Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Vel, det blir jo litt deg om det.

Og mulighet for dobbel-radiator er i hvert fall minimum for at jeg vil anse det som muligheter for vannkjøling. (mer eller mindre alle har plass til en enkel radiator).

Corsair 800D er jo ikke noe optimalt for dette heller, men har i det minste til en trippel-rad + mulighet til singel rad flere andre steder, samt ferdig lagt opp for ekstern radiator i tillegg, og ferdige hull for å ha singel/dobbel vannkjøling i nedre etasjen.

 

Synes fronten er litt plastikkfølelse i tillegg.

 

Det ble kjøpt inn som et kabinett til lillebror som ikke er like kresen, men som skal ha litt mulighet for oppgradering, samt få det under pulten. :)

Har jo en 240 og en 280 radiator i min. Holder mye til mitt bruk og formål med vannkjøling.

Til ekstremkjøing/overklokking så hadde jeg nok ikke valgt R4'en i det heletatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største problemet mitt med Obsidian 800D er jo nettopp hvor få harddiskplasser det er. Stappet inn harddisker over alt hvor det var mulig. Selv om det i teorien bare er plass til to i nederste etasjen, så fikk jeg plass til tre. :p

Og så hadde jeg et par i 5,25" plassen, men med en pumpe så ble det jækla lite plass der opp også. Baksiden er så trang at jeg kunne sitte til langt på natt om jeg skulle føre noen nye ledninger gjennom kabinettet, bare for å presse de inn, teipe de fast etc. Uten at jeg bøyde bakplata.

Ikke var det plass til ekstra PSU engang.

 

Nei, 800D var alt for lite for min del. 900D fikser opp i de fleste problemene som 800D ser ut til å ha. :)

Absolutt verdt hver eneste krone (tror jeg), og ser ut som det er kvalitet rett gjennom margen der.

 

Men for all del, 800D er absolutt et OK kabinettet den dag i dag, men har jo sine begrensninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor i all verden plasserer du den ekstra 240'en?

 

Edit:

Eller er det sånn at du ofrer alle harddiskplassene mot en radiator til?

(noe som ikke akkurat ville vært særlig sammenlignbart)

Har bare SSD'er i gamingriggen min jeg. Lagrinsplass/mediasenteret tar seg av lagringsplassen.

R4'en bygde jeg primært for størrelsen sin skyld, uten å ofre noe vann. Men i senere tid har jeg angret fordi jeg faktisk vil ha mindre kabinett til gamingpc'en. Men jeg får klare meg med dette frem til jeg skal oppgradere innmaten.

 

Uansett, kjører man en loop i R4'en er det ingenting i veien for å ha ene HDDbrønnen i, dog satt litt lenger bak i forhold til sin opprinnelige posisjon. Men jeg ville ha to looper, og da ble det litt lite plass til både to forholdsvis store tanker og HDDbrønner. Men jeg skulle nok uten større problem ha greid å ha begge deler. Men da kræsjer det vel med stilen i pcen.

 

Og hvor har jeg sammenligned noe som helst? Det er vel en selvfølge at du får mer vann til syvende og sist inn i en 800D fremfor en R4 om det var det utsagnet du hang deg opp i

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Imponerende! :thumbs:

Misunner hvordan du klarte å få ryddet vekk alle ledningene, var 2-3 stk jeg ikke kunne få vekk pga. Haf X...

 

 

Takk :) nei går noe tid med i rydding og tenke gjennom hvordan jeg skal gjøre ting :-P

 

 

@Andrull har tenkt på det men synes det så litt tøft ut også. :p

 

 

Her har dere noen bilder av siste lyse jeg heiv inn, bruker Akasa Vegas.

 

http://www.facebook....522614354469578

Endret av Extreme-Z-2
Lenke til kommentar

Hvor i all verden plasserer du den ekstra 240'en?

 

Edit:

Eller er det sånn at du ofrer alle harddiskplassene mot en radiator til?

(noe som ikke akkurat ville vært særlig sammenlignbart)

Utenom 2 SSDer bak HK, så er det jo spørsmål om hvorvidt man ønsker å ofre 5.25" for HDD, noe jeg uten tvil gjorde.

 

Uansett, kjører man en loop i R4'en er det ingenting i veien for å ha ene HDDbrønnen i, dog satt litt lenger bak i forhold til sin opprinnelige posisjon.

Fungerer, men kjører man CFX med et par større skjermkort kan det by på problemer for nederste PCI-e slot :)

Lenke til kommentar

Jeg har glemt å laste opp bilde tidligere, men slik ble det altså til slutt:

 

Før kabling:

post-103104-0-41616800-1366231981_thumb.jpg

 

Etter kabling:

post-103104-0-87847100-1366232024_thumb.jpg

 

Det er i hovedsak tre ting som irriterer meg med det siste bildet, og hvordan resultatet ble. 8-pin-kabelen til hovedkortet er for kort, så den må ta den idiotiske ruten rett over hele hovedkortet og skjermkortet. Dette ødelegger totalt enhver følelse av ryddighet. Viften som er koblet til helt til venste på HKet skal også flyttes etterhvert. Til slutt må jeg bruke overgang til 8-pin til skjermkortet. Denne er gørrstygg og burde også fjernes etterhvert.

 

Siden jeg ikke har vindu i døren bryr jeg meg ikke veldig mye om dette, men jeg vil likevel ha det så ryddig som mulig. Jeg har ikke brukt tid på kabelrydding enda, men det kommer nok til å skje etterhvert. De tre punktene over skal alle fikses, og så får jeg se om jeg kan få tapet over de fargerike ATX-ledningene. De er heller ikke særlig fin. Ellers er jeg fornøyd! Systemet er tilnærmet lydløst ved lav RPM på pumpen, og temperaturene har falt rundt 30-40 grader, både idle og load, og det etter en nokså god overklokk på CPU og GPU (hhv. 4,6 GHz og 850 MHz)

 

Edit: Bildene er ikke vridd i Windows, så jeg vet ikke hvorfor de blir vridd når jeg laster de opp her.

 

Edit2: De lastes korrekt om du klikker på dem.

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Det er festemekanismen til LGA775, men jeg drillet ut hullene med en 4mm bor (jeg måtte også vri denne rundt for å gjøre det enda større), så den såvidt plasser. Det er ikke mange millimeter forskjell på 775 og 1155.

 

Hele prosjektet er jo gjenbruk. Radiatoren, CPU-blokk, GPU-blokk, pumpe og nipler er alt tatt fra min gamle vannkjøling. Det eneste som er nytt er viftene, slangen, pumpetoppen, og festeanordning til GPU-blokken. I tillegg brukte jeg ikke løse minnekjølere til skjermkortet, men jeg skrudde av selve viften og varmerørene til GPU-kjøleren, og stod igjen med metallplaten (med relativt korte varmespredere) som dekket hele kortet, utenom GPU-kjernen. Den passet perfekt sammen med MCW60-blokken min!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...