Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Det verktøyetner bort kasta penger.(jævla mobil. Gidder illenfilse feil. Bommer på mellomromstasten.) du kan bruke to stifter og en tang like effektivt.

 

Nuvel. Hvorvidt det er bortkastet penger eller ikke kan alltids diskuteres, men når jeg vet jeg har to strømforsyninger som skal sleeves og krympes og to venner som lurer på å få sine krympet og/eller sleevet så tror jeg at jeg heller koser med med egnet verktøy fremfor en slik "ghetto-løsning" som du, ikke overraskende nok, bruker, Rævsa!

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nuvel. Hvorvidt det er bortkastet penger eller ikke kan alltids diskuteres, men når jeg vet jeg har to strømforsyninger som skal sleeves og krympes og to venner som lurer på å få sine krympet og/eller sleevet så tror jeg at jeg heller koser med med egnet verktøy fremfor en slik "ghetto-løsning" som du, ikke overraskende nok, bruker, Rævsa!

 

Kjøpte også det verktøyet og angrer ikke. Var mye enklere en og fjotte med stift.

Når man driver på og modder og bygger pcer verdt titalls tusen ka e vell noen kroner i verktøy.

Lenke til kommentar

Nå antar jeg at vi snakker om ca samme verktøy, men det jeg kjøpte var kanskej det dårligste kjøpet jeg noensinne har gjort. 100kr elns rett bort.

 

Tålte mindre enn andre "ghetto-løsninger", og var dermed også mindre effektivt. Kjempeskuff. :(

Havnet på søpla samme dagen. Har flere hundre kilo med verktøy fra før av, men det her tok kaka av billigproduksjon. Så ut som om det var to syltynne "stifter" av messing. Burde i det minste vært kobber/stål/titan, som er hardere og sterkere. De jækla pinsene siter noen ganger litt fast, og man må presse litt. Men siden verktøyet tålte ca 30-40 gram trykk, så var det hade bra. :p

 

Jeg måtte dog bruke det av helt andre grunner enn sleeving (jeg bruker kun egne kabler/lodding).

Lenke til kommentar

Nuvel. Hvorvidt det er bortkastet penger eller ikke kan alltids diskuteres, men når jeg vet jeg har to strømforsyninger som skal sleeves og krympes og to venner som lurer på å få sine krympet og/eller sleevet så tror jeg at jeg heller koser med med egnet verktøy fremfor en slik "ghetto-løsning" som du, ikke overraskende nok, bruker, Rævsa!

 

Litt morsomt at min "ghetto"-løsning funker minst like bra, om ikke bedre enn din "fancy smancy ultra mega overpriced"-verktøy metode. En kamerat har en slik en fancy smancy overpriset tool som du har og det er ikke noe spesielt mer "effektivt" eller bedre for pinsa i kablene. Du er sikkert bare butt-hurt fordi du kastet bort 100 kroner på verktøyet ditt. Ser ikke ut til at det hjalp så mye Handykappsien!

 

Nesten så jeg vurdere en bildeserie over hvordan jeg gjør det bare for å vise at jeg har rett.

 

 

Og dobbelpost... fordi jeg kan...

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Butthurt er jeg aldeles ikke. Vet ikke med deg, men for min del så er 100,- lommerusk, særlig i en slik sammenheng.

 

Jeg synes verktøyet var vell verdt de hundre kronene da alt jeg gjør er å stikke den inn og dra ut kabelen. Tviler på at det med en annen løsning går fortere uavhengig om den koster en million eller null kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

45 meter med sleeve(20m svart, 20m hvit, 5m sata), 200 biter heatshrink og 2 meter sata heatshrink kostet meg 480 kroner. Ikke så ille ift. kvalitet og e-peen forlengelse.

 

500,- kr var ikke så mye, er dette ex. frakt i prisen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Herlig, må bare lære meg kunsten med å sleeve selv før jeg begynner på en slik stor jobb. Hvor lang tid vil dette ta sånn ca. og hvorfor høy kompetanse?

Lenke til kommentar

Anbefaler å kjøpe en god del mer enn det du trenger, spesielt heatshrinks. Jeg gjorde det for første gang nå og brukte noen forsøk for å få til heatshrinken bra nok. Vil ikke påstå det er så vanskelig å få det til å se bra ut. Det er når det skal se eksepsjonelt bra ut det blir vanskelig. Dog, som med mange andre hobbyer, så krever dette mye trening og veldig veldig mye sleeving for å få til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hmmm.. Skal vurdere det og se om jeg kan få bestilt noe. Må vell ta en titt på YouTube og se hva andre har gjort før jeg går i gang slik at jeg er forberedt.

Lenke til kommentar

Til dere som tenker å sleeve, så går det an å kjøpe "litt", og prøve på forskjellige andre kabler først. Gå til en lokal datasjappe (f.eks. Datasentrum her jeg bor), og spør om de har noen adaptere/forlengere som du kan kjøpe for en billig penge. Og er du heldig, så får du den gratis :p Når man har sleevet den et par ganger, og er sikker på det man gjør, så vil man vel gå over på PSUet.

 

Jeg gikk løs på en slik en, og lærte meg de basic tingene som trengs for å sleeve. Her har man jo de kontaktene man kommer til å jobbe en del med, og man får prøvd ut et eventuelt verktøy på de forskjellige kontaktene.

adapter-2x-molex-6pin.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...