Gå til innhold

Spill dreper igjen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke en bra reaksjon, men det betyr ikke at man skal forby ting fordi enkelte ikke tåler det. Mange som blir helt koko når de får i seg alkohol, det er fortsatt lovlig for det.

Dette er jo OT, men alkohol er ikkje slik at det gjer folk "koko". "Fylla har skylda" er ein myte. Alkohol fungerer heller slik at ein gjer akkurat det ein har mest lyst til å gjera. Så viss konebankarar bankar kona i fylla, så er det fordi dei har lyst å banka kona. Det er ikkje alkoholen si skyld som sådann, men personen. Derfor bør ikkje "fylla har skylda" vera ein unnskyldning eller formildande omstendigheit.

 

On topic igjen, samme argumentasjon kan vel brukast i dette spesielle tilfellet.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
[iC,31/07/2004 : 01:21] Det nytter jo FAEN ikke å skylde på et volds-spill når en person begår mord!

Det er det samme som å skylde på en is-krem det!

ikke helt med.... :dontgetit:

Altså fordi en sinnsyk person spiller et volds-spill betyr jo ikke det at SPILLET er grunnen for hans galskap! Spillet er ofte bare en "avtrekker" som utløser for det siste personen gjør! (altså mord)

Det er jo det samme som å si at dersom en morder røyker Marlboro, er det grunnen til at han dreper! Og det går jo ikke an!

Lenke til kommentar
Det er ikke en bra reaksjon, men det betyr ikke at man skal forby ting fordi enkelte ikke tåler det. Mange som blir helt koko når de får i seg alkohol, det er fortsatt lovlig for det.

Dette er jo OT, men alkohol er ikkje slik at det gjer folk "koko". "Fylla har skylda" er ein myte. Alkohol fungerer heller slik at ein gjer akkurat det ein har mest lyst til å gjera. Så viss konebankarar bankar kona i fylla, så er det fordi dei har lyst å banka kona. Det er ikkje alkoholen si skyld som sådann, men personen. Derfor bør ikkje "fylla har skylda" vera ein unnskyldning eller formildande omstendigheit.

 

On topic igjen, samme argumentasjon kan vel brukast i dette spesielle tilfellet.

Det er jo akkurat det jeg sier. Det er ikke alkoholens feil, det er personen som drikker den. Samme med dataspill. Det er ikke spillet sin feil, det er den som spiller det og ikke tåler det.

 

Mitt poeng er enkelt og greit at selv om enkelte mister helt kontakt med virkeligheten når de drikker og begår handlinger de ikke skulle så er fortsatt alkohol tillatt. Hvor mange dødsfall er f.eks alkohol skyld i? Og hvor mange er dataspill skyld i? Blir feil å rope ulv når det er ett dødsfall relatert til dataspill mens det er tusener som dør som følge av alkoholrus hver år

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Manhunt er et spill jeg aldri har giddet, eller noen gang vil gidde å spille (spillet er jo totalt uten poeng, men skal bare drepe),

Kanskje du skulle spille spillet før du dømmer det på denne måten? Uttalelsen din minner meg mest om Laila Dåvøys karakteristikk av Grand Theft Auto 3, altså en uttalelse fra en person som overhodet ikke vet hva han/hun snakker om.

Manhunt er en type spill man ikke trenger å spille for å vite hva går ut på. Selv rangerer jeg ikke fra 1-10 hvor gøy det var å drepe en person i et spill. Kritikken min av Manhunt var ikke basert på gameplay, da måtte jeg selvsagt ha spilt spillet for å kunne uttale meg. Kritikken var rettet mot konseptet, som går ut på å drepe personer på verst mulig måte.

 

Jeg er ingen motstander av voldspill, men spill som Manhunt, som nesten er uten plott annet enn å drepe, kunne like godt aldri kommet ut på markedet.

Lenke til kommentar

De folkene som dreper etter de har spilt et spill oe. hørt en sang er psykotiske, det er så tåpelig av folk å komme å beskylde et spill oe. en sang for å ha gjort det og det med sønnen/datteren deres. Syntes foreldrene bør se seg litt om, hvis sønnen deres sitter inne på rommet sitt 24/7 og spiller et spill som Manhunt (Snakker om den seneste episoden som skjedde i England.)...

Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt mye Thief i det siste , nå har jeg SYKT lyst til å stjele lommebøker , og denge folk i bakhodet så di svimer av. Å ja , jeg har også rundet Manhunt for en tid tilbake siden , jeg er i full gang med å planlegge mitt første mord ,og det skal bli GROTESKT!! Og ikke minst spiller jeg litt GTA fra tid til annen , og gjett hva ? Jeg tar bilen til moren min uten å spørre om låv av og til...

Har jeg merr spill som har totalt ødelagt meg som person ? Gangland kansje , jeg er i full gang med å opprette en familie i underverdenen som jeg skal sakte men sikkert ta over stavanger med! Så har vi simCity 4 , nå vurderer jeg STERKT å stille til valg som ordfører i stavanger...

 

Nei , jeg må bare innrømme , data og konsoll spill har jort meg til en jævel på 2 ben...

 

 

 

 

 

 

Og for de som ikke fatter ironi...Dette sa jeg bare for å (prøvde hvertfall) vise hvor sinnsykt dumt det er å skylle på spill/film/Tv

Lenke til kommentar
Manhunt er et spill jeg aldri har giddet, eller noen gang vil gidde å spille (spillet er jo totalt uten poeng, men skal bare drepe),

Kanskje du skulle spille spillet før du dømmer det på denne måten? Uttalelsen din minner meg mest om Laila Dåvøys karakteristikk av Grand Theft Auto 3, altså en uttalelse fra en person som overhodet ikke vet hva han/hun snakker om.

Manhunt er en type spill man ikke trenger å spille for å vite hva går ut på. Selv rangerer jeg ikke fra 1-10 hvor gøy det var å drepe en person i et spill. Kritikken min av Manhunt var ikke basert på gameplay, da måtte jeg selvsagt ha spilt spillet for å kunne uttale meg. Kritikken var rettet mot konseptet, som går ut på å drepe personer på verst mulig måte.

 

Jeg er ingen motstander av voldspill, men spill som Manhunt, som nesten er uten plott annet enn å drepe, kunne like godt aldri kommet ut på markedet.

Javell ? Hvis du ikke har et behov for den slags underoldning , skal du også nekte meg den underholdnigen da ?

Er det mer "godtatt" å drepe i GTA bare for du jør det for en grunn ?

Eller hvor ville du med den tanken ?

Lenke til kommentar
Denne gangen er det Manhunt. Det mest voldelige spillet som er laget iflg flere. Foreldrene til en 17 år gammel gutt som drepte kompisen sin med kniv og slegge, har kommet til at det var hans utallige timer sammen med Manhunt som gjorde ham til morder.

 

Burde ikke ihvertfall en av mine kompiser få litt voldelige tendenser, eller burde ikke flere som har dette spillet føle trangen.

 

Ganske spesielt at man kan påstå at en virituell opplevelse direkte kan gjøre en til en bestialsk morder.

 

Hva mener vi så om dette da dere?

 

Les artikkelen her

Spill dreper igjen, ja. Intet uvanlig fenomen. Det snek seg ut av spill-hyllen i nattens mulm og mørke. Listet seg så ut på kjøkkenet og hentet en stoooor kniv. Ferden bar inn på soverommet der spillet stakk det stakkars offeret gjentatte ganger så det sprutet blod oppetter veggene, utover golvet og til og med litt i taket!! Ikke rart det var Manhunt som drepte egentlig. Det er jo kjent for å være veldig voldelig og er ikke noe jeg ville turt å være i hus med.

 

Ok, så til poenget:

Spill dreper ikke. Det er mennesket som dreper.

Kniven dreper ikke. Det er mennesket som bruker kniven til å drepe.

 

Personen som drepte har ALL skylda. Man må slutte å legge skylda på ting. Mennesket har vurderingsevne og kan skille mellom rett og galt. Man trenger ikke spille manhunt for å skjønne at man kan drepe folk med gjentatte knivstikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...