Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Ser du har kjøpt både Deliverance og Troy DC i vanlige utgaver og ikke i HD DVD/Blu-ray som de også har blitt sluppet i...

 

Så jeg la sammen 2+2 og fikk 5 ser det ut som :p

 

Ja, foreløpig har jeg ikke kjøpt noen HD utgaver av disse. Er ganske selektiv hvilke filmer jeg kjøper på HD DVD og Blu Ray, siden jeg får DVD'ene mye billigere. Og vet egentlig ikke hvorfor, men jeg liker fremdeles DVD like mye som før. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at en del av dere velger HD DVD; hvorfor ikke Blu-ray? Jeg spør av ren nysgjerrighet...

 

Pga filmselskapenes valg av hvilke format de gir ut på, så finnes jo enkelte filmer kun på HD DVD eller Blu-Ray. Og har man favoritt-filmer fra begge leirer, så har man jo ikke særlig valg... man må kunne spille av begge to. Men de som velger kun ett format, velger vel kanskje det formatet hvor det er flest filmer (og kommende filmer) av de man ønsker seg?

Lenke til kommentar

Akkurat det vet jeg. Men har HD DVD noen fordeler fremfor Blu-ray, når HD DVD faktisk har betydelig dårligere lagringskapasitet enn Blu-ray? Vet det også har noe å gjøre med komprimeringsteknikker. Hvorfor valgte f.eks. du, Manx, HD DVD? _crs_, du kjøper begge formatene?

Endret av Synthem
Lenke til kommentar
Akkurat det vet jeg. Men har HD DVD noen fordeler fremfor Blu-ray, når HD DVD faktisk har betydelig dårligere lagringskapasitet enn Blu-ray? Vet det også det har noe å gjøre med komprimeringsteknikker. Hvorfor valgte f.eks. du, Manx, HD DVD? _crs_, du kjøper begge formatene?

 

Ja jeg kjøper begge (uten at det dominerer innkjøpene mine forøvrig, enn så lenge).

 

Begge formatene har vel både sine fordeler og bakdeler uten at jeg skal ta det opp noe særlig her, ingen av dem er vel suverent bedre eller dårligere enn det andre. Men når jeg tenker på det, så har kanskje Blu-Ray den største bakdelen i dag, og det er at formatet ikke er sonefritt, slik HD DVD er. De som driver med import (som meg), må helt klart ha en amerikansk Blu-Ray spiller. Og det at HD DVD ble lansert litt tidligere, har kanskje også noe å si, at mange startet med dette HD formatet og foreløpig holder seg til det.

Lenke til kommentar
Akkurat det vet jeg. Men har HD DVD noen fordeler fremfor Blu-ray, når HD DVD faktisk har betydelig dårligere lagringskapasitet enn Blu-ray? Vet det også har noe å gjøre med komprimeringsteknikker. Hvorfor valgte f.eks. du, Manx, HD DVD? _crs_, du kjøper begge formatene?

9599864[/snapback]

Dette spørsmålet hører vel strengt tatt hjemme i enten Filmprat, eller i en av de trådene som allerede er om HD DVD og Blu-ray.

Når det er sagt, jeg valgte (så langt) HD DVD pga sonefrihet, mindre tung sone-osv-beskyttelse, mer komplette spillere ved lansering, mer gjennomtenkt/ferdig standard ved lansering.

I tillegg misliker jeg sterkt Sonys markedsføringspraksis.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en klype DVD-er fra Play i stad:

 

The Day the Earth Stood Still - 2 Disk

879416m.jpg

Pris: £4.99

 

This Is Spinal Tap - Special 2 Disk Edition

2074m.jpg

Pris: £2.99

 

Snatch. - Special 2 Disk Edition

88508m.jpg

Pris: £4.99

 

Monty Python and the Holy Grail - Extraordinarily Deluxe Edition

814723m.jpg

Pris: £4.99

 

De tre sistnevnte har jeg på DVD fra før, men jeg fikk det for meg, som jeg så alt for ofte gjør, at jeg måtte ha dem i "en bedre utgave".

Lenke til kommentar

Var innom play.com en tur.

 

A Bridge Too Far: Special Edition (2 Discs) £4,99

Airplane! & Airplane 2: The Sequel (2 Discs) £6,99

Apocalypse Now Redux £4,99

Bridge On The River Kwai - 2 Disc Set £4,99

Enemy Of The State: Extended Edition £3,99

Fear And Loathing In Las Vegas £4,99

High Noon £4,99

Lawrence Of Arabia - 2 Discs £4,99

The Sixth Sense - Collector's Edition (2 Discs) £4,99

Endret av glennandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...