Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Til dere som tenker å sleeve, så går det an å kjøpe "litt", og prøve på forskjellige andre kabler først. Gå til en lokal datasjappe (f.eks. Datasentrum her jeg bor), og spør om de har noen adaptere/forlengere som du kan kjøpe for en billig penge. Og er du heldig, så får du den gratis :p Når man har sleevet den et par ganger, og er sikker på det man gjør, så vil man vel gå over på PSUet.

 

Jeg gikk løs på en slik en, og lærte meg de basic tingene som trengs for å sleeve. Her har man jo de kontaktene man kommer til å jobbe en del med, og man får prøvd ut et eventuelt verktøy på de forskjellige kontaktene.

 

Gikk rett på sak jeg, og til nå er jeg fornøyd med resultatet.

_MG_1935.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Til dere som tenker å sleeve, så går det an å kjøpe "litt", og prøve på forskjellige andre kabler først. Gå til en lokal datasjappe (f.eks. Datasentrum her jeg bor), og spør om de har noen adaptere/forlengere som du kan kjøpe for en billig penge. Og er du heldig, så får du den gratis :p Når man har sleevet den et par ganger, og er sikker på det man gjør, så vil man vel gå over på PSUet.

 

Jeg gikk løs på en slik en, og lærte meg de basic tingene som trengs for å sleeve. Her har man jo de kontaktene man kommer til å jobbe en del med, og man får prøvd ut et eventuelt verktøy på de forskjellige kontaktene.

adapter-2x-molex-6pin.jpg

 

Ingen datasjappe her i byen, nedtur må jeg si men har vell en PSU eller to som bare ligger her i hus som kan brukes.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke perfekt Hansien. Du har smeltet sleeven nedenfor heatshrinken slik at det er synlig. Du må også line opp sleeven på oversiden og helst få sleeven helt inntil kobledingsebomsen(som jeg ikke gidder å huske navnet på) slik at du ikke får den kabelsnuppen nedenfor den.

 

Takk for kritikken, hadde det ikke vært for at det kom i fra deg skulle jeg tatt det til meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk rett på sak jeg, og til nå er jeg fornøyd med resultatet.

*Bilde*

Nice job ! :D

Fortsatt ikke perfekt Hansien. Du har smeltet sleeven nedenfor heatshrinken slik at det er synlig.

Dette se du jo bare nært(Og om du studerer den), Så det har lite og si.

 

 

skulle kutte hull i toppen på kabinettet igåt, Slik at jeg kan snu PSU'en, Men ingen av skuehulla lina opp :(

Så må få gjort det på en måte...

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke så lite som du tror. Du kan ende opp med å se det ganske lett i sammenheng når du får det inn i pc'en. Jeg ser det selv ganske lett på de kablene jeg har gjort dårlig og det ser ikke veldig pent ut.

DU ser det ja.

Jeg så det ikke før jeg leste posten din, Det er lite - Og hvor ofte stikker folk snuten inn i andre sine maskiner for å studere sleevinga ?

Lenke til kommentar

Er klar over dette selv, og av den grunn vurderer jeg å bruke varmepistol/"hårføner" på resten for å se om resultatet blir bedre.

 

Egentlige skulle man ha skaffet seg et koblingskart over kablene og dratt ut alt av kabler, sleevet og montert igjen.

 

DU ser det ja.

Jeg så det ikke før jeg leste posten din, Det er lite - Og hvor ofte stikker folk snuten inn i andre sine maskiner for å studere sleevinga ?

Refsa, jeg og sikkert alle andre her inne som jeg med tiden kritiserer for manglende øye for detaljer. I humoristisk setting that is.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Ingen datasjappe her i byen, nedtur må jeg si men har vell en PSU eller to som bare ligger her i hus som kan brukes.

Det er sant. Gamle PSUer er jo et godt alternativ, spesielt de som ikke fungerer! :p

 

Og uten noen quotes;

Når heatshrink og sleeve er brent, så vises det, og kan være et irritasjonsmoment. Personlig, så ser jeg ikke at den er noe særlig smelta/brent.

Men for å pirke på Hansien sin sleeving, så ville jeg hatt kortere heatshrink, og sleeving som går helt til den svarte plastikkontakten. Overgangen vises litt for godt, noe som gjør det litt "rart" å se på.

Får håpe det blir bra resultat på hele greia! Den grønnfargen er spenstig, så blir sikkert nice :D

 

Edit: TLDR på diskusjonen, så noe ble skrevet på nytt ser jeg.

Endret av MarQsDH
Lenke til kommentar

Heatshrinkless er vel like mye jobb. Jeg har ihvertfall ikke veldig mye plass til sleeve og ihvertfall ikke sleeve og heatshrink inn i kontaktene.

 

Slik jeg merket og holdt oversikt over kontaktene og hvor de skulle var egentlig ganske grei. Fryseteip, penn og papir gjør jobben.

 

http://i.imgur.com/KKn4OJz.jpg

 

Siden dingsen som holder kontakten fast i koblingen kun er på en side kan denne brukes som POR. Jeg lager da en kode for hver kabel, her bruker jeg <farge><tall om flere av samme farge> sånn som [G1][s2], osv. Jeg fester en teipbit i ended av kabelen med samme kode som på arket og har da full oversikt over hvor alle kablene skal til enhver tid.

Lenke til kommentar

 

POR ?

 

Men for å pirke på Hansien sin sleeving, så ville jeg hatt kortere heatshrink, og sleeving som går helt til den svarte plastikkontakten. Overgangen vises litt for godt, noe som gjør det litt "rart" å se på.

Får håpe det blir bra resultat på hele greia! Den grønnfargen er spenstig, så blir sikkert nice

Kan vel si meg enig med deg på dette egentlig. Men igjen peker jeg på at det var første forsøk så jeg føler at jeg er unnskyldt foreløbig.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...