like sterkt som kabelen er litt værre. Uansett så blir det som regel mer enn bra nok, både elektrisk og mekanisk. Eneste nedsiden er at du får et punkt som ikke er bøyelig. Men de fleste klarer vel at 3-4mm av kabelen ikke er bøyelig. :)

 

2. Du trer krympestrømpe og kabelstrømpe før du lodder på plass.

Si om du kapper halve kabelen , så trer du hele krympestrømpa inn på den ene siden, og så lodder du, og så strekker du den ut hele lengden. Vips, slipper du det jækla styret med å få ut pins. Har allerede ødelagt et slikt svindyrt verktøy. :(

Kun lodding fremover. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vil på ingen måte si at dette verktøyet jeg kjøpe var svindyrt, ei heller dyrt.

Slik sett virker det hipp som happ i bunn og grunn, og fremfor å risikere irriterende klumper som blir liggende synlig tror jeg at jeg gjør det på den tunge måten.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...